Nový Volkswagen Transporter T7 bude i na elektřinu a základ sdílí s Fordem

Matouš Vrchota
  • O novou generaci vozů VW Transporter se postará Ford
  • Vypadá skvěle a diesel doplní i hybridní technika
  • Jak si povede klasická dodávka s elektrickým pohonem?
VW Transporter T7
VW Transporter T7

Divize Volkswagenu zabývající se užitkovými vozy v Německu již zahájila předobjednávky nové generace populárních modelů Transporter a Caravelle. Výrobce zatím ještě zcela neodhalil design, a tak se někteří designéři pustili do tvorby vlastních návrhů. Podobnost s Multivanem poslední generace i elektrickou verzí ID. Buzz rozhodně není náhodná. Přesto je vůz podobný ještě někomu dalšímu.

Volkswagen z cizí továrny

Oficiální představení se kvapem blíží a již během několika pár blízkých měsíců se dozvíme, jak jsou nejnovější nákresy blízko produkční verzi. I když si oba modely zachovávají svůj charismatický vzhled, pozorní fanoušci si zajisté všimnou jedné podobnosti s blízkou konkurencí. Jakmile se na vůz zakoukáte, a porovnáte si jej s Fordem Transitem Custom, už tu podobnost z hlavy nedostanete. A opět, nejde o náhodu. Podle dohody obou výrobců přebírá vývoj nové generace Transporteru pod svá křídla právě Ford. Výměnou dostanou elektrickou platformu a pohon pro své osobní vozy od Volkswagenu.

Po dlouhé době tak řada „T“ neprojde pouhým faceliftem a aktualizací původních motorizací. Jedná se o zcela novou platformu. Potěšení budou zastánci konvenčních motorizací. V nabídce se ale objeví jak hybridní verze, tak i plně elektrická. Podobně jako do současnosti se bude nabízet i dlouhá verze o délce 5 450 mm, vyšší stavba i více pracovní verze s valníkem. Klasická „krátká“ verze narostla v délce o 146 mm. Všechny verze by měly již z výroby dostat přední i zadní LED světlomety. Volkswagen se nicméně chce odlišit jinými prolisy v karoserii a více detaily odkazující na historii řady Transporter.


Čtěte také: Volkswagen začíná cenovou válku s elektromobily. Zatím jen v Německu


Plug-in hybrid i plně elektrická verze

Podle dostupných obrázků výrobce by se měl interiér stylizovat do tradičnějšího ovládání. Například multifunkční volant by si měl zachovat fyzická tlačítka. Řidiči si budou moci zvolit z plně digitálních budíků od úhlopříčce 12”. Doplní jej 13” centrální displej infotainmentu. Původ bude mít opět u Fordu, grafické rozhraní bude ale mnohem více připomínat současné vozy německé automobilky. Přislíbená je i bezdrátová konektivita pro platformy Android Auto a Apple CarPlay.

Dieselový přeplňovaný dvoulitr se bude nabízet ve třech verzích (81, 110 a 125 kW). Hybridní verze se spolehne na 2,5 litrový agregát doplněný o plug-in hybridní jednotku. Vygeneruje až 171 kW výkonu. Spokojení budou ale i příznivci elektrifikace. Na trh se dostanou dvě dojezdové verze, standardní s 54kWh baterii a delší dojezd si vystačí s 83kWh kapacitou baterie. Menší baterie bude spárovaná s elektromotorem o výkonu 85 kW. U druhé baterie bude ale na výběr rovnou z trojice elektromotorů (100, 160 a 210 kW). Kromě nejsilnější dieselové varianty půjde výhradně o předokolky. Elektrické verze naopak budou spoléhat na pohon zadní nápravy. Čtyřkolky by se u EV varianty měly objevit až později.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články