Vybrali jsme 5 nejzajímavějších elektromobilů, které dorazí v roce 2025

Nejočekávanější elektromobily roku 2025 | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Nejočekávanější elektromobily roku 2025 | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Krátce po přání krásného a úspěšného roku se podíváme na vozidla, která mají v letošním roce přijít na trh a u kterých se očekává, že poblázní celou naší republiku, ne-li celý svět. Velmi se na ně těšíme. Nové přírůstky čekáme především v nižších třídách. Půjde o menší vozidla, u těch je ale důležité a očekávané, že nastaví cenovou laťku opět o něco níže a rozšíří o to rychleji řady svých uživatelů. Kromě těchto novinek se těšíme i na příchod inovovaných a omlazených stálic. Aby zachovaly krok s rozšiřující se konkurencí, je zapotřebí zapracovat nejen na designu, ale především na technice.

Škoda Elroq

SUV Škoda Enyaq byl ještě donedávna jediným zástupcem elektrického segmentu naší domácí automobilky. Tomu je naštěstí konec, jelikož o menším sourozenci již víme vše a to včetně českých cen. Malé SUV Škoda Elroq si již můžete na webu automobilky nakonfigurovat dle vlastních požadavků a zařadit se do pořadníků nedočkavých zájemců. Mezi typické rozpoznávací prvky dvoudílné horizontální světlomety, nový písemný název automobilky na typických místech nebo moderně upravené zadní sdružené svítilny s novou grafikou. Celý vůz se nese v duchu nového firemního konceptu Modern Solid.

Nejlevnější a nejzákladnější varianta Esence 50 nabídne baterii s kapacitou 50 kWh, elektromotor o výkonu 125 kW a dojezdem kolem 370 kilometrů. Takový kousek pořídíte od 799 000 korun. Většině bude pro denní dojíždění postačovat střední verze Selection 60. Ta navýší kapacitu baterie na 59 kWh a s ní i dojezd ke 428 kilometrům. Elektromotor dostane výkon zvýšený na 150 kW. Nejvyšší verze se cenou dostanou na úroveň Enyaqu, ale odpovídá tomu o bohatá výbava. S výkonem 210 kW navíc malé SUV přímo poletí. V závislosti na výbavě se bude lišit i výkon stejnosměrné nabíjecí soustavy od 145 do 165 kW. Nabití 70 procent kapacity (10 až 80 %) tak bude průměrně trvat 24 až 28 minut. Střídavá palubní nabíječka zůstane na běžných 11 kW.

Škoda Elroq při testování na Mallorce | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Škoda Elroq při testování na Mallorce | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Kia EV3

Na svojí zahraniční premiéru se letos chystá první malá elektrická Kia. Sourozenci z platformy E-GMP trhají prodejní rekordy a prémiová 800V architektura je řadí mezi nejrychleji se nabíjející exempláře. Těchto vychytávek bude sice malá Kia EV3 zbavena, za to bude útočit o něco nižší cenou a skvělou výbavou. I svojí velikostí přiláká vícero zájemců, kteří nepotřebují dálniční hltače kilometrů. Svým vzhledem příjemně doplní současnou dvojici a ve městech se bude přímo vyjímat. V případě EV3 lze hovořit o tom, že v jednoduchosti skutečně může být krása.

Výkon 150 kW a kapacita baterie 58,3 kWh se zdá být průměrná, ovšem při spojení efektivity platformy lze z těchto parametrů získat dojezd až 320 kilometrů. Téměř dvojnásobného dojezdu luze dosáhnout volbou větší baterie s kapacitou 81,4 kWh. Jelikož je zde napětí platformy poloviční, dobijete z deseti procent do osmdesáti přibližně za 31 minut. Při doporučené ceně od 899 980 korun nejde o žádného levného zástupce, přesto dokáže přesvědčit svou výbavou a schopnostmi.

Kia EV3 GT-Line (2024)

Kia EV3 GT-Line (2024) | foto: Kia

Hyundai Inster

Když je ale řeč o levném elektromobilu, tak ten můžeme letos očekávat z dílen druhé skupinové automobilky, od jihokorejského Hyundai. Podobně jako EV3 se i malý Hyundai Inster na domácím trhu již začal prodávat. Šetří se na správných místech a proto ani u městského zvýšeného hatchbacku nemusíte mít obavy o bezpečnost nebo moderní prvky. LEDkové světlomety jsou samozřejmostí, digitálním součástem vevodí deseti palcový displej. Celkové pojetí interiéru je velmi čisté a na malý půdorys překvapivě prostorné. Jsme velmi rádi, že Hyundai ustupuje od nadměrně užívaného dotykového ovládání a zahrnuje tradičnější rozvržení ovladačů. Za dominantu lze považovat přední velké kruhové světlomety, který se dělí do dvou částí.

