Volkswagen nejspíš vytáhne eso z rukávu. Co nového automobilka plánuje?

Petr Bergmann
  • Volkswagen vnímá elektromobilitu jako obrovskou příležitost
  • Chce proto oslovit co největší cílovou skupinu zákazníků
  • Zvažuje vývoj elektrického pick-upu
Voklswagen ID Buzz jako pick-up | foto: InsideEVs
Voklswagen ID Buzz jako pick-up | foto: InsideEVs

Generální ředitel Volkswagen Group of America, Scott Keogh, uvedl, že automobilka „aktivně sleduje“ vývoj plně elektrických nákladních vozů s cílem připojit se k dalším automobilkám, které již vstoupily nebo se v příštích letech chystají vstoupit na trh.

„Myslím, že v tomto segmentu se jedná o životní šanci, protože elektrifikace poskytuje automobilkám možnost nových začátků. Dává vám šanci přinést do segmentu alternativy a nové nápady,“ říká Scott Keogh.

Volkswagen touží vyrábět elektrické pick-upy

Mezi nejoblíbenější osobní vozidla na severoamerickém trhu patří pick-upy a společnosti zabývající se výrobou elektromobilů jsou si toho dobře vědomy. Ford F-150 Lightning, Tesla Cybertruck, Rivian R1T, Chevrolet Silverado EV a Hummer EV se budou v nadcházejících letech ucházet o přízeň nových zákazníků.

Vzhledem k tomu, že F-150 Lightning přijde na trh přibližně za týden, Rivian R1T a Hummer EV jsou již zákazníkům k dispozici a Cybertruck a Silverado dorazí v průběhu příštího roku, nic nenasvědčuje tomu, že by zájemci měli na výběr nedostatek modelů.

Ford F-150 Lighting 2022 přívěs
Ford F-150 Lighting 2022 přívěs

Čtěte také: Rivian se pustí do výroby elektrokol. Bude e-bike příslušenství pickupu?


Zákazníci na velká auta slyší

Automobilka i proto zvažuje vstup na americký trh, protože musí umět nabídnout vůz téměř ve všech segmentech, které si lze představit. V modelu ID.3 má Volkswagen konkurenceschopný kompaktní vůz a ID.4 vedl v 1. čtvrtletí celosvětový prodej čistě elektrických vozů značky. Německý výrobce nyní na americký trh uvádí ID.Buzz poté, co byl model nedávno představen v Evropě.

Keogh také řekl, že nové možnosti, spojené s elektrifikací, by mohly přesvědčit majitele pick-upů, aby vyzkoušeli jiné výrobce. „Myslím, že kupující by v minulosti řekli: „Koupím F-150, koupím Ram, koupím Silverado.“ Teď možná říkají: „Koupím si elektrický pickup,“ dodává. „Okamžik nového začátku dává konkurenční šanci vstoupit na trh komukoliv, ať je to Rivian nebo jsme to my.“


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře


Nejnovější články