Volkswagen může mít v příštím roce problém s emisemi. Vydělá na tom zákazník?
- Volkswagen může příští rok řešit velký problém
- Evropská unie zpřísní emisní limity
- Koncern musí prodávat více elektromobilů

Pokud jde o evropské emisní limity, může být automobilka Volkswagen v letošním roce v klidu. Jak uvádí deník Handelsblatt, průměrné emise oxidu uhličitého koncernové flotily (118,4 gramů na ujetý kilometr) se budou nacházet pod současným limitem EU, který má hodnotu 122 gramů.
VW potřebuje prodávat více elektromobilů
Tato hranice se ale od roku 2025 změní na 105 gramů na kilometr. A pokud Volkswagen zásadně nezvýší prodeje nízkoemisních vozidel, pak podle zasvěcených „v příštím roce narazí na obrovský problém s CO₂“. Cíl je tedy jasný: prodat více elektromobilů a snížit tak emisní limit firemní flotily. V mnoha zemích včetně Německa ale byly zpřísněny nebo zrušeny dotace pro elektromobily, což má negativní dopad na poptávku.
Zrovna tento týden se u Volkswagenu probírala „prekérní situace“, která se v širším měřítku dotýká problémů, které musí VW řešit. Automobilka musí prodávat více elektromobilů, ale zároveň chce zvýšit zisky a šetřit náklady. To je téměř nemožné v okamžiku, kdy zároveň roste tlak konkurence.

Čtěte také: Volkswagen bere do ruky skalpel. Prý zařízne ID.3, aby byl prostor pro elektrický Golf
Pomůže prodejům snížení cen?
Pravděpodobně existuje jeden scénář, jak může Volkswagen zvýšit poptávku po elektrických modelech: jsou jím slevové akce. Ty by měly v konečném součtu stát automobilku méně, než pokuty EU za překročení stanovených emisních limitů. Dalším přínosem pro VW v této souvislosti by také mohlo být to, že by automobilka získala nové zákazníky.
Taková situace ale současně nahrává všem potenciálním zákazníkům, kteří nespěchají s nákupem nového automobilu. Tito zájemci v klidu počkají na okamžik, kdy se patřičně sníží cena vyhlédnutého modelu. Uvidíme, jak se situace vyvine. Možná se naši západní sousedé dočkají nových dotací, nebo se výrobci dohodnou s EU na mírnějších úpravách emisních limitů pro rok 2025.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".