V rámci nově představené modernizované verze osmé generace legendárního hatchbacku Golf, který letos slaví své 50. narozeniny, nezapomněl Volkswagen ani na plug-in hybridní pohon. Pokud byste chtěli návrat čistě elektrického Golfa, máte však opět smůlu. To si wolfsburská automobilka schovává pouze pro řadu ID. V případě PHEV však máte již tradičně na výběr ze dvou variant. Kromě standardního eHybridu je zde i sportovnější výkonnější verze GTE, což je v podstatě elektrifikované GTI. Obě varianty pod kapotou skrývají celou řadu vylepšení své elektrické části. Automobilka o tom informovala v tiskové zprávě.
Oba plug-in hybridy Volkswagen Golf (2024) jsou poháněny benzínovým motorem TSI eco2 o objemu 1.5 litru, který pracuje v tandemu s elektromotorem. O napájení se stará baterie o kapacitě 19,7 kWh, což je proti předchozí generaci s 10,6kWh baterií nárůst téměř na dvojnásobek. Díky tomu se mohou pochlubit čistě elektrickým dojezdem až 100 kilometrů podle metodiky WLTP a celkovým dojezdem 1 000 kilometrů.
S nárůstem kapacity baterie naštěstí došlo i k vylepšení nabíjení. Modernizovaný Golf nově nabijete z wallboxu střídavým proudem o výkonu až 11 kW, zatímco dříve to bylo jen 3,6 kW. Novinkou je pak rychlé nabíjení stejnosměrným proudem s nabíjecím výkonem až 50 kW.
Co se týče výkonu, pak civilněji působící varianta eHybrid nabídne kombinovaný výkon 201 koní. Sportovnější verze GTE, která se stejně jako GTI mírně odlišuje i vzhledem, pak navyšuje tuto hodnotu na 268 koní. Oba PHEV pak disponují šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou.
Čtěte také: Nový Volkswagen Transporter T7 bude i na elektřinu a základ sdílí s Fordem
Pro všechny nové verze Golfu budou k dispozici dvě velikosti displeje infotainmentu, a to buď 10,4“ nebo 12,9“. Oba plug-in hybridy dostanou novou softwarovou platformu MIB4, která nabízí vylepšený výkon a použitelnost s aktualizovaným rozhraním.
Novinkou je také vylepšený multifunkční volant a nový hlasový asistent IDA s integrovaným chatbotem ChatGPT. Díky umělé inteligenci lze pomocí přirozeného jazyka používat asistenta IDA nejen k ovládání funkcí, jako je klimatizace, telefon nebo navigační systém, ale také k přístupu k online informacím ze všech myslitelných oblastí – od předpovědi počasí až po obecné otázky.
Na evropském a tedy i českém trhu by se modernizovaný Volkswagen Golf (2024) měl objevit během jara. Konečné ceny všech verzí automobilka zatím nezveřejnila.
V rámci nově představené modernizované verze osmé generace legendárního hatchbacku Golf, který letos slaví své 50. narozeniny, nezapomněl Volkswagen ani na plug-in hybridní pohon. Pokud byste chtěli návrat čistě elektrického Golfa, máte však opět smůlu. To si wolfsburská automobilka schovává pouze pro řadu ID. V případě PHEV však máte již tradičně na výběr ze dvou variant. Kromě standardního eHybridu je zde i sportovnější výkonnější verze GTE, což je v podstatě elektrifikované GTI. Obě varianty pod kapotou skrývají celou řadu vylepšení své elektrické části. Automobilka o tom informovala v tiskové zprávě.
Oba plug-in hybridy Volkswagen Golf (2024) jsou poháněny benzínovým motorem TSI eco2 o objemu 1.5 litru, který pracuje v tandemu s elektromotorem. O napájení se stará baterie o kapacitě 19,7 kWh, což je proti předchozí generaci s 10,6kWh baterií nárůst téměř na dvojnásobek. Díky tomu se mohou pochlubit čistě elektrickým dojezdem až 100 kilometrů podle metodiky WLTP a celkovým dojezdem 1 000 kilometrů.
S nárůstem kapacity baterie naštěstí došlo i k vylepšení nabíjení. Modernizovaný Golf nově nabijete z wallboxu střídavým proudem o výkonu až 11 kW, zatímco dříve to bylo jen 3,6 kW. Novinkou je pak rychlé nabíjení stejnosměrným proudem s nabíjecím výkonem až 50 kW.
Co se týče výkonu, pak civilněji působící varianta eHybrid nabídne kombinovaný výkon 201 koní. Sportovnější verze GTE, která se stejně jako GTI mírně odlišuje i vzhledem, pak navyšuje tuto hodnotu na 268 koní. Oba PHEV pak disponují šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou.
Čtěte také: Nový Volkswagen Transporter T7 bude i na elektřinu a základ sdílí s Fordem
Pro všechny nové verze Golfu budou k dispozici dvě velikosti displeje infotainmentu, a to buď 10,4“ nebo 12,9“. Oba plug-in hybridy dostanou novou softwarovou platformu MIB4, která nabízí vylepšený výkon a použitelnost s aktualizovaným rozhraním.
Novinkou je také vylepšený multifunkční volant a nový hlasový asistent IDA s integrovaným chatbotem ChatGPT. Díky umělé inteligenci lze pomocí přirozeného jazyka používat asistenta IDA nejen k ovládání funkcí, jako je klimatizace, telefon nebo navigační systém, ale také k přístupu k online informacím ze všech myslitelných oblastí – od předpovědi počasí až po obecné otázky.
Na evropském a tedy i českém trhu by se modernizovaný Volkswagen Golf (2024) měl objevit během jara. Konečné ceny všech verzí automobilka zatím nezveřejnila.