Přibližně před měsícem jsme informovali o tom, že Ostrava nakoupila 24 elektrobusů, čímž se stala zadavatelem rekordní objednávky elektrických autobusů v ČR. Tím to však nekončí, zdá se, že to Ostrava myslí opravdu vážně, protože před pár dny přišla s dalším rekordním prvenstvím.
Od 9. dubna v Ostravě již na pravidelných linkách nepotkáte dieselové autobusy. Ty byly plně nahrazeny vozidly na CNG a elektrobusy. Dieselové autobusy budou však stále v provozu, konkrétně budou používány jako záložní vozidla. Ostravský dopravní podnik věří, že obměna vozového parku přispěje k výraznému zlepšení kvality ovzduší.
To také v podstatě potvrdil samotný primátor Ostravy, Tomáš Macura. Dle něj byla totiž loni v Ostravě naměřena rekordně nízká koncentrace polétavého prachu. Dle něj může za nejnižší koncentraci v historii měření právě obměna vozového parku DPO.
Ačkoliv by se již pravděpodobně našlo několik obcí v ČR, které již nějakou dobu provozují pouze ekologičtější autobusovou dopravu, tak si Ostrava přesto přebírá prvenství. Jde totiž o první velké město v ČR, které kompletně obměnilo vozový park za zelenější alternativy.
V současné době se vozový park Dopravního podniku Ostravy skládá ze 225 autobusů na stlačený zemní plyn a z 10 elektrobusů, přičemž v blízké době dorazí již zmíněná dodávka 24 nových elektrobusů. Dále již zbývá jen 63 dieselových autobusů, které budou sloužit jako záložní.
Kromě toho, co se již stalo, se však primátor také vyjádřil k budoucnosti. Ta je dle jeho slov ve vodíku: „Další etapou bude pilotní nasazení autobusů na vodíkový pohon,“ prohlásil Tomáš Macura. Kromě toho by také chtěl efektivnější provázání MHD se sdílenými dopravními prostředky a službami veřejné dopravy na zavolání.
Čtěte také: Škoda Transportation získala zakázku na 14 elektrobusů pro Prahu
Pokud by se Ostravě povedlo v blízké budoucnosti spustit provoz vodíkových autobusů, tak by získala další prvenství. Vzhledem k tomu, že DPO již získal dvě dotace EU na nákup 5 vodíkových autobusů a výstavbu vodíkové plničky, se o to očividně snaží.
Přibližně před měsícem jsme informovali o tom, že Ostrava nakoupila 24 elektrobusů, čímž se stala zadavatelem rekordní objednávky elektrických autobusů v ČR. Tím to však nekončí, zdá se, že to Ostrava myslí opravdu vážně, protože před pár dny přišla s dalším rekordním prvenstvím.
Od 9. dubna v Ostravě již na pravidelných linkách nepotkáte dieselové autobusy. Ty byly plně nahrazeny vozidly na CNG a elektrobusy. Dieselové autobusy budou však stále v provozu, konkrétně budou používány jako záložní vozidla. Ostravský dopravní podnik věří, že obměna vozového parku přispěje k výraznému zlepšení kvality ovzduší.
To také v podstatě potvrdil samotný primátor Ostravy, Tomáš Macura. Dle něj byla totiž loni v Ostravě naměřena rekordně nízká koncentrace polétavého prachu. Dle něj může za nejnižší koncentraci v historii měření právě obměna vozového parku DPO.
Ačkoliv by se již pravděpodobně našlo několik obcí v ČR, které již nějakou dobu provozují pouze ekologičtější autobusovou dopravu, tak si Ostrava přesto přebírá prvenství. Jde totiž o první velké město v ČR, které kompletně obměnilo vozový park za zelenější alternativy.
V současné době se vozový park Dopravního podniku Ostravy skládá ze 225 autobusů na stlačený zemní plyn a z 10 elektrobusů, přičemž v blízké době dorazí již zmíněná dodávka 24 nových elektrobusů. Dále již zbývá jen 63 dieselových autobusů, které budou sloužit jako záložní.
Kromě toho, co se již stalo, se však primátor také vyjádřil k budoucnosti. Ta je dle jeho slov ve vodíku: „Další etapou bude pilotní nasazení autobusů na vodíkový pohon,“ prohlásil Tomáš Macura. Kromě toho by také chtěl efektivnější provázání MHD se sdílenými dopravními prostředky a službami veřejné dopravy na zavolání.
Čtěte také: Škoda Transportation získala zakázku na 14 elektrobusů pro Prahu
Pokud by se Ostravě povedlo v blízké budoucnosti spustit provoz vodíkových autobusů, tak by získala další prvenství. Vzhledem k tomu, že DPO již získal dvě dotace EU na nákup 5 vodíkových autobusů a výstavbu vodíkové plničky, se o to očividně snaží.