Nový hasičský vůz je připravený řešit problémy s požáry elektromobilů v ČR

  • Požáry elektromobilů v ČR nejsou problém, ale hasiči chtějí být připraveni
  • Nový speciál zvládne rychle a efektivně uhasit trakční akumulátory
  • Za přestavbou vozu do podoby hasičského auta je česká firma
Hasičské auto, Toyota Hillux 6x6

Nové hasičské auto, Toyota Hillux 6×6, které má zatočit i s požáry elektromobilů

Nové hasičské auto Toyota Hillux 6×6 je výsledkem dlouholetého vývoje v oblasti moderních hasičských vozidel na základě partnerství hned několika firem (KOBIT – THZ, Atenta, autosalon Dajbych) a ve spolupráci s Generálním ředitelstvím Hasičského záchranného sboru ČR.

Specialista na vše, včetně požáru elektromobilů

Poradit si má prakticky se vším, kam se dostane. Problém novému zásahovému vozu nebude dělat ani nepřístupný terén nebo prostory s omezenou výškou do 185 cm. Je vyzkoušeno, že se dostane třeba i na parkoviště velkých obchodních center. Pokud by tedy došlo k požáru elektromobilů nebo jakýchkoliv elektroaut (protože elektrifikované už jsou dnes i další typy elektroaut, např. mild-hybridy, full-hybridy, či plug-in hybridy), neměl by být problém situaci vyřešit.


Čtěte také: Rozhovor: Jak (ne)bezpečné jsou požáry elektroaut podle hasičů?


Vozidlo je vybavené vysokotlakým hasicím systémem CCS Cobra, umožňující rychlé a efektivní hašení trakčních akumulátorů. Vzhledem k vysoké účinnosti hasebního média a čerpadla je možné využití vozidla pro širokou škálu zásahů hasičských jednotek. Součástí výbavy je akumulátorové vyprošťovací nářadí Holmatro, přetlaková ventilace, detekční technika a předepsaná výbava RZA (tj. rychlého zásahového automobilu – pozn. redakce). Posádka vozidla RZA má k dispozici přenosný i stabilní termovizní monitorovací systém.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nový hasičský vůz je připravený řešit problémy s požáry elektromobilů v ČR

  • Požáry elektromobilů v ČR nejsou problém, ale hasiči chtějí být připraveni
  • Nový speciál zvládne rychle a efektivně uhasit trakční akumulátory
  • Za přestavbou vozu do podoby hasičského auta je česká firma
Hasičské auto, Toyota Hillux 6x6

Nové hasičské auto, Toyota Hillux 6×6, které má zatočit i s požáry elektromobilů

Nové hasičské auto Toyota Hillux 6×6 je výsledkem dlouholetého vývoje v oblasti moderních hasičských vozidel na základě partnerství hned několika firem (KOBIT – THZ, Atenta, autosalon Dajbych) a ve spolupráci s Generálním ředitelstvím Hasičského záchranného sboru ČR.

Specialista na vše, včetně požáru elektromobilů

Poradit si má prakticky se vším, kam se dostane. Problém novému zásahovému vozu nebude dělat ani nepřístupný terén nebo prostory s omezenou výškou do 185 cm. Je vyzkoušeno, že se dostane třeba i na parkoviště velkých obchodních center. Pokud by tedy došlo k požáru elektromobilů nebo jakýchkoliv elektroaut (protože elektrifikované už jsou dnes i další typy elektroaut, např. mild-hybridy, full-hybridy, či plug-in hybridy), neměl by být problém situaci vyřešit.


Čtěte také: Rozhovor: Jak (ne)bezpečné jsou požáry elektroaut podle hasičů?


Vozidlo je vybavené vysokotlakým hasicím systémem CCS Cobra, umožňující rychlé a efektivní hašení trakčních akumulátorů. Vzhledem k vysoké účinnosti hasebního média a čerpadla je možné využití vozidla pro širokou škálu zásahů hasičských jednotek. Součástí výbavy je akumulátorové vyprošťovací nářadí Holmatro, přetlaková ventilace, detekční technika a předepsaná výbava RZA (tj. rychlého zásahového automobilu – pozn. redakce). Posádka vozidla RZA má k dispozici přenosný i stabilní termovizní monitorovací systém.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."