Jistě si vzpomenete, že jedním z prvním elektrických Volkswagenů byl e-Golf, než ho vystřídal ID.3. Golf je však skutečnou automobilovou legendou. Automobilka letos slaví 50 let od okamžiku, kdy v březnu 1974 sjel první Golf z montážní linky. Od té doby VW prodal více než 37 milionů Golfů v osmi generacích. Ikonický model však má svou budoucnost i v elektrické éře.
Nedávno představený modernizovaný Golf Mk8.5 je posledním Golfem se spalovacím motorem. Serveru Top Gear to potvrdil Kai Grunitz, šéf technického vývoje Volkswagenu. Další Golf, který přijde pravděpodobně v roce 2028, už bude plně elektrický.
To ovšem znamená, že pro současný model ID.3 už nebude v produktové řadě Volkswagenu místo. „Není dostatek prostoru pro dva nebo tři různé modely, které by vyhovovaly stejnému zákazníkovi,“ vysvětlil Grunitz s tím, že cílová skupina nového elektrického Golfu se bude překrývat s ID.3.
Grunitz prohlásil, že Golf je „srdcem naší značky“ a zdůraznil, že VW toto jméno nezabije. Elektrický Golf bude podle Grunitze „skutečným Golfem“. Musí vypadat jako Golf, být cenově dostupný jako Golf a musí být schopný jako Golf. Současně potvrdil, že automobilka i nadále počítá se sportovnější verzí GTI.
Čtěte také: Šok pro Němce. „Jejich“ fotbalové EURO 2024 sponzoruje čínská automobilka
Znamená to, že se s návratem elektrického Golfa automobilka Volkswagen odvrací od svého systému pojmenování elektromobilů ID? Ne nutně. „Máme ikonické značky Golf a GTI. Bylo by šílené nechat je zemřít a vyklouznout,“ uvedl na loňském autosalónu v Los Angeles generální ředitel Volkswagenu, Thomas Schäfer. Automobilka se tak sice bude držet logiky označení ID, ale ikonické modely o své jméno nepřijdou.
Německý deník Handelsblatt už loni v únoru napsal, že VW pracuje na novém elektrickém SUV podobné velikosti a stylu jako Tiguan. Očekává se, že nový model, který se zřejmě začne vyrábět v závodě ve Wolfsburgu v roce 2026, by mohl nést označení ID.Tiguan. Je tedy velice pravděpodobné, že příštímu elektrickému Golfu budeme jednoduše říkat ID.Golf.
Jistě si vzpomenete, že jedním z prvním elektrických Volkswagenů byl e-Golf, než ho vystřídal ID.3. Golf je však skutečnou automobilovou legendou. Automobilka letos slaví 50 let od okamžiku, kdy v březnu 1974 sjel první Golf z montážní linky. Od té doby VW prodal více než 37 milionů Golfů v osmi generacích. Ikonický model však má svou budoucnost i v elektrické éře.
Nedávno představený modernizovaný Golf Mk8.5 je posledním Golfem se spalovacím motorem. Serveru Top Gear to potvrdil Kai Grunitz, šéf technického vývoje Volkswagenu. Další Golf, který přijde pravděpodobně v roce 2028, už bude plně elektrický.
To ovšem znamená, že pro současný model ID.3 už nebude v produktové řadě Volkswagenu místo. „Není dostatek prostoru pro dva nebo tři různé modely, které by vyhovovaly stejnému zákazníkovi,“ vysvětlil Grunitz s tím, že cílová skupina nového elektrického Golfu se bude překrývat s ID.3.
Grunitz prohlásil, že Golf je „srdcem naší značky“ a zdůraznil, že VW toto jméno nezabije. Elektrický Golf bude podle Grunitze „skutečným Golfem“. Musí vypadat jako Golf, být cenově dostupný jako Golf a musí být schopný jako Golf. Současně potvrdil, že automobilka i nadále počítá se sportovnější verzí GTI.
Čtěte také: Šok pro Němce. „Jejich“ fotbalové EURO 2024 sponzoruje čínská automobilka
Znamená to, že se s návratem elektrického Golfa automobilka Volkswagen odvrací od svého systému pojmenování elektromobilů ID? Ne nutně. „Máme ikonické značky Golf a GTI. Bylo by šílené nechat je zemřít a vyklouznout,“ uvedl na loňském autosalónu v Los Angeles generální ředitel Volkswagenu, Thomas Schäfer. Automobilka se tak sice bude držet logiky označení ID, ale ikonické modely o své jméno nepřijdou.
Německý deník Handelsblatt už loni v únoru napsal, že VW pracuje na novém elektrickém SUV podobné velikosti a stylu jako Tiguan. Očekává se, že nový model, který se zřejmě začne vyrábět v závodě ve Wolfsburgu v roce 2026, by mohl nést označení ID.Tiguan. Je tedy velice pravděpodobné, že příštímu elektrickému Golfu budeme jednoduše říkat ID.Golf.