Velké elektrické motorky nejsou správná cesta. KTM plánuje malé stroje do města
- KTM neplánuje elektromobilitu pro velké stroje
- Ale naopak v městském provozu je elektřina vítaná
- Značka vyvíjí různé motocykly s elektrickým pohonem

„Velké elektrické motorky nejsou správná cesta,“ řekl šéf KTM, Stefan Pierer, který těmito slovy nedávno odmítl 48voltový elektrický pohon. Pro městskou mobilitu si však něco podobného dokáže představit.
Rakušané vyvíjejí několik malých elektromotocyklů
Pierer Holding již v loňském roce ukázal modelem Husqvarna E-Pilen, kudy se budou ubírat jeho cesty v rámci elektrické mobility. Nyní firma prezentuje další elektrický motocykl E-Duke. Zdá se, že také tento stroj je technicky založený na modelu E-Pilen. Domníváme se tak proto, že technické parametry jsou podobné.
E-Duke bude mít výkon 10 kW (13,6 koní). Jeho středový motor bude napájen baterií s kapacitou 5,5 kWh, která by měla zajistit dojezd na přibližně 90 až 100 km a bude pravděpodobně pocházet od Varty. Baterie je specifikována jako „fixed“ (pevná) a domníváme se, že nebude součástí výměnného systému, ke kterému přistupují firmy Honda, Yamaha a Piaggio. Stejně jako u modelu E-Pilen nebyla stanovena ani cena, ani přibližná doba, kdy bude motocykl dostupný.

Čtěte také: Rakousko zvyšuje lákavé dotace na elektromotorky. Ve hře jsou desítky tisíc korun
Netušíme, jak je KTM daleko s vývojem
To ostatně platí také o Husqvarně Freeride ELV, malém elektrickém krosovém stroji o výkonu 9 kW, s vyměnitelnou baterií, který by se měl v Rakousku prodávat za cenu nižší než 10 tisíc eur (246 tisíc korun). Tento stroj by měl přijít na trh v roce 2023.
Vzhledem k tomu, že je model E-Duke prezentovaný formou rozmazaného obrázku, a také nejsou stanoveny ceny ani data příchodu jednotlivých modelů na trh, je těžké usuzovat, v jaké fázi se nachází vývoj jednotlivých motocyklů. Ale protože KTM patří mezi kvalitní výrobce, věříme, že také v oblasti elektrických motocyklů se od Rakušanů dočkáme zajímavého svezení.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".