Volvo bude poskytovat vybraným plug-in hybridům, postaveným na platformě SPA, vylepšené pohonné jednotky. Modely S60, V60, XC60, S90, V90 a XC90 Recharge dostávají nové baterie, které jsou doplněny třetí vrstvou článků. To zvyšuje jejich kapacitu z 11,6 na 18,8 kWh, což zvyšuje také dojezd. V závislosti na modelu by mělo být možné najet až 90 elektrických kilometrů (podle WLTP) na jedno nabití.
Současně přichází nový elektromotor pro zadní nápravu, který má nyní výkon 107 kW. To zvyšuje systémový výkon verzí T6-PHEV z 251 kW na 257 kW. Varianty T8 mají nyní dokonce 335 kW místo 287 kW, protože Švédové zvýšili výkon dvoulitrového zážehového motoru. Ten má nyní 310 koní, namísto původních 303 koní a je nejvýkonnějším sériovým pohonným agregátem v historii Volva.
Vyšší elektrický výkon by měl přispět také ke zlepšení režimu 4×4 a v neposlední řadě, díky vyšším hodnotám rekuperace energie, je nyní možné využít režim řízení jednou nohou. Taková věc se hodí zejména do rušné městské dopravy.
Čtěte také: Volvo plánuje vlastní továrnu na baterie, zasadí se tak o udržitelnější výrobu
Volvo Scalable Product Architecture je modulární platforma švédské automobilky, která následuje trend ve využívání modulárních platforem. Prvním automobilem s touto novou platformou se stalo Volvo XC90, přesněji, jeho druhá generace, kterou představili v roce 2014. Podle zástupců automobilky trval jeho vývoj pouze 30 měsíců.
Platforma byla navržena pro benzínové i naftové čtyřválcové motory vycházející z motorové platformy Volvo Engine Architecture.
Volvo bude poskytovat vybraným plug-in hybridům, postaveným na platformě SPA, vylepšené pohonné jednotky. Modely S60, V60, XC60, S90, V90 a XC90 Recharge dostávají nové baterie, které jsou doplněny třetí vrstvou článků. To zvyšuje jejich kapacitu z 11,6 na 18,8 kWh, což zvyšuje také dojezd. V závislosti na modelu by mělo být možné najet až 90 elektrických kilometrů (podle WLTP) na jedno nabití.
Současně přichází nový elektromotor pro zadní nápravu, který má nyní výkon 107 kW. To zvyšuje systémový výkon verzí T6-PHEV z 251 kW na 257 kW. Varianty T8 mají nyní dokonce 335 kW místo 287 kW, protože Švédové zvýšili výkon dvoulitrového zážehového motoru. Ten má nyní 310 koní, namísto původních 303 koní a je nejvýkonnějším sériovým pohonným agregátem v historii Volva.
Vyšší elektrický výkon by měl přispět také ke zlepšení režimu 4×4 a v neposlední řadě, díky vyšším hodnotám rekuperace energie, je nyní možné využít režim řízení jednou nohou. Taková věc se hodí zejména do rušné městské dopravy.
Čtěte také: Volvo plánuje vlastní továrnu na baterie, zasadí se tak o udržitelnější výrobu
Volvo Scalable Product Architecture je modulární platforma švédské automobilky, která následuje trend ve využívání modulárních platforem. Prvním automobilem s touto novou platformou se stalo Volvo XC90, přesněji, jeho druhá generace, kterou představili v roce 2014. Podle zástupců automobilky trval jeho vývoj pouze 30 měsíců.
Platforma byla navržena pro benzínové i naftové čtyřválcové motory vycházející z motorové platformy Volvo Engine Architecture.