Test Škoda Enyaq Coupé RS iV – Poprvé za volantem nejlepší Škodovky současnosti!

  • Naše redakce otestovala nový elektromobil Škoda Enyaq Coupé RS iV
  • Dostali jsme jedinečnou možnost prohnat auto po italských okreskách
  • Jaké jsou naše první dojmy a co bychom chtěli vypíchnout?
Otestovali jsme elektromobil Škoda Enyaq Coupé RS iV

Otestovali jsme elektromobil Škoda Enyaq Coupé RS iV

Není tomu tak dávno, co Škodovka poprvé odhalila jejich nový čistokrevný elektromobil Enyaq iV. Po prvních testech bylo jasné, že půjde o jedno z nejlepších elektroaut současnosti. To si ostatně nemyslí pouze novináři, ale i zákazníci, jelikož Škoda Auto již nasbírala přes 115 000 objednávek. Nyní přichází varianta RS, tedy označení, které známe už od roku 1974.

S nástupem RS přichází i nová karosářská verze Coupé, kterou jsme si nemohli nechat ujít. Vydali jsme se proto do krásné Itálie, kde jsme mohli jako jedni z prvních novinářů vyzkoušet, o čem je nová Škoda Enyaq Coupé RS iV. A bez přehánění můžeme říct, že to byla zatraceně dobrá jízda!

Škoda Enyaq Coupé RS iV: specifikace

Konstrukce SUV, rozměry: 4 653 x 1 879 x 1 622 mm, hmotnost: 2250 kg
Pohon elektromobil, pohon všech kol
Výkon 220 kW (299 koní), točivý moment 460 Nm
Baterie a dojezd Li-Ion, 82 kWh z toho 77 kWh využitelných
Nabíjení Palubní nabíječka 11 kW, rychlonabíjení až 135 kW, konektory CCS Combo, Mennekes
 Spotřeba a dojezd kombinovaná 21,4 kWh/100 km, dojezd zhruba 410 km
Cena od 1 559 900 Kč

Tak tohle je nejdražší Škodovka v historii!

Novinka, která je opět postavena na MEB platformě, nabídne výkon 220 kW. Tohle číslo vám možná zase tolik neřekne, ale vězte, že pro Škodovku jde o velký posun vpřed. Jedná se totiž o nejsilnější silniční model v historii značky. Dokáže však všechen výkon dostatečně dobře využít? To jsme zjistili rovnou na toskánských silnicích.

Variantu RS seženete v kombinaci s 82kWh baterií, z čehož využitelná kapacita činí 77 kWh. Obrovskou výhodou elektrického pohonu je okamžitý nástup točivého momentu, který činí krásných 460 Nm. Jakmile sešlápnete plynový pedál, cítíte mohutný zátah do sedaček, který nepřestává ani ve vyšších rychlostech. Zapomeňte na naskočení turba, podřazování… to je minulost.

Přední maska dostala i Crystal Face

Přední maska dostala i Crystal Face

Sportovní ambice rozhodně nezapře

Škoda Enyaq Coupé RS iV ovšem není jen o jízdě po rovných silnicích. Pokud v sobě probudíte závodního ducha, můžete zapnout sportovní režim a nechat se unášet vylepšenými vlastnostmi vozu. V zatáčkách působí Coupé mnohem sebejistěji než jeho starší bráška, za což můžeme poděkovat inženýrům, kteří se postarali o mnohem lepší nastavení podvozku. V ostrých zatáčkách si můžete dovolit využít mnohem více výkonu, protože Enyaq Coupé RS iV urputně drží stopu a nepustí ji. Těžká baterie zaručí nízké těžiště, takže o stabilitu se bát opravdu nemusíte.

Pokud hledáte kombinaci pružnosti, výkonu a pohodlí, tak přesně tohle dokáže elektrický Enyaq iV doručit s neuvěřitelnou grácií. Silniční nerovnosti žehlí bez sebemenšího uzardění, nad čímž ještě nyní kroutíme hlavou. I přes to, že drtivá většina komponentů je shodná s klasickou karosářskou variantou, ostřejší verze se chová na silnici odlišně a dojem z jízdy rázem dostává úplně nový rozměr. V zatáčkách se střídá radost, nadšení a úsměv na tváři.

