Ostravský dopravní podnik (DPO) informoval o tom, že došlo k zadání nové zakázky na dodání 24 elektrických autobusů Solaris a dvou nabíjecích stanic, přičemž jedna bude umístěna v garážích DPO a druhá na konečné zastávce autobusů v centru Ostravy. Celková cena zakázky dosahuje až 420 milionů korun. Většina peněz však bude hrazena z fondů EU.
Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku v Ostravě, říká: „Dodání nových elektrobusů je pro Dopravní podnik Ostrava významnou zakázkou. Chceme cestujícím a všem ostatním Ostravanům ukázat, že nám záleží na ochraně jejich zdraví, a že se chceme aktivně angažovat ve zlepšování životního prostředí. Věříme, že velikost zakázky je důkazem, že Dopravní podnik Ostrava nemá jen vize, ale klade důraz na jejich realizaci.“
Společně s elektrobusy dopravní podnik pořizuje i dvě nabíjecí stanice, které budou vybaveny celkem čtyřmi nabíjecími rameny. Jedna stanice má být umístěna na Hranečníku, kde jsou garáže autobusů a ta druhá se má nacházet v centru města.
Nabíjecí stanice disponují rychlonabíjecí technologií, díky které nebude muset nabíjení trvat déle než 10 minut. Za 10 minut dobíjení by měl vůz získat až 30 km dojezdu. Toto nabíjení by mělo být elektrobusu umožněno až 12x za 24 hodin, tedy průběžně během celého dne. Kapacita baterií elektrobusu však nabízí dojezd až 400 km.
Ostravský dopravní podnik (DPO) informoval o tom, že došlo k zadání nové zakázky na dodání 24 elektrických autobusů Solaris a dvou nabíjecích stanic, přičemž jedna bude umístěna v garážích DPO a druhá na konečné zastávce autobusů v centru Ostravy. Celková cena zakázky dosahuje až 420 milionů korun. Většina peněz však bude hrazena z fondů EU.
Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku v Ostravě, říká: „Dodání nových elektrobusů je pro Dopravní podnik Ostrava významnou zakázkou. Chceme cestujícím a všem ostatním Ostravanům ukázat, že nám záleží na ochraně jejich zdraví, a že se chceme aktivně angažovat ve zlepšování životního prostředí. Věříme, že velikost zakázky je důkazem, že Dopravní podnik Ostrava nemá jen vize, ale klade důraz na jejich realizaci.“
Společně s elektrobusy dopravní podnik pořizuje i dvě nabíjecí stanice, které budou vybaveny celkem čtyřmi nabíjecími rameny. Jedna stanice má být umístěna na Hranečníku, kde jsou garáže autobusů a ta druhá se má nacházet v centru města.
Nabíjecí stanice disponují rychlonabíjecí technologií, díky které nebude muset nabíjení trvat déle než 10 minut. Za 10 minut dobíjení by měl vůz získat až 30 km dojezdu. Toto nabíjení by mělo být elektrobusu umožněno až 12x za 24 hodin, tedy průběžně během celého dne. Kapacita baterií elektrobusu však nabízí dojezd až 400 km.