Test nabíjení Volkswagen ID.5 Pro Performance – Koncern nás nepřestává překvapovat

Zdeněk Buček
  • Otestovali jsme rychlosti nabíjení Volkswagenu ID.5 Pro Performance
  • Vylepšená nabíjecí křivka je díky novému softwaru velmi znát
  • Do 80 % stavu nabití se dostal rychleji než vyšší verze GTX!
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance

Vyzkoušeli jsme verzi Pro Pefrormance modelu Volkswagen ID.5. V tomto článku se zaměříme na test nabíjení. Elektromobil se totiž v nové verzi softwaru dočkal také vylepšené nabíjecí křivky.

Jak rychle se nabíjí Volkswagen ID.5 Pro Performance?

Aktualizace softwaru na verzi 3.0 přinesla také vyšší nabíjení výkon a vylepšenou nabíjecí křivku. Nově tak poskočila maximální hodnota výkonu nabíjení ze 125 kW na 135 kW. Tato špička ale ještě není cílem úspěchu, důležitější je, po jakou dobu dokáže elektromobil tuto hodnotu udržet. Zde jsme se dočkali dalšího překvapení.

Test proběhl na HPC nabíječce PRE v Brně – Tuřanech se zahřátou baterií po celodenním ježdění. Začínali jsme na 4 % SoC (state of charge – stav nabití – pozn. redakce) a zajímal nás hlavně průběh výkonu mezi 10 a 80 %. Hodnoty byly lepší, než deklaruje sám Volkswagen a ID.5 Pro Performance se na 80 % SoC zvládl dobít znatelně rychleji než například verze ID.5 GTX nebo Škoda Enyaq Coupé RS iV.

Nabíjecí křivka Volkswagenu ID.5 Pro Performance
Nabíjecí křivka Volkswagenu ID.5 Pro Performance

Čtěte také: Volkswagen popustil uzdu fantazii. Koncept Gen.Travel ukazuje budoucnost cestování


Z 10 na 80 % za 26 minut!

Hned od 5 % se nabíjecí výkon držel na hodnotě 123 kW, což je pro začátek více než slušné. Postupně šla rychlost nahoru až se na hranici 25 % dostala na námi naměřené maximum 136,1 kW (max. udávaný výkon je 135 kW – pozn. redakce) a okolo těchto hodnot se nabíjení drželo až do zhruba 40 %.

Zajímavé je, že během 10 minut nabijete potřebnou porci energie na ujetí 100 dálničních kilometrů v maximální povolené rychlosti. Čekali bychom, že po překročení 60 % stavu nabití se rychlost značně sníží, ale není tomu tak. Až do 75 % SoC „teklo“ do vozu stále zhruba 115 až 100 kW. To je super hodnota a většina elektromobilů už u takto vysokého SoC nabijí kolem 60 kW, jako to bylo v případě Škody Enyaq Coupé RS iV.

Až těsně před hranicí 80 % je viditelný značný pokles nabíjecího výkonu. Napřed na zhruba 80 kW a u 85 % na 48 kW. Pokud potřebujete pokračovat v jízdě, delší nabíjení se už nevyplatí. I tak nás ID.5 Pro Performance velice mile překvapilo a oproti svoji výše postavené verzi GTX se na hranici 80 % dostalo o zhruba 6 minut rychleji.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články