Coupé varianta nedělá kompromisy v prostornosti

Coupé varianta nedělá kompromisy v prostornosti

Komfort, na který si rychle zvyknete

Zákazníci ovšem budou očekávat od nového Enyaqu mnohem více, než jen pružnou jízdu na klikatých okreskách. Běžný klient Škodovky hledá taktéž dostatečný komfort a prostor. Tohle všechno dokáže horká novinka nabídnout, akorát s tím rozdílem, že u toho vypadá sportovněji. Délka je 4 653 mm, jeho šířka činí 1 879 mm a výška dosahuje 1 622 mm. Kufr má pojmout náklad o objemu 570 litrů, což je oproti SUV Enyaqu jen o 15 litrů méně.

Cestující vzadu taktéž nepřijdou o své pohodlí. Ačkoliv se záď snáší směrem dolů, stále i vyšší jedinci budou mít dostatek prostoru nad hlavou. Velkou výhodou je pak skleněná střecha, která je mimochodem největší, kterou kdy Škodovka v sériové výrobě udělala. O výhled pak taktéž není nouze. Přehřívání interiéru nehrozí, jelikož je po celém skle natažena speciální vrstva.

Interiér je totožný s klasickou variantou Enyaqu

Interiér je totožný s klasickou variantou Enyaqu

Vylepšený software přináší i rychlejší nabíjení

Škoda Enyaq Coupé RS iV přináší taktéž novinky z oblasti softwaru. Nový infotainment s interním označením ME3 má poskytnout zákazníkovi lepší ovladatelnost klíčových funkcí, což můžeme jen podtrhnout. Mezi nejdůležitější novinky se řadí vylepšení jízdních asistentů a inovovaný termomanagement baterie společně s navýšeným výkonem nabíjení.

Vozy s 80kWh baterií se dočkají nabíjení o výkonu až 135 kW. Nutno podotknout, že pro tuto změnu nebylo potřeba měnit cokoliv po hardwarové stránce – jde tedy čistě o software uvnitř. Když jsme se zeptali na potenciální další navýšení v průběhu roku, bylo nám řečeno, že možné je cokoliv. Otevírá se nám tady další prostor pro zlepšení? Na své si přijdou i varianty s 60kWh, kde se rychlost nabíjení zvedla na 120 kW.

Poslední obrovská změna z pohledu softwaru je, že od verze ME3 nabídne Škodovka OTA aktualizace (Over The Air). Jedná se o vzdálenou aktualizaci, což v praxi znamená, že už nemusíte navštívit servis. Auto si vždy stáhne poslední update ve chvíli, kdy vyjde.

Svažující se linie dotváří sportovní dojem

Svažující se linie dotváří sportovní dojem

Jaká byla naše spotřeba?

A nyní krátce ke spotřebě. Jelikož jsme měli Škodu Enyaq Coupé RS iV pouze na pár hodin, můžeme vycházet z poněkud omezených dat. Během našich cest Itálií jsme zaznamenali spotřebu 21,4 kWh/100 km, což je více než uspokojivé. Nutno říct, že jsme se během jízdy snažili z auta vymáčknout maximum a najít jeho limity, takže o jízdě “na spotřebu” nemůže být řeč. Nižším hodnotám taktéž nahrávalo příznivé počasí, kdy teplota atakovala 16 stupňů Celsia a výhodný profil trasy.

Kombinace červené barvy a černých prvků je fenomenální

Kombinace červené barvy a černých prvků je fenomenální

Pár slov na závěr

A čím uzavřít naše první dojmy z nového elektroauta? Mnozí momentálně diskutují nad tím, zda si vůz odznak RS vlastně zaslouží. Za naši redakci musíme říct, že rozhodně ano. Nejen, že Enyaq Coupé RS iV nabídne dostatečný komfort, ale zároveň pobaví, vykouzlí úsměv na tváři a s trochou snahy i zvedne tepovku během ostřejší zatáčky. Jde o kombinaci toho nejlepšího ze všech světů, za což si zaslouží palec nahoru. Více informací přineseme během klasického týdenního testování.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
Příjemný komfort na palubě Vyšší pořizovací cena
Nerovnosti žehlí s grácií
Kontinuální zátah i ve vyšších rychlostech
Rychlejší nabíjení a termomanagement baterie
Vylepšený infotainment

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Test Škoda Enyaq Coupé RS iV – Poprvé za volantem nejlepší Škodovky současnosti!

