Nové hasičské auto Toyota Hillux 6×6 je výsledkem dlouholetého vývoje v oblasti moderních hasičských vozidel na základě partnerství hned několika firem (KOBIT – THZ, Atenta, autosalon Dajbych) a ve spolupráci s Generálním ředitelstvím Hasičského záchranného sboru ČR.
Poradit si má prakticky se vším, kam se dostane. Problém novému zásahovému vozu nebude dělat ani nepřístupný terén nebo prostory s omezenou výškou do 185 cm. Je vyzkoušeno, že se dostane třeba i na parkoviště velkých obchodních center. Pokud by tedy došlo k požáru elektromobilů nebo jakýchkoliv elektroaut (protože elektrifikované už jsou dnes i další typy elektroaut, např. mild-hybridy, full-hybridy, či plug-in hybridy), neměl by být problém situaci vyřešit.
Čtěte také: Rozhovor: Jak (ne)bezpečné jsou požáry elektroaut podle hasičů?
Vozidlo je vybavené vysokotlakým hasicím systémem CCS Cobra, umožňující rychlé a efektivní hašení trakčních akumulátorů. Vzhledem k vysoké účinnosti hasebního média a čerpadla je možné využití vozidla pro širokou škálu zásahů hasičských jednotek. Součástí výbavy je akumulátorové vyprošťovací nářadí Holmatro, přetlaková ventilace, detekční technika a předepsaná výbava RZA (tj. rychlého zásahového automobilu – pozn. redakce). Posádka vozidla RZA má k dispozici přenosný i stabilní termovizní monitorovací systém.
Nové hasičské auto Toyota Hillux 6×6 je výsledkem dlouholetého vývoje v oblasti moderních hasičských vozidel na základě partnerství hned několika firem (KOBIT – THZ, Atenta, autosalon Dajbych) a ve spolupráci s Generálním ředitelstvím Hasičského záchranného sboru ČR.
Poradit si má prakticky se vším, kam se dostane. Problém novému zásahovému vozu nebude dělat ani nepřístupný terén nebo prostory s omezenou výškou do 185 cm. Je vyzkoušeno, že se dostane třeba i na parkoviště velkých obchodních center. Pokud by tedy došlo k požáru elektromobilů nebo jakýchkoliv elektroaut (protože elektrifikované už jsou dnes i další typy elektroaut, např. mild-hybridy, full-hybridy, či plug-in hybridy), neměl by být problém situaci vyřešit.
Čtěte také: Rozhovor: Jak (ne)bezpečné jsou požáry elektroaut podle hasičů?
Vozidlo je vybavené vysokotlakým hasicím systémem CCS Cobra, umožňující rychlé a efektivní hašení trakčních akumulátorů. Vzhledem k vysoké účinnosti hasebního média a čerpadla je možné využití vozidla pro širokou škálu zásahů hasičských jednotek. Součástí výbavy je akumulátorové vyprošťovací nářadí Holmatro, přetlaková ventilace, detekční technika a předepsaná výbava RZA (tj. rychlého zásahového automobilu – pozn. redakce). Posádka vozidla RZA má k dispozici přenosný i stabilní termovizní monitorovací systém.