I zde má zákazník možnost volby ze dvou velikostí baterií. Jejich velikost se příliš neliší. Pokud je pro vás důležitá cena, sáhnete spíše po 42 kWh variantě, pro dojezd až 370 km bude nutná větší kapacita 49 kWh. V obou případech dobijete 70 procent baterie během třicet minut. V2L standard umožní připojení spotřebičů do příkonu 3,6 kW. Malý Jihokorejec je velmi variabilní a bude se líbit především mladším generacím. To nejlepší jsme si ale schovali na konec. Hyundai Inster pořídíte od 549 990 korun.

Hyundai Inster je nový cenově dostupný elektromobil na českém trhu

Hyundai Inster je nový cenově dostupný elektromobil na českém trhu | foto: Hyundai

Tesla Model Y (Juniper)

Tesla se na svůj inovovaný model těší jako na smilování. Po prodejně nepříliš úspěšném roce potřebuje navýšit prodeje a omlazený Model Y (Juniper) má být tou správnou odpovědí. Těší se i celá elektromobilová komunita, jelikož model již zastaral i za novou konkurencí a je potřeba přinejmenším srovnat krok. Designově se přiblíží menšímu Modelu 3, ovšem i zde se rodinné SUV zařadí mezi vozy s dvoudílnými světlomety. Alespoň tomu naznačují špionážní fotografie. Kromě lepší aerodynamiky půjde stále o ten velmi oblíbený a prodejně rekordní elektromobil jako doposud.

Šanghajská Gigafactory dostane privilegium novinku v podobě Tesla Model Y Juniper nasadit na výrobní linky již v lednu. Mezi hlavní vylepšení patří dojezd, který by se mohl zvýšit i přes 560 kilometrů. Tesla již tradičně nezveřejňuje velikosti baterií. Výkonem se Juniper srovná s Modelem 3 a to i u sportovní verze Performance. Ta se s výkonem dostane přes 450 koní. Jistotou zůstává i velmi rychlé nabíjení s výkonem 250 kW. Jelikož u Modelu 3 došlo jen k minimálnímu nárůstu ceny, je velmi pravděpodobné, že stejná politika bude zvolena i v tomto případě.

Tesla Model Y Juniper v kamufláži

Tesla Model Y Juniper v kamufláži | foto: Autocar

Škoda Enyaq (facelift)

Po úspěšném představení druhého elektromobilu se česká automobilka začala věnovat modernizaci prvního modelu. Škoda Enyaq je velmi populárním zástupcem napříč Evropou a po pěti letech a drobných úpravách v posledních modelových letech dostane skutečně komplexní facelift. Zahrne všechny parametry současného designového konceptu Modern Solid, přiblíží se malému Elroqu a ve velké míře změní uspořádání vnitřního rozvržení.

Jelikož je zatím známá pouze designerská skica, je příliš brzy na odhalení veškerých podrobností. V technické výbavě se ale můžeme zajisté odkázat na Elroq, jako zajímavé měřítko. Co se týká pohonných jednotek, s velkou pravděpodobností zůstanou zachované včetně velikostí baterií. Standardem tedy bude stále pohon zadní nápravy elektromotorem o výkonu 210 kW, s baterií 82 kWh. Současnou generaci již v konfigurátoru neobjednáte, nyní se musíte spokojit se skladovými kusy nebo si počkat na představení novinky. Cenovku Škoda pravděpodobně na začátku nastaví na hranici jednoho milionu za základní verzi.

