Chtěl někdo levný elektromobil? Hyundai Inster vyjde na 500 tisíc, ujede 355 km

  • Hyundai Inster nabídne Evropanům malý dostupný městský elektromobil
  • K dostání bude od příštího roku, a to za cenu kolem 500 tisíc
  • Výbavu si půjčil od dospělých sourozenců
Hyundai Inster (2024)

Hyundai Inster (2024) | foto: Hyundai

Města se začnou více plnit malými praktickými vozítky. Na této vlně nyní jede i Hyundai, který rozšiřuje své modelové portfolio o evropskou novinku, model Inster. Ten vychází ze své jihokorejské předlohy a chce zjednodušit městskou přepravu i na Starém kontinentu. Dojezd bude více než dostatečný, poslouží vám i jako zdroj pro spotřebiče a nabídne překvapivě prostorný interiér.

Cesta do Evropy přinesla více než změnu jména

Hyundai Casper se na domácím trhu nabízí již třetím rokem. Novinka představená v Busanu ale nejen že ukázala evropskou elektrickou verzi, tento druh pohonu nyní nabídne v obou modelů. Hyundai Inster pro evropský trh mírně narostl a vylepší i prostornost pro cestující. Ač se tak na první pohled nemusí jevit, Hyundai postavil novinku do pozice velmi malého a obratného mini SUV. Tuto lehce vyšší stavbu ale u asijských vozidel key car vídáme častěji. Aby však při městském provozu nepůsobil příliš subtilně, hranatější tvary a vysoká hrana kapoty dodá vozu na robustnosti.

Jak se u modelu v roce 2024 sluší a patří, dostal do výbavy Full LED světlomety vpředu i v zadní části. Kromě hlavních projektorů jsou denní světla i zadní svítilny stylizované do velkých pixelů. Možnost úpravy vzhledu podle svých představ zajistí více barevných i dvoubarevných provedení interiéru. Hyundai u malého modelu míří na praktičnost před luxusem, proto se bude Inster nabízet se základními koly o průměru 15 palců. Vyšší výbava umožní nasazení až 17” ráfků.


Čtěte také: Chcete levný elektromobil? Počkejte si na chystanou novinku od Hyundai


Čtyřmístný flexibilní interiér

Interiér bude patřičně digitální, aby zapadl mezi své dospělejší sourozence. Řidiči poslouží 10,25” displej digitálních budíků, důležité a podpůrné funkce nastavíte na centrálním dotykovém displeji s totožnou úhlopříčkou. Chybějící středový tunel umožní flexibilní využití prostoru ve stylu velkých dodávek. Přístup k dětem na zadních sedačkách je tak výrazně usnadněný. Vůz od od počátku stavěný jako čtyřmístný. Druhá řada sedadel je posuvná v podélném směru a to individuálně. Kromě toho si můžete vzadu udělat pohodlí díky nastavitelnému sklonu opěradel.

Nebyl by to Hyundai, kdyby ve výrobě neupotřebil velké množství udržitelných materiálů. Černý lesklý lak již není tvořen uhlíkovým pigmentem, nýbrž barvivem získaným z recyklátů pneumatik. Svoji funkci si tu odbudou i recyklované PET lahve výrobky z cukrové třtiny. Ekologickou výrobou to ale nekončí. Velmi zajímavé parametry dostala i technická a pohonná soustava.

355 kilometrů dojezdu v kompaktním obalu. Tohle dává smysl!

Běžná výbava zahrnuje baterii o kapacitě 42 kWh, rozšířena může být výší výbavy na 49 kWh. Ač se Hyundai Inster tváří jako SUV, pohon je omezený na jeden elektromotor o dvou verzích výkonu. Vybírat budete mezi 71,1, respektive 84,5 kW výkonu. Nenáročný motor je schopný na jedno nabití pohánět vůz až na vzdálenost 355 kilometrů. Neočekáváme zde výkonnou 800V architekturu, i tak ale doplníte sedmdesát procent baterie během půl hodiny. V domácích podmínkách využijete 11kW silnou palubní nabíječku.

Hyundai razí myšlenku, že ani levné a malé vozidlo by nemělo přijít o zajímavé asistenční funkce. Nedávno nám to dokázal i v nabídce nejlevnějšího spalovacího modelu s klimatizací v ceně pod 300 tisíc korun. Na tuto metu se elektromobily ještě chvíli nedostanou, zato výbavou oplývají zajímavou. Těšit se tak můžete na efektní ambientní osvětlení, vyhřívaný volant, přístup do vozu skrze mobilní telefon nebo pokročilý parkovací asistent.

Výbava jak u vlajkového modelu

Z důležitých jízdních doplňků je u nového elektromobilu Hyundai Inster vhodné zmínit asistenta pro předcházení čelních kolizí, sledování slepého úhlu nebo kompletní 360 stupňové hlídání okolí vozu pomocí kamer. Inster vás udrží v jízdním pruhu, pohlídá vám záda při couvání z parkovacího místa a spolu s chytrým adaptivním tempomatem umí sám popojíždět v kolonách včetně funkce Stop and Go.

