O novou generaci vozů VW Transporter se postará Ford
Vypadá skvěle a diesel doplní i hybridní technika
Jak si povede klasická dodávka s elektrickým pohonem?
Divize Volkswagenu zabývající se užitkovými vozy v Německu již zahájila předobjednávky nové generace populárních modelů Transporter a Caravelle. Výrobce zatím ještě zcela neodhalil design, a tak se někteří designéři pustili do tvorby vlastních návrhů. Podobnost s Multivanem poslední generace i elektrickou verzí ID. Buzz rozhodně není náhodná. Přesto je vůz podobný ještě někomu dalšímu.
Volkswagen z cizí továrny
Oficiální představení se kvapem blíží a již během několika pár blízkých měsíců se dozvíme, jak jsou nejnovější nákresy blízko produkční verzi. I když si oba modely zachovávají svůj charismatický vzhled, pozorní fanoušci si zajisté všimnou jedné podobnosti s blízkou konkurencí. Jakmile se na vůz zakoukáte, a porovnáte si jej s Fordem Transitem Custom, už tu podobnost z hlavy nedostanete. A opět, nejde o náhodu. Podle dohody obou výrobců přebírá vývoj nové generace Transporteru pod svá křídla právě Ford. Výměnou dostanou elektrickou platformu a pohon pro své osobní vozy od Volkswagenu.
Po dlouhé době tak řada „T“ neprojde pouhým faceliftem a aktualizací původních motorizací. Jedná se o zcela novou platformu. Potěšení budou zastánci konvenčních motorizací. V nabídce se ale objeví jak hybridní verze, tak i plně elektrická. Podobně jako do současnosti se bude nabízet i dlouhá verze o délce 5 450 mm, vyšší stavba i více pracovní verze s valníkem. Klasická „krátká“ verze narostla v délce o 146 mm. Všechny verze by měly již z výroby dostat přední i zadní LED světlomety. Volkswagen se nicméně chce odlišit jinými prolisy v karoserii a více detaily odkazující na historii řady Transporter.
Podle dostupných obrázků výrobce by se měl interiér stylizovat do tradičnějšího ovládání. Například multifunkční volant by si měl zachovat fyzická tlačítka. Řidiči si budou moci zvolit z plně digitálních budíků od úhlopříčce 12”. Doplní jej 13” centrální displej infotainmentu. Původ bude mít opět u Fordu, grafické rozhraní bude ale mnohem více připomínat současné vozy německé automobilky. Přislíbená je i bezdrátová konektivita pro platformy Android Auto a Apple CarPlay.
Dieselový přeplňovaný dvoulitr se bude nabízet ve třech verzích (81, 110 a 125 kW). Hybridní verze se spolehne na 2,5 litrový agregát doplněný o plug-in hybridní jednotku. Vygeneruje až 171 kW výkonu. Spokojení budou ale i příznivci elektrifikace. Na trh se dostanou dvě dojezdové verze, standardní s 54kWh baterii a delší dojezd si vystačí s 83kWh kapacitou baterie. Menší baterie bude spárovaná s elektromotorem o výkonu 85 kW. U druhé baterie bude ale na výběr rovnou z trojice elektromotorů (100, 160 a 210 kW). Kromě nejsilnější dieselové varianty půjde výhradně o předokolky. Elektrické verze naopak budou spoléhat na pohon zadní nápravy. Čtyřkolky by se u EV varianty měly objevit až později.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.