Volvo se otevřeně hlásí k elektrické budoucnosti automobilového průmyslu. Ve křesle generálního ředitele nyní sedí bývalý ředitel technologické společnosti Dyson, Jim Rowan. Ten se svým entusiasmem a náklonností k elektromobilitě nijak netají a velmi podporuje směr automobilky.
V rozhovoru pro server Automotive News Europe se i přiznal, že je vedoucím propagátorem elektrické mobility ve společnosti. Dle jeho slov bude příští generace vlajkového SUV XC90 leaderem a modelem pro další vývoj společnosti. Přitom zdůraznil, že se elektrické SUV nemusí dočkat stejného označení. Nadcházející model udá směr a transformaci celé společnosti.
Jim Rowan tvrdí, že kompletní přesun k elektřině se vyplatí. Výrobci, kteří s přechodem otálejí, mohou nakonec ztratit rychlost a zaměření, na což doplatí. Za příklad úspěchu dává otevřeně americkou Teslu. „Jim se takový risk vyplatil, tak proč by se to nemělo podařit i Volvu,“ dodává Rowan.
Čtěte také: Na Slovensku vznikne fabrika na výrobu elektromobilů, postaví ji Volvo
Výrobce plánuje od roku 2030 vyrábět pouze auta poháněná elektřinou. Aby se ale do tohoto bodu úspěšně dostali, vytyčili si cíl na půl cesty v roce 2025. V oblasti elektrických vozidel zatím značka zaostává, a tak se můžeme v následujících pár letech těšit na velký přísun nových modelů, včetně plug-in hybridních řešení. Podle ředitele dělají nyní vše pro to, aby svého cíle dosáhli. I veškeré nabírání nových pracovníků je nyní silně zaměřeno na experty z elektrického oboru.
Konkurenti jako Mercedes tvrdí, že minimálně severní Amerika nebude ani v roce 2030 připravena na tak velký elektrický skok. Ředitel Volva takovému prohlášení ale oponuje a opět dává za příklad Teslu, která dělá velmi dobrou práci i v segmentu výstavby infrastruktury. Státy i místní samosprávy pak velmi přispívají ke zlepšování podmínek pro majitele elektromobilů.
Na závěr ředitel dodává, že celý proces není jen o tom, aby si lidé chtěli pořídit elektromobil s úmyslem pomoci přírodě. V první řadě prý jde především o novou technologii, která lidem zkvalitní život. V elektromobilitě vidí spíše novou generaci automobilové dopravy. Elektrický pohon má jednoduše nahradit starou generaci spalovacích motorů.
Volvo se otevřeně hlásí k elektrické budoucnosti automobilového průmyslu. Ve křesle generálního ředitele nyní sedí bývalý ředitel technologické společnosti Dyson, Jim Rowan. Ten se svým entusiasmem a náklonností k elektromobilitě nijak netají a velmi podporuje směr automobilky.
V rozhovoru pro server Automotive News Europe se i přiznal, že je vedoucím propagátorem elektrické mobility ve společnosti. Dle jeho slov bude příští generace vlajkového SUV XC90 leaderem a modelem pro další vývoj společnosti. Přitom zdůraznil, že se elektrické SUV nemusí dočkat stejného označení. Nadcházející model udá směr a transformaci celé společnosti.
Jim Rowan tvrdí, že kompletní přesun k elektřině se vyplatí. Výrobci, kteří s přechodem otálejí, mohou nakonec ztratit rychlost a zaměření, na což doplatí. Za příklad úspěchu dává otevřeně americkou Teslu. „Jim se takový risk vyplatil, tak proč by se to nemělo podařit i Volvu,“ dodává Rowan.
Čtěte také: Na Slovensku vznikne fabrika na výrobu elektromobilů, postaví ji Volvo
Výrobce plánuje od roku 2030 vyrábět pouze auta poháněná elektřinou. Aby se ale do tohoto bodu úspěšně dostali, vytyčili si cíl na půl cesty v roce 2025. V oblasti elektrických vozidel zatím značka zaostává, a tak se můžeme v následujících pár letech těšit na velký přísun nových modelů, včetně plug-in hybridních řešení. Podle ředitele dělají nyní vše pro to, aby svého cíle dosáhli. I veškeré nabírání nových pracovníků je nyní silně zaměřeno na experty z elektrického oboru.
Konkurenti jako Mercedes tvrdí, že minimálně severní Amerika nebude ani v roce 2030 připravena na tak velký elektrický skok. Ředitel Volva takovému prohlášení ale oponuje a opět dává za příklad Teslu, která dělá velmi dobrou práci i v segmentu výstavby infrastruktury. Státy i místní samosprávy pak velmi přispívají ke zlepšování podmínek pro majitele elektromobilů.
Na závěr ředitel dodává, že celý proces není jen o tom, aby si lidé chtěli pořídit elektromobil s úmyslem pomoci přírodě. V první řadě prý jde především o novou technologii, která lidem zkvalitní život. V elektromobilitě vidí spíše novou generaci automobilové dopravy. Elektrický pohon má jednoduše nahradit starou generaci spalovacích motorů.