Článek byl aktualizovaný 15.2. 2021.
DOPORUČUJEME – Přečtěte si naše podrobné představení Ioniq 5!
Společnost představila už v roce 2019 na frankfurtském autosalonu svůj neotřelý koncept elektromobilu Hyundai 45, ze kterého právě vychází nový Ioniq 5 coby sériově vyráběný vůz, který zamíří do běžného prodeje a nezůstane jen pouhou představou designérů. Ti se prý při návrhu designu nového elektromobilu inspirovali minulostí a doplnili ji nejmodernějšími technologiemi a vychytávkami, jako jsou například parametrické pixely.
Pětkový Ioniq je první model nové generace elektromobilů automobilky Hyundai, a proto se rozhodl výrobce dokonce oddělit značku Ioniq a vytvořit vlastní subbrand. Nicméně i na nových autech jako je například Ioniq 5 se stále objevuje i označení Hyundai, čili zřejmě to s tím oddělením nebude tak úplně žhavé. Jde o středně velké CUV, které je jako první vůz postavený na nové čistě elektrické platformě E-GMP, čili je to první čistokrevný elektromobil od jihokorejského koncernu, který bude v mnoha směrech pokrokový.
Díky nové elektromobilové platformě využívající 800V architektury slibuje Hyundai Ioniq 5 zajímavé specifikace. Na výběr má být nejméně ze dvou variant, a sice Ioniq 5 First Edition, která nabídne baterii s kapacitou 58 kWh, což by mělo stačit pro dojezd 450 kilometrů dle normy WLTP. Vybavenější verze Ioniq 5 zatím bez známého přesného označení má disponovat 73kWh baterií s dojezdem 550 km dle WLTP.
Co jsme se dále ještě před samotnou premiérou, čili oficiálním představením dozvěděli, tak je například ultrarychlé nabíjení. Díky výkonu až 350 kW a 800V systému by například na rychlonabíjecích stanicích Ionity mělo být možné nabít elektromobil Hyundai Ioniq 5 z 20 na 80 % za pouhých 15 minut nebo dobít 100 km dojezdu za 5 minut. To jsou skvělá čísla! Navíc Ioniq 5 bude disponovat technologií V2L, která slouží jako univerzálně využitelný zdroj elektrické energie (110 V/220 V). Takže elektromobil pak dokáže nabíjet jiné vozy či třeba elektrospotřebiče.
Ve vyšší verzi se očekává dvojice elektromotorů, které budou pohánět všechna kola. Celkový výkon by měl být až 230 kW, tedy přes 300 koní, díky čemuž má Ioniq 5 zrychlit z 0 na 100 km/h za zhruba 5,2 sekund. Jaká bude maximální rychlost vozu, jsme se zatím nedozvěděli. Ovšem co zní zajímavě, je využití solárních panelů na střeše elektromobilu, což by mělo prodloužit dojezd předpokládáme o nejméně pár kilometrů denně. A to není nic, co by bylo k zahození. Ve výbavě by podle nás určitě nemělo chybět tepelné čerpadlo, baterie chlazené vodou, či možnost jednoduchého připojení a ovládání přes aplikaci ve smartphonu.
Nový elektromobil Hyundai Ioniq 5 je doslova za dveřmi. Oficiální představení proběhne 23. února 2021, přičemž dostupnost bude během roku 2021, přesnější termín zatím neznáme.
Cena nového vozu je odhadována, že bude začínat na 40 000 EUR, tedy v přepočtu více než 1 milionu Kč. Vzhledem k tomu, že sesterská Kona Electric (test) vychází na o něco více než je hrubý přepočet v případě Ioniqu 5, ani bychom se nedivili, pokud by Hyundai nastavil cenovku u své novinky spíše kolem 1,2 milionu Kč.
Konstrukce | středně velké CUV, rozměry: 4460 × 1890 × 1600 mm, hmotnost: 1800 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon všech kol |
Výkon | celkově až 230 kW/? Nm |
Baterie | Li-Ion, 58/73 kWh (využitelných ? kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 350 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd: 450/550 km (WLTP) |
Výbava a technologie | bezpečnostní asistenti, vestavěná 220V zásuvka, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od 40 000 EUR (v přepočtu od 1 milionu Kč), 2021 |
Pokud vás zajímá téma Hyundai Ioniq 5, sledujte naše zpravodajství a nic podstatného vám neunikne!