Cena a dostupnost

Vozu Hyundai Inster se nejdříve dočká domácí trh, na tom českém si model z jihokorejské stáje můžete objednat od letošního podzimu s prvními dodávkami po přelomu roku. Cena se má pohybovat kolem 500 tisíc korun. V příštích letech se můžete navíc těšit na druhou, více offroadovou verzi.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Chtěl někdo levný elektromobil? Hyundai Inster vyjde na 500 tisíc, ujede 355 km

  • Hyundai Inster nabídne Evropanům malý dostupný městský elektromobil
  • K dostání bude od příštího roku, a to za cenu kolem 500 tisíc
  • Výbavu si půjčil od dospělých sourozenců
Hyundai Inster (2024)

Hyundai Inster (2024) | foto: Hyundai

Města se začnou více plnit malými praktickými vozítky. Na této vlně nyní jede i Hyundai, který rozšiřuje své modelové portfolio o evropskou novinku, model Inster. Ten vychází ze své jihokorejské předlohy a chce zjednodušit městskou přepravu i na Starém kontinentu. Dojezd bude více než dostatečný, poslouží vám i jako zdroj pro spotřebiče a nabídne překvapivě prostorný interiér.

Cesta do Evropy přinesla více než změnu jména

Hyundai Casper se na domácím trhu nabízí již třetím rokem. Novinka představená v Busanu ale nejen že ukázala evropskou elektrickou verzi, tento druh pohonu nyní nabídne v obou modelů. Hyundai Inster pro evropský trh mírně narostl a vylepší i prostornost pro cestující. Ač se tak na první pohled nemusí jevit, Hyundai postavil novinku do pozice velmi malého a obratného mini SUV. Tuto lehce vyšší stavbu ale u asijských vozidel key car vídáme častěji. Aby však při městském provozu nepůsobil příliš subtilně, hranatější tvary a vysoká hrana kapoty dodá vozu na robustnosti.

Jak se u modelu v roce 2024 sluší a patří, dostal do výbavy Full LED světlomety vpředu i v zadní části. Kromě hlavních projektorů jsou denní světla i zadní svítilny stylizované do velkých pixelů. Možnost úpravy vzhledu podle svých představ zajistí více barevných i dvoubarevných provedení interiéru. Hyundai u malého modelu míří na praktičnost před luxusem, proto se bude Inster nabízet se základními koly o průměru 15 palců. Vyšší výbava umožní nasazení až 17” ráfků.


Čtěte také: Chcete levný elektromobil? Počkejte si na chystanou novinku od Hyundai


Čtyřmístný flexibilní interiér

Interiér bude patřičně digitální, aby zapadl mezi své dospělejší sourozence. Řidiči poslouží 10,25” displej digitálních budíků, důležité a podpůrné funkce nastavíte na centrálním dotykovém displeji s totožnou úhlopříčkou. Chybějící středový tunel umožní flexibilní využití prostoru ve stylu velkých dodávek. Přístup k dětem na zadních sedačkách je tak výrazně usnadněný. Vůz od od počátku stavěný jako čtyřmístný. Druhá řada sedadel je posuvná v podélném směru a to individuálně. Kromě toho si můžete vzadu udělat pohodlí díky nastavitelnému sklonu opěradel.

Nebyl by to Hyundai, kdyby ve výrobě neupotřebil velké množství udržitelných materiálů. Černý lesklý lak již není tvořen uhlíkovým pigmentem, nýbrž barvivem získaným z recyklátů pneumatik. Svoji funkci si tu odbudou i recyklované PET lahve výrobky z cukrové třtiny. Ekologickou výrobou to ale nekončí. Velmi zajímavé parametry dostala i technická a pohonná soustava.

355 kilometrů dojezdu v kompaktním obalu. Tohle dává smysl!

Běžná výbava zahrnuje baterii o kapacitě 42 kWh, rozšířena může být výší výbavy na 49 kWh. Ač se Hyundai Inster tváří jako SUV, pohon je omezený na jeden elektromotor o dvou verzích výkonu. Vybírat budete mezi 71,1, respektive 84,5 kW výkonu. Nenáročný motor je schopný na jedno nabití pohánět vůz až na vzdálenost 355 kilometrů. Neočekáváme zde výkonnou 800V architekturu, i tak ale doplníte sedmdesát procent baterie během půl hodiny. V domácích podmínkách využijete 11kW silnou palubní nabíječku.

Hyundai razí myšlenku, že ani levné a malé vozidlo by nemělo přijít o zajímavé asistenční funkce. Nedávno nám to dokázal i v nabídce nejlevnějšího spalovacího modelu s klimatizací v ceně pod 300 tisíc korun. Na tuto metu se elektromobily ještě chvíli nedostanou, zato výbavou oplývají zajímavou. Těšit se tak můžete na efektní ambientní osvětlení, vyhřívaný volant, přístup do vozu skrze mobilní telefon nebo pokročilý parkovací asistent.

Výbava jak u vlajkového modelu

Z důležitých jízdních doplňků je u nového elektromobilu Hyundai Inster vhodné zmínit asistenta pro předcházení čelních kolizí, sledování slepého úhlu nebo kompletní 360 stupňové hlídání okolí vozu pomocí kamer. Inster vás udrží v jízdním pruhu, pohlídá vám záda při couvání z parkovacího místa a spolu s chytrým adaptivním tempomatem umí sám popojíždět v kolonách včetně funkce Stop and Go.

Cena a dostupnost

Vozu Hyundai Inster se nejdříve dočká domácí trh, na tom českém si model z jihokorejské stáje můžete objednat od letošního podzimu s prvními dodávkami po přelomu roku. Cena se má pohybovat kolem 500 tisíc korun. V příštích letech se můžete navíc těšit na druhou, více offroadovou verzi.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."