Vodík dostává v Česku na frak, tendr na plnicí stanici v Ústí nevyšel

  • Ústeckému dopravnímu podniku se nevydařil tendr na stavbu vodíkové plničky
  • Do výběrového řízení se nikdo nepřihlásil, tudíž DP nemohl nikoho vybrat
  • Dopravní podnik analyzuje problém, přehodnotí zadání a tendr vyhlásí znovu
TriHyBus, první vodíkový autobus v ČR

TriHyBus aneb první vodíkový autobus v ČR | foto: ÚJV Řež

Ústí nad Labem následuje Ostravu a investuje do vodíku. Prvním krokem k vodíkové dopravě v Ústí a okolí má být výstavba plnící stanice na vodík. Ta se má nacházet v areálu firmy Spolchemie. Přestože Dopravní podnik města Ústí nad Labem již vypsal výběrové řízení, tak se do něj nikdo nepřihlásil.

„Nyní analyzujeme důvody, které bránily zájemcům se do tenderu přihlásit. Určitě máme zájem veřejnou zakázku opět vypsat. Jelikož analýza, právě skončeného, neúspěšného tenderu ještě nebyla ukončena, nejsem schopni odpovědět, zda a jak se podmínky v následující veřejné zakázce změní,“ sdělila pro Zdopravy.cz mluvčí DPmÚL, Jana Dvořáková.

Stavba plničky nabere zpoždění

Přestože má dopravní podnik již na výstavbu plnící stanice stavební povolení a i potřebnou dotaci, tak se stavba kvůli nevydařenému tendru pravděpodobně zpozdí. Původně se počítalo s tím, že bude plnička hotová do konce roku 2022, to se však zdá kvůli komplikacím s tendrem nereálné.

TriHyBus, první vodíkový autobus v ČR

TriHyBus tankující vodík na první pničce v ČR | foto: ÚJV Řež


Čtěte také: Ostrava boduje! Je prvním velkým městem v ČR bez dieselových autobusů


Ústí jde do vodíku naplno

Samotná plnička se má nacházet v areálu firmy Spolchemie, která má zároveň zajistit potřebný vodík. Plnící stanice bude veřejně přístupná jak pro autobusy cizích dopravců, tak pro osobní automobily. Další fází v plánu ústeckého DP má být nákup 15 vodíkových autobusů.

Vidíte v autobusech na vodíkový pohon budoucnost nebo schvalujete čistě elektrické varianty? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Vodík dostává v Česku na frak, tendr na plnicí stanici v Ústí nevyšel

  • Ústeckému dopravnímu podniku se nevydařil tendr na stavbu vodíkové plničky
  • Do výběrového řízení se nikdo nepřihlásil, tudíž DP nemohl nikoho vybrat
  • Dopravní podnik analyzuje problém, přehodnotí zadání a tendr vyhlásí znovu
TriHyBus, první vodíkový autobus v ČR

TriHyBus aneb první vodíkový autobus v ČR | foto: ÚJV Řež

Ústí nad Labem následuje Ostravu a investuje do vodíku. Prvním krokem k vodíkové dopravě v Ústí a okolí má být výstavba plnící stanice na vodík. Ta se má nacházet v areálu firmy Spolchemie. Přestože Dopravní podnik města Ústí nad Labem již vypsal výběrové řízení, tak se do něj nikdo nepřihlásil.

„Nyní analyzujeme důvody, které bránily zájemcům se do tenderu přihlásit. Určitě máme zájem veřejnou zakázku opět vypsat. Jelikož analýza, právě skončeného, neúspěšného tenderu ještě nebyla ukončena, nejsem schopni odpovědět, zda a jak se podmínky v následující veřejné zakázce změní,“ sdělila pro Zdopravy.cz mluvčí DPmÚL, Jana Dvořáková.

Stavba plničky nabere zpoždění

Přestože má dopravní podnik již na výstavbu plnící stanice stavební povolení a i potřebnou dotaci, tak se stavba kvůli nevydařenému tendru pravděpodobně zpozdí. Původně se počítalo s tím, že bude plnička hotová do konce roku 2022, to se však zdá kvůli komplikacím s tendrem nereálné.

TriHyBus, první vodíkový autobus v ČR

TriHyBus tankující vodík na první pničce v ČR | foto: ÚJV Řež


Čtěte také: Ostrava boduje! Je prvním velkým městem v ČR bez dieselových autobusů


Ústí jde do vodíku naplno

Samotná plnička se má nacházet v areálu firmy Spolchemie, která má zároveň zajistit potřebný vodík. Plnící stanice bude veřejně přístupná jak pro autobusy cizích dopravců, tak pro osobní automobily. Další fází v plánu ústeckého DP má být nákup 15 vodíkových autobusů.

Vidíte v autobusech na vodíkový pohon budoucnost nebo schvalujete čistě elektrické varianty? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."