Jaká je degradace baterie Volkswagenu e-Golf po 6 letech a 48 tisících km?

  • Jak si stojí jeden z prvních elektromobilů od Volkswagenu po šesti letech?
  • Známý elektromobilista Bjørn Nyland měl možnost takový vůz otestovat
  • Jaká je aktuální úroveň degradace baterie?
Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf se hodně objevuje v nabídce bazarů | foto: vlastní

Volkswagen e-Golf je dnes již model s ukončenou výrobou. Navždy se zapíše do historie značky jako jeden z prvních elektrických modelů. Teprve později totiž Volkswagen začal používat plně elektrickou platformu MEB, na které stojí i nástupce tohoto modelu, ID.3. Jak si ale vede baterie i jiné součásti vozu po šesti letech aktivní jízdy?

Volkswagen e-Golf po 6 letech v provozu

Elektrický Golf se nabízel ve dvou variantách, přičemž obě byly postaveny na základech běžného Golfu. První generace (od roku 2014) měla baterii o kapacitě 24,2 kWh a motor o výkonu 85 kW. Druhá generace (od roku 2017) již dostala jak větší 35,8kWh baterii, tak i pohonný agregát o výkonu 100 kW. Známý nadšenec do elektromobility a youtuber Bjørn Nyland dostal příležitost první zmiňovaný model otestovat po 6,5 letech provozu a s nájezdem necelých 48 tisíc kilometrů.

Testovaný vůz byl plně nabitý do 100 % a poté jel konstantní rychlostí 90 km/h. Podle video testu ujel vůz 120 kilometrů a na displeji hlásil zbývající dojezd 6 kilometrů. To by měl být ekvivalent 5 % kapacity baterie. Je také dobré zmínit, že při 20 % baterie se vůz automaticky přepne do Eko jízdního režimu.

Volkswagen e-Golf, interiér

Volkswagen e-Golf, interiér | foto: vlastní


Čtěte také: 5 ojetých elektromobilů, které jako redakce aktuálně doporučujeme


Výsledky mohou závidět i moderní elektromobily

Spotřeba podle palubního počítače e-Golfu činila 148 Wh/km a výpočtem lze zjistit, že využitelná kapacita baterie klesla na 18,7 kWh. Bjørn ve videu odhaduje, že využitelná kapacita nového vozu mohla být kolem 20 kWh (z hodnoty 24,2 kWh), a tak se dá degradace spočítat na 6,5 %. To se nezdá být jako špatná hodnota na vůz, který nebyl pro elektrický pohon stvořen a který ani nedisponuje systémem pro regulaci teploty baterií.

Rychlost degradace baterie tak lze jednoduše rozpočítat na úbytek jednoho procenta ročně. A to skutečně není špatná hodnota. Vůz mohl odhadem projít 367 nabíjecími cykly. V tom je započítaná i postupná degradace a potřeba častějšího nabíjení. Bjørn na závěr dodává, že na stáří vozu vypadá tenhle kousek stále velmi zachovale. Že by se stále jednalo o zajímavé elektrické vozidlo na drobnější městské cesty?

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jaká je degradace baterie Volkswagenu e-Golf po 6 letech a 48 tisících km?

  • Jak si stojí jeden z prvních elektromobilů od Volkswagenu po šesti letech?
  • Známý elektromobilista Bjørn Nyland měl možnost takový vůz otestovat
  • Jaká je aktuální úroveň degradace baterie?
Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf se hodně objevuje v nabídce bazarů | foto: vlastní

Volkswagen e-Golf je dnes již model s ukončenou výrobou. Navždy se zapíše do historie značky jako jeden z prvních elektrických modelů. Teprve později totiž Volkswagen začal používat plně elektrickou platformu MEB, na které stojí i nástupce tohoto modelu, ID.3. Jak si ale vede baterie i jiné součásti vozu po šesti letech aktivní jízdy?

Volkswagen e-Golf po 6 letech v provozu

Elektrický Golf se nabízel ve dvou variantách, přičemž obě byly postaveny na základech běžného Golfu. První generace (od roku 2014) měla baterii o kapacitě 24,2 kWh a motor o výkonu 85 kW. Druhá generace (od roku 2017) již dostala jak větší 35,8kWh baterii, tak i pohonný agregát o výkonu 100 kW. Známý nadšenec do elektromobility a youtuber Bjørn Nyland dostal příležitost první zmiňovaný model otestovat po 6,5 letech provozu a s nájezdem necelých 48 tisíc kilometrů.

Testovaný vůz byl plně nabitý do 100 % a poté jel konstantní rychlostí 90 km/h. Podle video testu ujel vůz 120 kilometrů a na displeji hlásil zbývající dojezd 6 kilometrů. To by měl být ekvivalent 5 % kapacity baterie. Je také dobré zmínit, že při 20 % baterie se vůz automaticky přepne do Eko jízdního režimu.

Volkswagen e-Golf, interiér

Volkswagen e-Golf, interiér | foto: vlastní


Čtěte také: 5 ojetých elektromobilů, které jako redakce aktuálně doporučujeme


Výsledky mohou závidět i moderní elektromobily

Spotřeba podle palubního počítače e-Golfu činila 148 Wh/km a výpočtem lze zjistit, že využitelná kapacita baterie klesla na 18,7 kWh. Bjørn ve videu odhaduje, že využitelná kapacita nového vozu mohla být kolem 20 kWh (z hodnoty 24,2 kWh), a tak se dá degradace spočítat na 6,5 %. To se nezdá být jako špatná hodnota na vůz, který nebyl pro elektrický pohon stvořen a který ani nedisponuje systémem pro regulaci teploty baterií.

Rychlost degradace baterie tak lze jednoduše rozpočítat na úbytek jednoho procenta ročně. A to skutečně není špatná hodnota. Vůz mohl odhadem projít 367 nabíjecími cykly. V tom je započítaná i postupná degradace a potřeba častějšího nabíjení. Bjørn na závěr dodává, že na stáří vozu vypadá tenhle kousek stále velmi zachovale. Že by se stále jednalo o zajímavé elektrické vozidlo na drobnější městské cesty?

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."