Volkswagen musí v příštích letech ušetřit miliardy. Dosáhnout toho chce drastickým rušením pracovních míst a tím, že se sníží platy, na tom se má podílet i vedení firmy. Jen tímto počinem se ušetří 300 milionů eur do roku 2030.
Ředitel lidských zdrojů VW Gunnar Kilian řekl médiím, že se očekává, že do roku 2030 takto vedení přispěje více než 300 miliony eur. Neuvedl však, kterých a kolika manažerů se to dotklo. Největší evropský výrobce automobilů trpí nízkou vytížeností svých továren a chce snížit kapacitu ve svých německých pobočkách.
Krátce před Vánocemi se společnost a odbory dohodly na programu restrukturalizace, který plánuje do roku 2030 zrušit v Německu 35 000 pracovních míst. Spořicí programy a nejnovější kolektivní smlouva mají snížit náklady o více než čtyři miliardy eur ročně. Z toho 1,5 miliardy eur připadá na úspory mzdových nákladů.
Odbory prosadily, že se některé továrny nebudou zavírat, propouštění se ale automobilka nevyhne. To by mělo být provedeno společensky odpovědným způsobem: „V jednáních jsme měli tři priority: snížení nadbytečné kapacity v německých lokalitách, snížení nákladů na pracovní sílu a snížení nákladů na vývoj na konkurenceschopnou úroveň,“ uvedl šéf značky Thomas Schäfer.
Okamžité uzavření továren VW jednání odvrátilo. Po tři desetiletí platná jistota zaměstnání, kterou Volkswagen v září zrušil, bude obnovena a bude platit do roku 2030. Nicméně výroba ve dvou závodech má být dlouhodobě ukončena. Podle plánů skončí výroba vozidel v Drážďanech na konci příštího roku. Konec výroby v Osnabrücku je naplánován na konec léta 2027.
Volkswagen musí v příštích letech ušetřit miliardy. Dosáhnout toho chce drastickým rušením pracovních míst a tím, že se sníží platy, na tom se má podílet i vedení firmy. Jen tímto počinem se ušetří 300 milionů eur do roku 2030.
Ředitel lidských zdrojů VW Gunnar Kilian řekl médiím, že se očekává, že do roku 2030 takto vedení přispěje více než 300 miliony eur. Neuvedl však, kterých a kolika manažerů se to dotklo. Největší evropský výrobce automobilů trpí nízkou vytížeností svých továren a chce snížit kapacitu ve svých německých pobočkách.
Krátce před Vánocemi se společnost a odbory dohodly na programu restrukturalizace, který plánuje do roku 2030 zrušit v Německu 35 000 pracovních míst. Spořicí programy a nejnovější kolektivní smlouva mají snížit náklady o více než čtyři miliardy eur ročně. Z toho 1,5 miliardy eur připadá na úspory mzdových nákladů.
Odbory prosadily, že se některé továrny nebudou zavírat, propouštění se ale automobilka nevyhne. To by mělo být provedeno společensky odpovědným způsobem: „V jednáních jsme měli tři priority: snížení nadbytečné kapacity v německých lokalitách, snížení nákladů na pracovní sílu a snížení nákladů na vývoj na konkurenceschopnou úroveň,“ uvedl šéf značky Thomas Schäfer.
Okamžité uzavření továren VW jednání odvrátilo. Po tři desetiletí platná jistota zaměstnání, kterou Volkswagen v září zrušil, bude obnovena a bude platit do roku 2030. Nicméně výroba ve dvou závodech má být dlouhodobě ukončena. Podle plánů skončí výroba vozidel v Drážďanech na konci příštího roku. Konec výroby v Osnabrücku je naplánován na konec léta 2027.