Je tomu již nějakou dobu, kdy Volkswagen skutečně produkoval vozy, které se daly považovat za “lidový vůz”. Od dob ikonického Brouka, který si skutečně mohly dovolit masy lidí, už z popisu automobilky zbyl spíše jen obchodní název. Samozřejmě i dnes pořídíte Volkswagen v rozumném rozpočtu, ale cesta k takovému vozu je už složitější. A vypadá to, že bude ještě hůře.
Automobilka má v plánu ukončit výrobu desítek populárních modelů, které dnes po tisícovkách křižují naše silnice. Cílem je zvýšit příjmy, i za cenu nižších prodejů. V nabídce se navíc budou objevovat především prémiové a luxusní vozy. Takové, které jsou známé spíše u automobilek Audi nebo BMW. Stát se tak má do konce současného desetiletí.
Výkonný finanční ředitel, Arno Antlitz, vysvětlil, že cílem takového rozhodnutí není další expanze ani růst společnosti. Výrobce se chce více zaměřit na kvalitu a odstup od konkurence, než na objem prodejů a počet vozidel na trhu. Snižování počtu modelů se samozřejmě týká především spalovacích typů. Celý koncern nyní vyrábí přes stovku modelů. Snížením by mělo zmizet až 60 % trhu.
Čtěte také: Škoda Auto zoufá a potřebuje obnovit výrobu. Může přijít masivní propouštění?
Volkswagen tak úplně otáčí strategii, kterou dlouhá léta prosazoval tehdejší ředitel, Martin Winterkorn. Ten si dal za cíl předčít počtem prodejů takové velikány jako je Toyota nebo General Motors. Winterkorn z funkce odstoupil v roce 2018 po kauze Dieselgate. Jenže prodeje na americkém trhu jsou dlouhodobě špatné a pandemie krizi prodejů jen prohloubila. Na druhé straně prodejci luxusních vozů zvýšili své zisky i přes prodej nižšího počtu vozů. Řeč je například o BMW. Z toho si nyní Volkswagen bere příklad.
Když to Volkswagen vyzkoušel s Audi a Porsche, nestačil se divit. Zisky byly tak vysoké, že vystřelily skupinu na přední příčky výdělků německého žebříčku Dax index. S příchodem elektromobilů vedení společnosti dále upozorňuje, že ani zde neplánují prodávat modely masově tak, jako doposud spalovací vozy. Budou se i zde zaměřovat především na prémiový segment. A kdo si bude v budoucnu chtít pořídit Volkswagen, nebude si ani moci ze spalovacích modelů vybrat, a tak bude muset sáhnout rovnou po elektromobilu.
Je to velmi překvapivý krok, který od Volkswagenu nikdo asi jen tak nečekal. Po uvedených zdůvodnění se nedá nejspíš ničemu divit, současná doba vede i automobilky k zoufalým činům. Jen se zdá být takové prohlášení velmi sebevědomé. Je možné, spíše i pravděpodobné, že se jedná o velmi ambiciózní cíl a se zlepšující se situací vedení společnosti rychlost tohoto kroku ještě upraví.
Je tomu již nějakou dobu, kdy Volkswagen skutečně produkoval vozy, které se daly považovat za “lidový vůz”. Od dob ikonického Brouka, který si skutečně mohly dovolit masy lidí, už z popisu automobilky zbyl spíše jen obchodní název. Samozřejmě i dnes pořídíte Volkswagen v rozumném rozpočtu, ale cesta k takovému vozu je už složitější. A vypadá to, že bude ještě hůře.
Automobilka má v plánu ukončit výrobu desítek populárních modelů, které dnes po tisícovkách křižují naše silnice. Cílem je zvýšit příjmy, i za cenu nižších prodejů. V nabídce se navíc budou objevovat především prémiové a luxusní vozy. Takové, které jsou známé spíše u automobilek Audi nebo BMW. Stát se tak má do konce současného desetiletí.
Výkonný finanční ředitel, Arno Antlitz, vysvětlil, že cílem takového rozhodnutí není další expanze ani růst společnosti. Výrobce se chce více zaměřit na kvalitu a odstup od konkurence, než na objem prodejů a počet vozidel na trhu. Snižování počtu modelů se samozřejmě týká především spalovacích typů. Celý koncern nyní vyrábí přes stovku modelů. Snížením by mělo zmizet až 60 % trhu.
Čtěte také: Škoda Auto zoufá a potřebuje obnovit výrobu. Může přijít masivní propouštění?
Volkswagen tak úplně otáčí strategii, kterou dlouhá léta prosazoval tehdejší ředitel, Martin Winterkorn. Ten si dal za cíl předčít počtem prodejů takové velikány jako je Toyota nebo General Motors. Winterkorn z funkce odstoupil v roce 2018 po kauze Dieselgate. Jenže prodeje na americkém trhu jsou dlouhodobě špatné a pandemie krizi prodejů jen prohloubila. Na druhé straně prodejci luxusních vozů zvýšili své zisky i přes prodej nižšího počtu vozů. Řeč je například o BMW. Z toho si nyní Volkswagen bere příklad.
Když to Volkswagen vyzkoušel s Audi a Porsche, nestačil se divit. Zisky byly tak vysoké, že vystřelily skupinu na přední příčky výdělků německého žebříčku Dax index. S příchodem elektromobilů vedení společnosti dále upozorňuje, že ani zde neplánují prodávat modely masově tak, jako doposud spalovací vozy. Budou se i zde zaměřovat především na prémiový segment. A kdo si bude v budoucnu chtít pořídit Volkswagen, nebude si ani moci ze spalovacích modelů vybrat, a tak bude muset sáhnout rovnou po elektromobilu.
Je to velmi překvapivý krok, který od Volkswagenu nikdo asi jen tak nečekal. Po uvedených zdůvodnění se nedá nejspíš ničemu divit, současná doba vede i automobilky k zoufalým činům. Jen se zdá být takové prohlášení velmi sebevědomé. Je možné, spíše i pravděpodobné, že se jedná o velmi ambiciózní cíl a se zlepšující se situací vedení společnosti rychlost tohoto kroku ještě upraví.