Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Test Volkswagen Golf 8 (mild-hybrid 1.5 eTSI) – Připraven pro 21. století?

  |  Luboš Srb  |  1 komentář

Volkswagen Golf je v Evropě dlouhodobě nejprodávanějším autem, a tak není divu, že se výrobce snaží zaručený recept na úspěch nijak zásadně neměnit. Jenže tak to nejde dělat úplně donekonečna, protože budoucnost stejně jednou časem přijde a zaklepe na dveře. Znovuzrozený Golf 8 (2020) se tedy před revolucí konečně neschovává, ale staví čelem. Ve svém repertoáru má totiž zbraně, které by mohly zafungovat. Digitalizace a elektrifikace. Nastaví díky tomu opět nové zvyky a pořádky? To se dozvíte v našem dnešním testu!

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design, Interiér a Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr

Nový, mild-hybridní Volkswagen Golf 8 (2020) | foto: vlastní

ROZHOVOR: Volkswagen vidí budoucnost v elektromobilitě, protože není nic lepšího

Zvenku trochu modernější, ale stále Golf

Osmá generace Golfu se po designové stránce nevymyká trendu postupného zdokonalování. Ano, máme tady modernější masku s ostřeji řezanými tvary nebo nové světlomety, či některé ozdobné prvky. Ale stále je to prostě Golf. Běžný člověk na ulici asi pozná, že jde o Golf spíše novější než starší, ale jestli je to letošní model nebo jeho předchůdce, to už bude nad jeho síly. Volkswagen stále hraje na jistý konzervatismus a podobně jako ostatní automobilky se tím snaží dosáhnout řekl bych i nějaké té nadčasovosti. Za mě tedy palec nahorů.

Pro automobilové fanoušky pak bude nový Golf (2020) zajímavý už jen tím, že je postavený na nové platformě MQB Evo, která přináší lepší jízdní vlastnosti. Ale také mezigeneračně větší rozměry, které však vzhledem k milimetrovému nakynutí opět zatím ještě neznamenají žádné znatelné zvětšení prostoru i uvnitř vozu. Pětidveřový hatchback s klidem a dostatečným pohodlím uveze menší rodinu, ovšem na zavazadla bude muset postačit dnes už podprůměrnějších 380 l, nebo případně dokoupit box na střechu. Revoluci tedy v tomto směru nečekejte.

Přepracovaný interiér a infotainment

Kde se naopak konečně inženýři nebáli odvázat, je až interiér a konkrétně infotainment. Celá palubní deska je u nového Golfu 1.5 eTSI vytvořená v duchu 21. století a konkrétně digitalizace, kdy klasická mechanická tlačítka a různé otočné přepínače či jiná mačkátka nahradily moderní displeje či dotykové obrazovky a senzorové prvky. Vypadá to opravdu moderně a celkem jednoduše, ale k dokonalosti to má bohužel ještě hodně daleko.

Samozřejmě chvíli trvá, než člověk pochopí přepracované ovládání a rozvržení menu a vlastně všech ovládacích prvků. Po týdnu už to pro mě problém nepředstavovalo, ale co přetrvávalo, je horší ovladatelnost. Ono během jízdy, kdy ještě jedete přes nějaké výmoly nebo obecně ne tak úplně dokonalou asfaltku, je celkem těžké se prstem na desetipalcové dotykové obrazovce trefit na některé menší prvky, třeba v případě ovládání klimatizace.

Volkswagen se u Golfu snažil ovládání zjednodušit třeba tím, že přidává jednoduchou možnost tzv. chytré klimatizace, kde si můžete rychle vybrat, jestli chcete zahřát ruce nebo třeba byste ocenili čerstvý vzduch. Navíc klimatizaci stejně jako i jiné prvky výbavy můžete ovládat přes hlasové pokyny, přímo v češtině. V některých případech to funguje celkem dobře, ale jindy to zkusíte třikrát a prostě to vzdáte. V tomto směru by tedy ještě německý výrobce mohl odvést mnohem lepší práci, kor v případě Golfu, který vždy platil za takový evropský vzor celkem jednoduchého a promyšleného ovládání.

Středový dotykový displej mi přijde povedený, třeba i proto, že si každý může podle svých preferencí a potřeb umístit na domovskou plochu to, co potřebuje. Líbí se mi také možnost změny světlého režimu na tmavý, nebo změnu barevných pozadí a vlastně celé grafiky. Nemluvě o ambientním podsvětlení nebo o možnosti připojení svého chytrého telefonu k vozidlu a ovládání jednoduše přes aplikaci. S dobou však nejde kolikrát opravdu velmi pomalá odezva systému nebo obecně ne zrovna zanedbatelné softwarové chyby, které jako by koncern v letošním roce počínaje Volkswagenem ID.3 až po nedávné problémy s modulem zajišťujícím nouzové volání nějak přitahoval.

V mém případě často nefungoval Apple CarPlay a po připojení telefonu se mi zobrazila v autě jen černá obrazovka (občas pomohl až x-tý restart auta), jindy byl problém s parkovacími čidly (když třeba na křižovatce upozorňovaly před očividně neexistující překážkou před nebo i za autem), nebo jsem si musel poradit s udržením vozu v jízdním pruhu, protože vůz s asistentem jízdy v pruzích vyhodnotil, že jedu moc rovně a nezatáčím, takže se prý nevěnuju řízení. Takže jsem osobně dost zvědavý, jestli dokáže Volkswagen tyhle softwarové nedostatky ještě zpětně opravit.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design, Interiér a Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr

ŠTÍTKY:, , , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
TeTe Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
TeTe
TeTe

hlavně ten super směr nezabijte, konečně po vzoru Tesly mizí ty hnusný tlačítka na úplně všecko.. minimalizmus je perfektní.. ale pořád se najde někdo kdo tvrdí, že problém je, že chce ladit klima když jede přes hrbolatou cestu .. WTF? to jsou tak přiblblý argumenty :-)

Mobilní zobrazení