Volkswagen čelí prekérní situaci. Firmu čeká řada nepopulárních opatření

Petr Bergmann
  • Šéf Volkswagenu varuje před vážnou situací a nutností snižovat náklady
  • Firma je pod tlakem tvrdé konkurence
  • Automobilku čeká radikální restrukturalizace a řada nepopulárních opatření
Thomas Schäfer a generální ředitel VW Oliver Blume
Thomas Schäfer a generální ředitel VW Oliver Blume

Volkswagen se ocitá ve složité situaci, která se dostává do centra pozornosti. To naznačuje i prohlášení šéfa automobilky, Thomase Schäfera, který v rámci diskusního setkání s manažery a zaměstnanci pod názvem „Pojďme si promluvit“ (Let´s talk) přinesl náznaky budoucích změn, které ve firmě vyvolaly značný rozruch.

Situace si žádá radikální opatření

Automobilka se musí vyrovnat s vážnými ekonomickými problémy, které zahrnují především nutnost snižovat náklady. Vysoké osobní a přesčasové náklady představují výzvu, kterou musí Volkswagen bezodkladně řešit. Nevyhnutelné jsou zejména změny v organizaci práce a outsourcingu, píše server MobiFlip.

Thomas Schäfer svým spolupracovníkům nastínil plány hluboké transformace, včetně externího zajištění potřebných procesů a nutné flexibility zaměstnanců, která může mít vliv i na geografickou distribuci pracovních sil. Jak šéf VW nastínil, může dojít k situaci, kdy nebude třeba určitých pracovních pozic ve Wolfsburgu a automobilka bude čekat, že se potřební zaměstnanci přesunou v rámci automobilky například do Cvikova. Jinými slovy, Volkswagen se připravuje na tvrdou konkurenci, zejména v oblasti nových technologií a elektrifikace vozidel.

Volkswagen ID.7 Tourer (2024)
Volkswagen ID.7 Tourer (2024)

Čtěte také: Volkswagen ID.7 Tourer je kombík, na který se čekalo. Má dojezd až 685 km


Rozjetá konkurence nezná slitování

Šéf automobilky jasně zmínil nové hráče na trhu a hovořil o „šílených událostech v Číně a Tesle“ signalizujících nadcházející tvrdou cenovou válku. V době, kdy lidé utrácejí méně, se musí Volkswagen připravit na to, že se bude muset vypořádat s novými výzvami a změnit svůj přístup k výrobě. Thomas Schäfer ví, že pokud jde o elektromobilitu, aktuálně dochází k dělení trhu a cítí, že výroba nových modelů trvá koncernu příliš dlouho.

Transformace je proto nevyhnutelná a automobilka se musí přizpůsobit novým podmínkám na trhu, který se velmi rychle mění. Přesný směr, který značka zvolí, bude klíčový nejen pro úspěch v nadcházejících letech, ale možná i bojem o přežití v nadcházející éře bez emisí.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články