Ačkoliv by to dle médií mohlo vypadat, že požáry elektromobilů jsou velkým problémem, ve skutečnosti je to stále naopak spíše velmi vzácná a právě proto velmi medializovaná záležitost.
Rozhovor: Jak (ne)bezpečné jsou požáry elektroaut podle hasičů?
Jeden takový případ se odehrál 29. května ve městě Tegu v Jižní Koreji. Jak informovala místní televizní stanice SBS News, k požáru došlo krátce po 23:00 místního času na jedné z rychlonabíječek elektromobilů.
Požár zachvátil elektromobil Hyundai Kona Electric (test), který přivolaní hasiči krotili asi dvě hodiny, než kompletně vše uhasili. Ono oproti požáru spalovacího auta je především rozdíl v tom, že baterie v elektroautech hoří dlouho a je náročnější ji kompletně uhasit, protože v ní po narušení ochrany probíhají chemické reakce.
Vůz je v tomto případě prakticky na odpis a škoda se vyšplhala údajně na nějakých 29 milionů jihokorejských wonů, což dělá necelých 600 tisíc korun.
Jen krátce po nehodě vydala jihokorejská automobilka update pro tzv. Battery Monitoring System (BMS), který má lépe dohlížet na baterii. Nicméně co bylo příčinou požáru, zatím nevíme. Celý případ se teď bude prošetřovat, stejně jako se stále prošetřuje předchozí případ s elektrickou Konou již z loňského roku.
zdroj: SBS News
Ačkoliv by to dle médií mohlo vypadat, že požáry elektromobilů jsou velkým problémem, ve skutečnosti je to stále naopak spíše velmi vzácná a právě proto velmi medializovaná záležitost.
Rozhovor: Jak (ne)bezpečné jsou požáry elektroaut podle hasičů?
Jeden takový případ se odehrál 29. května ve městě Tegu v Jižní Koreji. Jak informovala místní televizní stanice SBS News, k požáru došlo krátce po 23:00 místního času na jedné z rychlonabíječek elektromobilů.
Požár zachvátil elektromobil Hyundai Kona Electric (test), který přivolaní hasiči krotili asi dvě hodiny, než kompletně vše uhasili. Ono oproti požáru spalovacího auta je především rozdíl v tom, že baterie v elektroautech hoří dlouho a je náročnější ji kompletně uhasit, protože v ní po narušení ochrany probíhají chemické reakce.
Vůz je v tomto případě prakticky na odpis a škoda se vyšplhala údajně na nějakých 29 milionů jihokorejských wonů, což dělá necelých 600 tisíc korun.
Jen krátce po nehodě vydala jihokorejská automobilka update pro tzv. Battery Monitoring System (BMS), který má lépe dohlížet na baterii. Nicméně co bylo příčinou požáru, zatím nevíme. Celý případ se teď bude prošetřovat, stejně jako se stále prošetřuje předchozí případ s elektrickou Konou již z loňského roku.
zdroj: SBS News