Článek byl aktualizovaný 15.2. 2021.
DOPORUČUJEME – Přečtěte si naše podrobné představení Ioniq 5!
Společnost představila už v roce 2019 na frankfurtském autosalonu svůj neotřelý koncept elektromobilu Hyundai 45, ze kterého právě vychází nový Ioniq 5 coby sériově vyráběný vůz, který zamíří do běžného prodeje a nezůstane jen pouhou představou designérů. Ti se prý při návrhu designu nového elektromobilu inspirovali minulostí a doplnili ji nejmodernějšími technologiemi a vychytávkami, jako jsou například parametrické pixely.
Pětkový Ioniq je první model nové generace elektromobilů automobilky Hyundai, a proto se rozhodl výrobce dokonce oddělit značku Ioniq a vytvořit vlastní subbrand. Nicméně i na nových autech jako je například Ioniq 5 se stále objevuje i označení Hyundai, čili zřejmě to s tím oddělením nebude tak úplně žhavé. Jde o středně velké CUV, které je jako první vůz postavený na nové čistě elektrické platformě E-GMP, čili je to první čistokrevný elektromobil od jihokorejského koncernu, který bude v mnoha směrech pokrokový.
Díky nové elektromobilové platformě využívající 800V architektury slibuje Hyundai Ioniq 5 zajímavé specifikace. Na výběr má být nejméně ze dvou variant, a sice Ioniq 5 First Edition, která nabídne baterii s kapacitou 58 kWh, což by mělo stačit pro dojezd 450 kilometrů dle normy WLTP. Vybavenější verze Ioniq 5 zatím bez známého přesného označení má disponovat 73kWh baterií s dojezdem 550 km dle WLTP.
Co jsme se dále ještě před samotnou premiérou, čili oficiálním představením dozvěděli, tak je například ultrarychlé nabíjení. Díky výkonu až 350 kW a 800V systému by například na rychlonabíjecích stanicích Ionity mělo být možné nabít elektromobil Hyundai Ioniq 5 z 20 na 80 % za pouhých 15 minut nebo dobít 100 km dojezdu za 5 minut. To jsou skvělá čísla! Navíc Ioniq 5 bude disponovat technologií V2L, která slouží jako univerzálně využitelný zdroj elektrické energie (110 V/220 V). Takže elektromobil pak dokáže nabíjet jiné vozy či třeba elektrospotřebiče.
Ve vyšší verzi se očekává dvojice elektromotorů, které budou pohánět všechna kola. Celkový výkon by měl být až 230 kW, tedy přes 300 koní, díky čemuž má Ioniq 5 zrychlit z 0 na 100 km/h za zhruba 5,2 sekund. Jaká bude maximální rychlost vozu, jsme se zatím nedozvěděli. Ovšem co zní zajímavě, je využití solárních panelů na střeše elektromobilu, což by mělo prodloužit dojezd předpokládáme o nejméně pár kilometrů denně. A to není nic, co by bylo k zahození. Ve výbavě by podle nás určitě nemělo chybět tepelné čerpadlo, baterie chlazené vodou, či možnost jednoduchého připojení a ovládání přes aplikaci ve smartphonu.
Nový elektromobil Hyundai Ioniq 5 je doslova za dveřmi. Oficiální představení proběhne 23. února 2021, přičemž dostupnost bude během roku 2021, přesnější termín zatím neznáme.
Cena nového vozu je odhadována, že bude začínat na 40 000 EUR, tedy v přepočtu více než 1 milionu Kč. Vzhledem k tomu, že sesterská Kona Electric (test) vychází na o něco více než je hrubý přepočet v případě Ioniqu 5, ani bychom se nedivili, pokud by Hyundai nastavil cenovku u své novinky spíše kolem 1,2 milionu Kč.
Konstrukce | středně velké CUV, rozměry: 4460 × 1890 × 1600 mm, hmotnost: 1800 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon všech kol |
Výkon | celkově až 230 kW/? Nm |
Baterie | Li-Ion, 58/73 kWh (využitelných ? kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 350 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd: 450/550 km (WLTP) |
Výbava a technologie | bezpečnostní asistenti, vestavěná 220V zásuvka, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od 40 000 EUR (v přepočtu od 1 milionu Kč), 2021 |
Pokud vás zajímá téma Hyundai Ioniq 5, sledujte naše zpravodajství a nic podstatného vám neunikne!