Výroba Volkswagenu ID.3 je o 40 % levnější než výroba e-Golfu
O Volkswagen ID.3 je poměrně solidní zájem, takže by to mohl být pro automobilku velký úspěch. Produkce vozu už začala a to v továrně ve Civkově, která je postupně přebudovávána, aby namísto spalováků mohla produkovat elektromobily.
Tip: Test Volkswagen e-Golf (35,8 kWh): postupná “e-voluce”
Na setkání investorů řekl ředitel Volkswagenu, Herbert Diess, zajímavou věc. Uvedl, že produkce vozu je o 40 % méně finančně náročná než u e-Golfu. Je to hlavně díky tomu, že ID.3 má svoji vlastní platformu, který je pro elektromobily vyvinuta. Tuto výhodu e-Golf neměl, ačkoliv to byl povedený elektromobil, stále bylo patrné, že se jedná o trochu „násilnou“ konverzi z klasického Golfu. Zhruba 5-10 % Diess připisuje tomu, že je prakticky celá továrna předělávána na výrobu elektromobilů.
Původní Golf byl masově produkovaný vůz, vedle kterého se ještě v o dost menším měřítku vyráběla elektrická verze. Jelikož jich nebylo vyrobeno moc, znamenalo to i menší množství komponent, které měl e-Golf jiné, tedy především systém pohonu a baterie. A to se samozřejmě podepsalo na vyšších nákladech na produkci.
Volkswagen již podepsal smlouvy ohledně baterií v hodnotě 48 miliard dolarů (1,108 bilionu korun), které mají pomoci splnit plán na výrobu jednoho milionu elektromobilů ročně napříč všemi značkami koncernu. V současné době prý nakupují akumulátory v ceně zhruba 100 dolarů (2310 korun) za kWh.
Zdroj: electrek
Autor článku
Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.