Ostrava boduje! Je prvním velkým městem v ČR bez dieselových autobusů

  • Ostravský dopravní podnik ukončil provoz dieselových autobusů na pravidelných linkách
  • Místo nich jsou v provozu již jen autobusy poháněné CNG a elektřinou
  • Ostrava se tak stává prvním velkým městem v ČR, které kompletně přešlo na čistší veřejnou dopravu
Ostrava, nabíjení elektrobusu

Nabíjení elektrobusu v Ostravě | foto: Petr Sznapka

Přibližně před měsícem jsme informovali o tom, že Ostrava nakoupila 24 elektrobusů, čímž se stala zadavatelem rekordní objednávky elektrických autobusů v ČR. Tím to však nekončí, zdá se, že to Ostrava myslí opravdu vážně, protože před pár dny přišla s dalším rekordním prvenstvím.

Za čistší ovzduší

Od 9. dubna v Ostravě již na pravidelných linkách nepotkáte dieselové autobusy. Ty byly plně nahrazeny vozidly na CNG a elektrobusy. Dieselové autobusy budou však stále v provozu, konkrétně budou používány jako záložní vozidla. Ostravský dopravní podnik věří, že obměna vozového parku přispěje k výraznému zlepšení kvality ovzduší.

Ostrava, ukončení provozu dieselových autobusů

Speciální polep „bez dieselu“ označující ekologické vozy | foto: Město Ostrava

To také v podstatě potvrdil samotný primátor Ostravy, Tomáš Macura. Dle něj byla totiž loni v Ostravě naměřena rekordně nízká koncentrace polétavého prachu. Dle něj může za nejnižší koncentraci v historii měření právě obměna vozového parku DPO.

Ostrava je první v ČR

Ačkoliv by se již pravděpodobně našlo několik obcí v ČR, které již nějakou dobu provozují pouze ekologičtější autobusovou dopravu, tak si Ostrava přesto přebírá prvenství. Jde totiž o první velké město v ČR, které kompletně obměnilo vozový park za zelenější alternativy.

V současné době se vozový park Dopravního podniku Ostravy skládá ze 225 autobusů na stlačený zemní plyn a z 10 elektrobusů, přičemž v blízké době dorazí již zmíněná dodávka 24 nových elektrobusů. Dále již zbývá jen 63 dieselových autobusů, které budou sloužit jako záložní.

Budoucnost je dle primátora ve vodíku

Kromě toho, co se již stalo, se však primátor také vyjádřil k budoucnosti. Ta je dle jeho slov ve vodíku: „Další etapou bude pilotní nasazení autobusů na vodíkový pohon,“ prohlásil Tomáš Macura. Kromě toho by také chtěl efektivnější provázání MHD se sdílenými dopravními prostředky a službami veřejné dopravy na zavolání.


Čtěte také: Škoda Transportation získala zakázku na 14 elektrobusů pro Prahu


Solaris Urbino 12 Hydrogen

Vodíkový autobus Solaris Urbino 12 Hydrogen | foto: Solaris

Pokud by se Ostravě povedlo v blízké budoucnosti spustit provoz vodíkových autobusů, tak by získala další prvenství. Vzhledem k tomu, že DPO již získal dvě dotace EU na nákup 5 vodíkových autobusů a výstavbu vodíkové plničky, se o to očividně snaží.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Ostrava boduje! Je prvním velkým městem v ČR bez dieselových autobusů

  • Ostravský dopravní podnik ukončil provoz dieselových autobusů na pravidelných linkách
  • Místo nich jsou v provozu již jen autobusy poháněné CNG a elektřinou
  • Ostrava se tak stává prvním velkým městem v ČR, které kompletně přešlo na čistší veřejnou dopravu
Ostrava, nabíjení elektrobusu

Nabíjení elektrobusu v Ostravě | foto: Petr Sznapka

Přibližně před měsícem jsme informovali o tom, že Ostrava nakoupila 24 elektrobusů, čímž se stala zadavatelem rekordní objednávky elektrických autobusů v ČR. Tím to však nekončí, zdá se, že to Ostrava myslí opravdu vážně, protože před pár dny přišla s dalším rekordním prvenstvím.

Za čistší ovzduší

Od 9. dubna v Ostravě již na pravidelných linkách nepotkáte dieselové autobusy. Ty byly plně nahrazeny vozidly na CNG a elektrobusy. Dieselové autobusy budou však stále v provozu, konkrétně budou používány jako záložní vozidla. Ostravský dopravní podnik věří, že obměna vozového parku přispěje k výraznému zlepšení kvality ovzduší.

Ostrava, ukončení provozu dieselových autobusů

Speciální polep „bez dieselu“ označující ekologické vozy | foto: Město Ostrava

To také v podstatě potvrdil samotný primátor Ostravy, Tomáš Macura. Dle něj byla totiž loni v Ostravě naměřena rekordně nízká koncentrace polétavého prachu. Dle něj může za nejnižší koncentraci v historii měření právě obměna vozového parku DPO.

Ostrava je první v ČR

Ačkoliv by se již pravděpodobně našlo několik obcí v ČR, které již nějakou dobu provozují pouze ekologičtější autobusovou dopravu, tak si Ostrava přesto přebírá prvenství. Jde totiž o první velké město v ČR, které kompletně obměnilo vozový park za zelenější alternativy.

V současné době se vozový park Dopravního podniku Ostravy skládá ze 225 autobusů na stlačený zemní plyn a z 10 elektrobusů, přičemž v blízké době dorazí již zmíněná dodávka 24 nových elektrobusů. Dále již zbývá jen 63 dieselových autobusů, které budou sloužit jako záložní.

Budoucnost je dle primátora ve vodíku

Kromě toho, co se již stalo, se však primátor také vyjádřil k budoucnosti. Ta je dle jeho slov ve vodíku: „Další etapou bude pilotní nasazení autobusů na vodíkový pohon,“ prohlásil Tomáš Macura. Kromě toho by také chtěl efektivnější provázání MHD se sdílenými dopravními prostředky a službami veřejné dopravy na zavolání.


Čtěte také: Škoda Transportation získala zakázku na 14 elektrobusů pro Prahu


Solaris Urbino 12 Hydrogen

Vodíkový autobus Solaris Urbino 12 Hydrogen | foto: Solaris

Pokud by se Ostravě povedlo v blízké budoucnosti spustit provoz vodíkových autobusů, tak by získala další prvenství. Vzhledem k tomu, že DPO již získal dvě dotace EU na nákup 5 vodíkových autobusů a výstavbu vodíkové plničky, se o to očividně snaží.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."