  • Naše redakce otestovala nový elektromobil Škoda Enyaq Coupé RS iV
  • Dostali jsme jedinečnou možnost prohnat auto po italských okreskách
  • Jaké jsou naše první dojmy a co bychom chtěli vypíchnout?
Otestovali jsme elektromobil Škoda Enyaq Coupé RS iV

Otestovali jsme elektromobil Škoda Enyaq Coupé RS iV

Není tomu tak dávno, co Škodovka poprvé odhalila jejich nový čistokrevný elektromobil Enyaq iV. Po prvních testech bylo jasné, že půjde o jedno z nejlepších elektroaut současnosti. To si ostatně nemyslí pouze novináři, ale i zákazníci, jelikož Škoda Auto již nasbírala přes 115 000 objednávek. Nyní přichází varianta RS, tedy označení, které známe už od roku 1974.

S nástupem RS přichází i nová karosářská verze Coupé, kterou jsme si nemohli nechat ujít. Vydali jsme se proto do krásné Itálie, kde jsme mohli jako jedni z prvních novinářů vyzkoušet, o čem je nová Škoda Enyaq Coupé RS iV. A bez přehánění můžeme říct, že to byla zatraceně dobrá jízda!

Škoda Enyaq Coupé RS iV: specifikace

Konstrukce SUV, rozměry: 4 653 x 1 879 x 1 622 mm, hmotnost: 2250 kg
Pohon elektromobil, pohon všech kol
Výkon 220 kW (299 koní), točivý moment 460 Nm
Baterie a dojezd Li-Ion, 82 kWh z toho 77 kWh využitelných
Nabíjení Palubní nabíječka 11 kW, rychlonabíjení až 135 kW, konektory CCS Combo, Mennekes
 Spotřeba a dojezd kombinovaná 21,4 kWh/100 km, dojezd zhruba 410 km
Cena od 1 559 900 Kč

Tak tohle je nejdražší Škodovka v historii!

Novinka, která je opět postavena na MEB platformě, nabídne výkon 220 kW. Tohle číslo vám možná zase tolik neřekne, ale vězte, že pro Škodovku jde o velký posun vpřed. Jedná se totiž o nejsilnější silniční model v historii značky. Dokáže však všechen výkon dostatečně dobře využít? To jsme zjistili rovnou na toskánských silnicích.

Variantu RS seženete v kombinaci s 82kWh baterií, z čehož využitelná kapacita činí 77 kWh. Obrovskou výhodou elektrického pohonu je okamžitý nástup točivého momentu, který činí krásných 460 Nm. Jakmile sešlápnete plynový pedál, cítíte mohutný zátah do sedaček, který nepřestává ani ve vyšších rychlostech. Zapomeňte na naskočení turba, podřazování… to je minulost.

Přední maska dostala i Crystal Face

Přední maska dostala i Crystal Face

Sportovní ambice rozhodně nezapře

Škoda Enyaq Coupé RS iV ovšem není jen o jízdě po rovných silnicích. Pokud v sobě probudíte závodního ducha, můžete zapnout sportovní režim a nechat se unášet vylepšenými vlastnostmi vozu. V zatáčkách působí Coupé mnohem sebejistěji než jeho starší bráška, za což můžeme poděkovat inženýrům, kteří se postarali o mnohem lepší nastavení podvozku. V ostrých zatáčkách si můžete dovolit využít mnohem více výkonu, protože Enyaq Coupé RS iV urputně drží stopu a nepustí ji. Těžká baterie zaručí nízké těžiště, takže o stabilitu se bát opravdu nemusíte.

Pokud hledáte kombinaci pružnosti, výkonu a pohodlí, tak přesně tohle dokáže elektrický Enyaq iV doručit s neuvěřitelnou grácií. Silniční nerovnosti žehlí bez sebemenšího uzardění, nad čímž ještě nyní kroutíme hlavou. I přes to, že drtivá většina komponentů je shodná s klasickou karosářskou variantou, ostřejší verze se chová na silnici odlišně a dojem z jízdy rázem dostává úplně nový rozměr. V zatáčkách se střídá radost, nadšení a úsměv na tváři.

