Divize čínského výrobce baterií Transimage se aktivně zabývá výrobou baterií založených na sodíku. Ten nahrazuje lithium jak hlavní složku sloučeniny. Místní servery nyní hovoří o nové zakázce pro velkého německého výrobce vozidel. Dodatek o mlčenlivosti však zakazuje zmínku o konkrétním výrobci. Máme své tipy.
Zpráva specifikuje, že divize Transimage Sodium-Ion Battery Technology získala velkou zakázku pro významného německého výrobce se světově známými automobilovými značkami. Objednávka navíc pochází od dceřiné společnosti zabývající se vývojem baterií. Tyto indicie naznačují, že tím výrobcem sídlícím v Německu je koncern Volkswagen. I když BMW i Mercedes-Benz také vlastní velmi známé menší značky, žádná z nich nemá vlastní dceřinku na vývoj bateriových technologií. Volkswagen však vlastní firmu PowerCo.
První objednávka má zajistit menší množství sodíkových baterií. Zcela oprávněně tak lze usuzovat, že koncern bude technologii nejprve testovat. Zpráva však přímo specifikuje, že půjde o články pro použití v osobních vozidlech. Transimage není ve výrobě těchto baterií žádným nováčkem. Ke konci března měli vyrobeno již přes 4,5 GWh článků. V naprosté většině se jedná o typ 18650, doplňují jej kulaté články 26700.
Čtěte také: Li-S baterie má zásadní vylepšení. Odstartuje novou éru elektromobility?
Společnost působí na trhu již od roku 2007 a v době svého založení se zabývala výrobou periferií pro počítače, především klávesnic. Vývoj sodíkových baterií má oproti lithiu sice menší hustotu, zato ale spoléhá na lehce dostupný sodík místo drahého lithia. Jejich výhodou je i rychlejší nabíjení a stabilita při nižších teplotách. Současně se pracuje na vylepšení stability její struktury. To je například důvod, proč nejsou sodíkové baterie dosud používané u spotřební elektroniky.
Na trh se chystá několik jednostopých vozidel, které již tuto technologii používá. Příkladem může být čínská značka Nio. Sodíkové baterie připravuje i gigant CATL, v letošním roce zahajuje i jejich masovou výrobu. Nejlepší využití najdou baterie v malých městských autech nebo jednostopých vozidlech, kde není zapotřebí vysokého výkonu. Jestliže o takové baterie jeví zájem i Volkswagen, znamená to snad, že se máme těšit na vícero malých městských vozidel?
Divize čínského výrobce baterií Transimage se aktivně zabývá výrobou baterií založených na sodíku. Ten nahrazuje lithium jak hlavní složku sloučeniny. Místní servery nyní hovoří o nové zakázce pro velkého německého výrobce vozidel. Dodatek o mlčenlivosti však zakazuje zmínku o konkrétním výrobci. Máme své tipy.
Zpráva specifikuje, že divize Transimage Sodium-Ion Battery Technology získala velkou zakázku pro významného německého výrobce se světově známými automobilovými značkami. Objednávka navíc pochází od dceřiné společnosti zabývající se vývojem baterií. Tyto indicie naznačují, že tím výrobcem sídlícím v Německu je koncern Volkswagen. I když BMW i Mercedes-Benz také vlastní velmi známé menší značky, žádná z nich nemá vlastní dceřinku na vývoj bateriových technologií. Volkswagen však vlastní firmu PowerCo.
První objednávka má zajistit menší množství sodíkových baterií. Zcela oprávněně tak lze usuzovat, že koncern bude technologii nejprve testovat. Zpráva však přímo specifikuje, že půjde o články pro použití v osobních vozidlech. Transimage není ve výrobě těchto baterií žádným nováčkem. Ke konci března měli vyrobeno již přes 4,5 GWh článků. V naprosté většině se jedná o typ 18650, doplňují jej kulaté články 26700.
Čtěte také: Li-S baterie má zásadní vylepšení. Odstartuje novou éru elektromobility?
Společnost působí na trhu již od roku 2007 a v době svého založení se zabývala výrobou periferií pro počítače, především klávesnic. Vývoj sodíkových baterií má oproti lithiu sice menší hustotu, zato ale spoléhá na lehce dostupný sodík místo drahého lithia. Jejich výhodou je i rychlejší nabíjení a stabilita při nižších teplotách. Současně se pracuje na vylepšení stability její struktury. To je například důvod, proč nejsou sodíkové baterie dosud používané u spotřební elektroniky.
Na trh se chystá několik jednostopých vozidel, které již tuto technologii používá. Příkladem může být čínská značka Nio. Sodíkové baterie připravuje i gigant CATL, v letošním roce zahajuje i jejich masovou výrobu. Nejlepší využití najdou baterie v malých městských autech nebo jednostopých vozidlech, kde není zapotřebí vysokého výkonu. Jestliže o takové baterie jeví zájem i Volkswagen, znamená to snad, že se máme těšit na vícero malých městských vozidel?