Nová Škoda Enyaq pro rok 2025 na oficiálním materiálu | foto: Škoda

Nová Škoda Enyaq pro rok 2025 na oficiálním materiálu | foto: Škoda

Toto byl náš redakční výběr 5 nejočekávanějších elektromobilů v roce 2025. Na který z modelů se těšíte nejvíc vy? Napište nám do diskuze i své případné další kandidáty.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Vybrali jsme 5 nejzajímavějších elektromobilů, které dorazí v roce 2025

Nejočekávanější elektromobily roku 2025 | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Nejočekávanější elektromobily roku 2025 | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Krátce po přání krásného a úspěšného roku se podíváme na vozidla, která mají v letošním roce přijít na trh a u kterých se očekává, že poblázní celou naší republiku, ne-li celý svět. Velmi se na ně těšíme. Nové přírůstky čekáme především v nižších třídách. Půjde o menší vozidla, u těch je ale důležité a očekávané, že nastaví cenovou laťku opět o něco níže a rozšíří o to rychleji řady svých uživatelů. Kromě těchto novinek se těšíme i na příchod inovovaných a omlazených stálic. Aby zachovaly krok s rozšiřující se konkurencí, je zapotřebí zapracovat nejen na designu, ale především na technice.

Škoda Elroq

SUV Škoda Enyaq byl ještě donedávna jediným zástupcem elektrického segmentu naší domácí automobilky. Tomu je naštěstí konec, jelikož o menším sourozenci již víme vše a to včetně českých cen. Malé SUV Škoda Elroq si již můžete na webu automobilky nakonfigurovat dle vlastních požadavků a zařadit se do pořadníků nedočkavých zájemců. Mezi typické rozpoznávací prvky dvoudílné horizontální světlomety, nový písemný název automobilky na typických místech nebo moderně upravené zadní sdružené svítilny s novou grafikou. Celý vůz se nese v duchu nového firemního konceptu Modern Solid.

Nejlevnější a nejzákladnější varianta Esence 50 nabídne baterii s kapacitou 50 kWh, elektromotor o výkonu 125 kW a dojezdem kolem 370 kilometrů. Takový kousek pořídíte od 799 000 korun. Většině bude pro denní dojíždění postačovat střední verze Selection 60. Ta navýší kapacitu baterie na 59 kWh a s ní i dojezd ke 428 kilometrům. Elektromotor dostane výkon zvýšený na 150 kW. Nejvyšší verze se cenou dostanou na úroveň Enyaqu, ale odpovídá tomu o bohatá výbava. S výkonem 210 kW navíc malé SUV přímo poletí. V závislosti na výbavě se bude lišit i výkon stejnosměrné nabíjecí soustavy od 145 do 165 kW. Nabití 70 procent kapacity (10 až 80 %) tak bude průměrně trvat 24 až 28 minut. Střídavá palubní nabíječka zůstane na běžných 11 kW.

Škoda Elroq při testování na Mallorce | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Škoda Elroq při testování na Mallorce | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Kia EV3

Na svojí zahraniční premiéru se letos chystá první malá elektrická Kia. Sourozenci z platformy E-GMP trhají prodejní rekordy a prémiová 800V architektura je řadí mezi nejrychleji se nabíjející exempláře. Těchto vychytávek bude sice malá Kia EV3 zbavena, za to bude útočit o něco nižší cenou a skvělou výbavou. I svojí velikostí přiláká vícero zájemců, kteří nepotřebují dálniční hltače kilometrů. Svým vzhledem příjemně doplní současnou dvojici a ve městech se bude přímo vyjímat. V případě EV3 lze hovořit o tom, že v jednoduchosti skutečně může být krása.

Výkon 150 kW a kapacita baterie 58,3 kWh se zdá být průměrná, ovšem při spojení efektivity platformy lze z těchto parametrů získat dojezd až 320 kilometrů. Téměř dvojnásobného dojezdu luze dosáhnout volbou větší baterie s kapacitou 81,4 kWh. Jelikož je zde napětí platformy poloviční, dobijete z deseti procent do osmdesáti přibližně za 31 minut. Při doporučené ceně od 899 980 korun nejde o žádného levného zástupce, přesto dokáže přesvědčit svou výbavou a schopnostmi.

Kia EV3 GT-Line (2024)

Kia EV3 GT-Line (2024) | foto: Kia

Hyundai Inster

Když je ale řeč o levném elektromobilu, tak ten můžeme letos očekávat z dílen druhé skupinové automobilky, od jihokorejského Hyundai. Podobně jako EV3 se i malý Hyundai Inster na domácím trhu již začal prodávat. Šetří se na správných místech a proto ani u městského zvýšeného hatchbacku nemusíte mít obavy o bezpečnost nebo moderní prvky. LEDkové světlomety jsou samozřejmostí, digitálním součástem vevodí deseti palcový displej. Celkové pojetí interiéru je velmi čisté a na malý půdorys překvapivě prostorné. Jsme velmi rádi, že Hyundai ustupuje od nadměrně užívaného dotykového ovládání a zahrnuje tradičnější rozvržení ovladačů. Za dominantu lze považovat přední velké kruhové světlomety, který se dělí do dvou částí.