Coupé varianta nedělá kompromisy v prostornosti

Coupé varianta nedělá kompromisy v prostornosti

Komfort, na který si rychle zvyknete

Zákazníci ovšem budou očekávat od nového Enyaqu mnohem více, než jen pružnou jízdu na klikatých okreskách. Běžný klient Škodovky hledá taktéž dostatečný komfort a prostor. Tohle všechno dokáže horká novinka nabídnout, akorát s tím rozdílem, že u toho vypadá sportovněji. Délka je 4 653 mm, jeho šířka činí 1 879 mm a výška dosahuje 1 622 mm. Kufr má pojmout náklad o objemu 570 litrů, což je oproti SUV Enyaqu jen o 15 litrů méně.

Cestující vzadu taktéž nepřijdou o své pohodlí. Ačkoliv se záď snáší směrem dolů, stále i vyšší jedinci budou mít dostatek prostoru nad hlavou. Velkou výhodou je pak skleněná střecha, která je mimochodem největší, kterou kdy Škodovka v sériové výrobě udělala. O výhled pak taktéž není nouze. Přehřívání interiéru nehrozí, jelikož je po celém skle natažena speciální vrstva.

Interiér je totožný s klasickou variantou Enyaqu

Interiér je totožný s klasickou variantou Enyaqu

Vylepšený software přináší i rychlejší nabíjení

Škoda Enyaq Coupé RS iV přináší taktéž novinky z oblasti softwaru. Nový infotainment s interním označením ME3 má poskytnout zákazníkovi lepší ovladatelnost klíčových funkcí, což můžeme jen podtrhnout. Mezi nejdůležitější novinky se řadí vylepšení jízdních asistentů a inovovaný termomanagement baterie společně s navýšeným výkonem nabíjení.

Vozy s 80kWh baterií se dočkají nabíjení o výkonu až 135 kW. Nutno podotknout, že pro tuto změnu nebylo potřeba měnit cokoliv po hardwarové stránce – jde tedy čistě o software uvnitř. Když jsme se zeptali na potenciální další navýšení v průběhu roku, bylo nám řečeno, že možné je cokoliv. Otevírá se nám tady další prostor pro zlepšení? Na své si přijdou i varianty s 60kWh, kde se rychlost nabíjení zvedla na 120 kW.

Poslední obrovská změna z pohledu softwaru je, že od verze ME3 nabídne Škodovka OTA aktualizace (Over The Air). Jedná se o vzdálenou aktualizaci, což v praxi znamená, že už nemusíte navštívit servis. Auto si vždy stáhne poslední update ve chvíli, kdy vyjde.

Svažující se linie dotváří sportovní dojem

Svažující se linie dotváří sportovní dojem

Jaká byla naše spotřeba?

A nyní krátce ke spotřebě. Jelikož jsme měli Škodu Enyaq Coupé RS iV pouze na pár hodin, můžeme vycházet z poněkud omezených dat. Během našich cest Itálií jsme zaznamenali spotřebu 21,4 kWh/100 km, což je více než uspokojivé. Nutno říct, že jsme se během jízdy snažili z auta vymáčknout maximum a najít jeho limity, takže o jízdě “na spotřebu” nemůže být řeč. Nižším hodnotám taktéž nahrávalo příznivé počasí, kdy teplota atakovala 16 stupňů Celsia a výhodný profil trasy.

Kombinace červené barvy a černých prvků je fenomenální

Kombinace červené barvy a černých prvků je fenomenální

Pár slov na závěr

A čím uzavřít naše první dojmy z nového elektroauta? Mnozí momentálně diskutují nad tím, zda si vůz odznak RS vlastně zaslouží. Za naši redakci musíme říct, že rozhodně ano. Nejen, že Enyaq Coupé RS iV nabídne dostatečný komfort, ale zároveň pobaví, vykouzlí úsměv na tváři a s trochou snahy i zvedne tepovku během ostřejší zatáčky. Jde o kombinaci toho nejlepšího ze všech světů, za což si zaslouží palec nahoru. Více informací přineseme během klasického týdenního testování.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
Příjemný komfort na palubě Vyšší pořizovací cena
Nerovnosti žehlí s grácií
Kontinuální zátah i ve vyšších rychlostech
Rychlejší nabíjení a termomanagement baterie
Vylepšený infotainment

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."