Test nabíjení Škoda Enyaq Coupé RS iV – Daleko lepší, než jsme očekávali
- V našem klasickém testu nabíjení jsme prověřili Škodu Enyaq Coupé RS iV
- Novinka nám svou rychlostí doslova vyrazila dech!
- Často se nestává, že by naměřené údaje byly o tolik vyšší, než píše výrobce

Nejnovější přírůstek v elektrické rodině vozů Škoda jsme podrobili testu nabíjení. Enyaq Coupé RS iV se softwarem ve verzi 3.0.0 má podle údajů Škodovky nabíjet maximální rychlostí 135 kW. Námi naměřené maximum bylo od této hodnoty na hony vzdálené. Překvapivě tím lepším směrem.
Jak rychle se nabíjí Škoda Enyaq Coupé RS iV?
Elektromobil jsme nabíjeli na 300kW nabíječce PRE v Praze Kunraticích. Okolní teplota přes den šplhala až ke 30 °C a během testu se držela kolem 23 °C, pro baterii prakticky ideální podmínky.
Ke stanici jsme přijeli s pouhými 4 % v baterii a hned od začátku jsme se nestačili divit. Udávaná rychlost 135 kW na displeji jen rychle probleskla a nabíjecí výkon rostl výš a výš. Námi naměřené maximum bylo ohromných 179,2 kW! Nejednalo se o výkonovou špičku na pár vteřin, takto vysoké hodnoty se držely od 4 do zhruba 22 %, tedy celých 5 minut.

Čtěte také: Test Škoda Enyaq Coupé RS iV – Poprvé za volantem nejlepší Škodovky současnosti!
Z 10 na 80 % za 32 minut
I přes excelentní nástup se Enyaq Coupé RS iV dostal z 10 na 80 % za 32 minut. To už není hodnota, která by zásadně vybočovala z řady. Nutno podotknout, že na dobité množství energie (56 kWh) ujedete dálničních 280 km.
Zajímavé je, že na udávanou hodnotu 135 kW se elektromobil dostal až před hranicí 35 %, tedy po necelých 10 minutách. Celou třetinu baterie jsme tak dobíjeli mnohem rychleji, než Škodovka udává. Příjemné překvapení! Od hranice 20 % nastává pozvolné klesání rychlosti dobíjení až se před hranicí 80 % dostává na hodnoty lehce nad 60 kW. To už se opravdu nevyplatí čekat déle a je lepší zastavit ještě jednou, pokud je ta možnost.

Sto kilometrů dojezdu za 7 minut
Skutečnou perličkou je, že množství energie potřebné na ujetí dálničních 100 km jsme doplnili už během 7 minut. Pokud bychom chtěli dávku energie pro 100 km jízdy ve městě nebo okresních cestách, můžeme od stojanu už po 5,5 minutách.
Stejné překvapení jsme zažili i u testovaného Volkswagenu ID.5 GTX. Tehdy nám automobilka potvrdila, že pokud je baterie dostatečně zahřátá, vybitá a nabíjecí stanice zároveň podporuje ultrarychlé nabíjení, může být nabíjecí výkon vyšší, než udává výrobce. Evidentně se tak jedná o vlastnost nového softwaru. Podle vyjádření Škodovky se automobilka snaží maximální hodnotu neuvádět. Důležitá je křivka a čas nabíjení z 10 na 80 %.