I zde má zákazník možnost volby ze dvou velikostí baterií. Jejich velikost se příliš neliší. Pokud je pro vás důležitá cena, sáhnete spíše po 42 kWh variantě, pro dojezd až 370 km bude nutná větší kapacita 49 kWh. V obou případech dobijete 70 procent baterie během třicet minut. V2L standard umožní připojení spotřebičů do příkonu 3,6 kW. Malý Jihokorejec je velmi variabilní a bude se líbit především mladším generacím. To nejlepší jsme si ale schovali na konec. Hyundai Inster pořídíte od 549 990 korun.

Hyundai Inster je nový cenově dostupný elektromobil na českém trhu

Hyundai Inster je nový cenově dostupný elektromobil na českém trhu | foto: Hyundai

Tesla Model Y (Juniper)

Tesla se na svůj inovovaný model těší jako na smilování. Po prodejně nepříliš úspěšném roce potřebuje navýšit prodeje a omlazený Model Y (Juniper) má být tou správnou odpovědí. Těší se i celá elektromobilová komunita, jelikož model již zastaral i za novou konkurencí a je potřeba přinejmenším srovnat krok. Designově se přiblíží menšímu Modelu 3, ovšem i zde se rodinné SUV zařadí mezi vozy s dvoudílnými světlomety. Alespoň tomu naznačují špionážní fotografie. Kromě lepší aerodynamiky půjde stále o ten velmi oblíbený a prodejně rekordní elektromobil jako doposud.

Šanghajská Gigafactory dostane privilegium novinku v podobě Tesla Model Y Juniper nasadit na výrobní linky již v lednu. Mezi hlavní vylepšení patří dojezd, který by se mohl zvýšit i přes 560 kilometrů. Tesla již tradičně nezveřejňuje velikosti baterií. Výkonem se Juniper srovná s Modelem 3 a to i u sportovní verze Performance. Ta se s výkonem dostane přes 450 koní. Jistotou zůstává i velmi rychlé nabíjení s výkonem 250 kW. Jelikož u Modelu 3 došlo jen k minimálnímu nárůstu ceny, je velmi pravděpodobné, že stejná politika bude zvolena i v tomto případě.

Tesla Model Y Juniper v kamufláži

Tesla Model Y Juniper v kamufláži | foto: Autocar

Škoda Enyaq (facelift)

Po úspěšném představení druhého elektromobilu se česká automobilka začala věnovat modernizaci prvního modelu. Škoda Enyaq je velmi populárním zástupcem napříč Evropou a po pěti letech a drobných úpravách v posledních modelových letech dostane skutečně komplexní facelift. Zahrne všechny parametry současného designového konceptu Modern Solid, přiblíží se malému Elroqu a ve velké míře změní uspořádání vnitřního rozvržení.

Jelikož je zatím známá pouze designerská skica, je příliš brzy na odhalení veškerých podrobností. V technické výbavě se ale můžeme zajisté odkázat na Elroq, jako zajímavé měřítko. Co se týká pohonných jednotek, s velkou pravděpodobností zůstanou zachované včetně velikostí baterií. Standardem tedy bude stále pohon zadní nápravy elektromotorem o výkonu 210 kW, s baterií 82 kWh. Současnou generaci již v konfigurátoru neobjednáte, nyní se musíte spokojit se skladovými kusy nebo si počkat na představení novinky. Cenovku Škoda pravděpodobně na začátku nastaví na hranici jednoho milionu za základní verzi.

Nová Škoda Enyaq pro rok 2025 na oficiálním materiálu | foto: Škoda

Nová Škoda Enyaq pro rok 2025 na oficiálním materiálu | foto: Škoda

Toto byl náš redakční výběr 5 nejočekávanějších elektromobilů v roce 2025. Na který z modelů se těšíte nejvíc vy? Napište nám do diskuze i své případné další kandidáty.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."