Elektrokola v posledních letech zažívají neuvěřitelný boom, a to nejen v zahraničí, ale i u nás. Největší prodejci pravidelně hlásí, že ty nejprodávanější modely jsou na několik měsíců dopředu vyprodány a nováčkům nezbývá nic jiného, než počkat, nebo se spokojit s klasickým kolem.
S rozšířením elektrokol jde ruku v ruce i technologie, která se za poslední roky neuvěřitelně vyšvihla nahoru. O nejzajímavějších nápadech častokrát informujeme, a proto jsme vybrali tři vychytávky, které nám přijdou něčím zajímavé.
Náš seznam začneme technologií, která zachraňuje životy. Podle značky Bosch je až třetina nehod cyklistů způsobena přehnanou silou brzdění, při které si jezdec zablokuje přední kolo. V případě elektrokol je tato situace ještě více nepříjemná, pokud uvážíme rychlost jízdy a zvýšenou hmotnost stroje.
Jak tomu ovšem zabránit? Bosch vyvinul protiskluzový systém, který má předejít případným nehodám. Pokud to vypadá, že se přední kolo zablokuje, jednotka na řídítkách inteligentně upraví tlak v brzdách. Systém funguje i na zadní brzdu. Nemá tak silný účinek jako ta přední, i zde ale může pomoci s lepším brzdným efektem. Samotný systém lze pořídit za cenu zhruba 12 tisíc korun.
S rozmachem elektrokol se začínají objevovat i různí výrobci, kteří se snaží znovu vynalézt kolo, a to doslova. Německá společnost Schaeffler minulý rok odhalila pohonný systém, který se vyhýbá tradičním převodům. Vše je založeno na generátoru, instalovaném na spodní konzole kola. Síla, kterou vytváří jezdec šlapáním, napájí generátor a ten přeměňuje energii z mechanické na elektrickou.
Generátor taktéž dokáže měnit odpor v pedálech podle toho, kolik úsilí je při šlapání potřeba. Nutno podotknout, že tento systém slouží pouze jako podpora při šlapání a samostatně nefunguje. Využití této technologie bude pravděpodobně u nákladních elektrokol nebo čtyřkolek.
Poslední vychytávka je spíš taková kravinka, na kterou jsme narazili při hledání drobných doplňků na elektrokola. Čínská značka Himo vyvinula městské elektrokolo C20, které v sobě ukrývá jeden opravdu šikovný prvek. V tyči sedadla se totiž nachází zabudovaná pumpička, kterou lze jednoduše vyjmout a použít.
Narazili jste na nějakou z věcí z našeho seznamu i Vy sami? Zaujalo Vás něco? Podělte se o názor v diskuzi!
Elektrokola v posledních letech zažívají neuvěřitelný boom, a to nejen v zahraničí, ale i u nás. Největší prodejci pravidelně hlásí, že ty nejprodávanější modely jsou na několik měsíců dopředu vyprodány a nováčkům nezbývá nic jiného, než počkat, nebo se spokojit s klasickým kolem.
S rozšířením elektrokol jde ruku v ruce i technologie, která se za poslední roky neuvěřitelně vyšvihla nahoru. O nejzajímavějších nápadech častokrát informujeme, a proto jsme vybrali tři vychytávky, které nám přijdou něčím zajímavé.
Náš seznam začneme technologií, která zachraňuje životy. Podle značky Bosch je až třetina nehod cyklistů způsobena přehnanou silou brzdění, při které si jezdec zablokuje přední kolo. V případě elektrokol je tato situace ještě více nepříjemná, pokud uvážíme rychlost jízdy a zvýšenou hmotnost stroje.
Jak tomu ovšem zabránit? Bosch vyvinul protiskluzový systém, který má předejít případným nehodám. Pokud to vypadá, že se přední kolo zablokuje, jednotka na řídítkách inteligentně upraví tlak v brzdách. Systém funguje i na zadní brzdu. Nemá tak silný účinek jako ta přední, i zde ale může pomoci s lepším brzdným efektem. Samotný systém lze pořídit za cenu zhruba 12 tisíc korun.
S rozmachem elektrokol se začínají objevovat i různí výrobci, kteří se snaží znovu vynalézt kolo, a to doslova. Německá společnost Schaeffler minulý rok odhalila pohonný systém, který se vyhýbá tradičním převodům. Vše je založeno na generátoru, instalovaném na spodní konzole kola. Síla, kterou vytváří jezdec šlapáním, napájí generátor a ten přeměňuje energii z mechanické na elektrickou.
Generátor taktéž dokáže měnit odpor v pedálech podle toho, kolik úsilí je při šlapání potřeba. Nutno podotknout, že tento systém slouží pouze jako podpora při šlapání a samostatně nefunguje. Využití této technologie bude pravděpodobně u nákladních elektrokol nebo čtyřkolek.
Poslední vychytávka je spíš taková kravinka, na kterou jsme narazili při hledání drobných doplňků na elektrokola. Čínská značka Himo vyvinula městské elektrokolo C20, které v sobě ukrývá jeden opravdu šikovný prvek. V tyči sedadla se totiž nachází zabudovaná pumpička, kterou lze jednoduše vyjmout a použít.
Narazili jste na nějakou z věcí z našeho seznamu i Vy sami? Zaujalo Vás něco? Podělte se o názor v diskuzi!