Vozy DS budou mít geofencing. V nízkoemisních zónách se přepnou na elektřinu

  • Nízkoemisní zóny se v Evropě neustále rozšiřují
  • Za neoprávněný vjezd vám hrozí tučná pokuta
  • Plug-in hybridní vozy DS vás automaticky ochrání
DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Příkladem plug-in hybridu může být třeba DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní

Geofencing je zajímavou funkcí, která umožňuje vozům omezovat podle aktuální polohy vlastnosti nebo funkce na palubě. Nejčastěji se tento výraz využívá ve spojení s omezením vjezdu do měst nebo nízkoemisních zón. Právě v takových situacích chtějí vozy značky DS svým řidičům usnadnit ovládání vozidel a ušetřit pokuty za neoprávněný vjezd.

Spalovací auta do nízkoemisních zón nepatří

Vozy DS s plug-in hybridním pohonným ústrojím se budou umět na základě dat ze satelitů GPS umět automaticky přepnout do elektrického režimu, jakmile vjedou do nízkoemisní zóny. Dosud tak musí řidiči učinit manuálně, jinak jim hrozí postih za vjezd vozem se spalovacím motorem. Takové zóny jsou zatím stále nejznámější především v německých a francouzských městech. Postupně se ale zavádí i v dalších evropských metropolích.

Vozy řidiče před vjezdem do takové zóny nejdříve upozorní. Jestliže jsou baterie dostatečně nabité, automaticky při vjezdu přepnou pohon na elektrický. Funkce se zatím dostane do plug-in hybridních modelů DS 4, DS 7 a DS 9.

Ze strany automobilky jde o velmi logický tah. Tyto modely tvoří nadpoloviční většinu z prodejů na území Evropy. V případě modelu DS 9 si plug-in hybridní verzi pořídí až 90 procent zájemců. U DS 7 je to 60 procent, u menšího crossoveru DS 4 pak necelá polovina (40 %).

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Nahlédnutí do interiéru DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní


Čtěte také: DS 7 má parádní funkci, kterou bychom chtěli u každého vozu. O co jde?


Dostane i na zbytek Stellantisu?

Aby byla funkčnost zaručena, musí být vozy vybaveny systémem DS IRIS SYSTEM. Jelikož jde o pokročilý operační systém automobilky, v případě plug-in hybridních motorizací jej najdete ve všech stupních výbavy. Služba je dále úzce spojena s připojením na internet, komunikací s navigací a dalšími prvky vozu. Můžete rovnou využít i možnosti rozšířené komunikace s vozem prostřednictvím umělé inteligence ChatGPT.

Služba postupně dostane lepší využití s rozšiřujícími se nízkoemisními zónami. Aktuálně je v Evropě zhruba deset zemí, které tyto oblasti využívají. Takovou funkci by zajisté ocenili i ostatní majitelé hybridních vozidel. Budeme doufat, že si takovou skvělou novinku pro sebe DS nenechá příliš dlouho a zavedou ji postupně i další značky skupiny Stellantis.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Vozy DS budou mít geofencing. V nízkoemisních zónách se přepnou na elektřinu

  • Nízkoemisní zóny se v Evropě neustále rozšiřují
  • Za neoprávněný vjezd vám hrozí tučná pokuta
  • Plug-in hybridní vozy DS vás automaticky ochrání
DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Příkladem plug-in hybridu může být třeba DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní

Geofencing je zajímavou funkcí, která umožňuje vozům omezovat podle aktuální polohy vlastnosti nebo funkce na palubě. Nejčastěji se tento výraz využívá ve spojení s omezením vjezdu do měst nebo nízkoemisních zón. Právě v takových situacích chtějí vozy značky DS svým řidičům usnadnit ovládání vozidel a ušetřit pokuty za neoprávněný vjezd.

Spalovací auta do nízkoemisních zón nepatří

Vozy DS s plug-in hybridním pohonným ústrojím se budou umět na základě dat ze satelitů GPS umět automaticky přepnout do elektrického režimu, jakmile vjedou do nízkoemisní zóny. Dosud tak musí řidiči učinit manuálně, jinak jim hrozí postih za vjezd vozem se spalovacím motorem. Takové zóny jsou zatím stále nejznámější především v německých a francouzských městech. Postupně se ale zavádí i v dalších evropských metropolích.

Vozy řidiče před vjezdem do takové zóny nejdříve upozorní. Jestliže jsou baterie dostatečně nabité, automaticky při vjezdu přepnou pohon na elektrický. Funkce se zatím dostane do plug-in hybridních modelů DS 4, DS 7 a DS 9.

Ze strany automobilky jde o velmi logický tah. Tyto modely tvoří nadpoloviční většinu z prodejů na území Evropy. V případě modelu DS 9 si plug-in hybridní verzi pořídí až 90 procent zájemců. U DS 7 je to 60 procent, u menšího crossoveru DS 4 pak necelá polovina (40 %).

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Nahlédnutí do interiéru DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní


Čtěte také: DS 7 má parádní funkci, kterou bychom chtěli u každého vozu. O co jde?


Dostane i na zbytek Stellantisu?

Aby byla funkčnost zaručena, musí být vozy vybaveny systémem DS IRIS SYSTEM. Jelikož jde o pokročilý operační systém automobilky, v případě plug-in hybridních motorizací jej najdete ve všech stupních výbavy. Služba je dále úzce spojena s připojením na internet, komunikací s navigací a dalšími prvky vozu. Můžete rovnou využít i možnosti rozšířené komunikace s vozem prostřednictvím umělé inteligence ChatGPT.

Služba postupně dostane lepší využití s rozšiřujícími se nízkoemisními zónami. Aktuálně je v Evropě zhruba deset zemí, které tyto oblasti využívají. Takovou funkci by zajisté ocenili i ostatní majitelé hybridních vozidel. Budeme doufat, že si takovou skvělou novinku pro sebe DS nenechá příliš dlouho a zavedou ji postupně i další značky skupiny Stellantis.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."