Výzkumníci z americké Oak Ridge National Laboratory (ORNL) dosáhli nového milníku při bezdrátovém nabíjení lehkého osobního elektromobilu. Stalo se tak při nabíjení výkonem 100 kW, které proběhlo s 96% účinností.
Z laboratoře financované ministerstvem energetiky Spojených států amerických bezdrátově nabíjeli elektromobil pomocí vícefázových elektromagnetických cívek s rotujícími magnetickými poli. Patentovaný systém přenášel energii do vozu Hyundai Kona Electric přes vzduchovou mezeru o síle 5 palců (cca 13 cm) pomocí elektromagnetických polí, podobně jako při procesu bezdrátového nabíjení malých zařízení.
Omer Onar z ORNL řekl: „Dosáhli jsme největší účinnosti při použití systému bezdrátového nabíjení u této třídy vozidel. Naše technologie dosahuje 8x až 10x vyšší účinností než konvenční technologie a dokáže zvýšit stav nabití baterie o 50 % za méně než 20 minut.“
Čtěte také: Ford žádá o patent na bezdrátové nabíjení elektromobilů během jízdy
Výzkumníci nejdříve dosáhli v rámci laboratorních testů nabití vozu výkonem 120 kW pomocí konvenční bezdrátové technologie. Tato hodnota je nyní novým milníkem bezdrátového nabíjení vozidel.
Lehká konstrukce nabíjecího systému nového typu umožňuje využít nejvyšší energetickou hustotu v rámci použití nejmenších možných cívek, které mají průměr jen o málo větší než 14 palců (35,5 cm). Rotující magnetická pole generovaná fázovými vinutími cívek zvyšují nabíjecí výkon.
Vědci se shodují, že dosažený úspěch je průlomem k rychlému a efektivnímu bezdrátovému nabíjení osobních elektromobilů.
Výzkumníci z americké Oak Ridge National Laboratory (ORNL) dosáhli nového milníku při bezdrátovém nabíjení lehkého osobního elektromobilu. Stalo se tak při nabíjení výkonem 100 kW, které proběhlo s 96% účinností.
Z laboratoře financované ministerstvem energetiky Spojených států amerických bezdrátově nabíjeli elektromobil pomocí vícefázových elektromagnetických cívek s rotujícími magnetickými poli. Patentovaný systém přenášel energii do vozu Hyundai Kona Electric přes vzduchovou mezeru o síle 5 palců (cca 13 cm) pomocí elektromagnetických polí, podobně jako při procesu bezdrátového nabíjení malých zařízení.
Omer Onar z ORNL řekl: „Dosáhli jsme největší účinnosti při použití systému bezdrátového nabíjení u této třídy vozidel. Naše technologie dosahuje 8x až 10x vyšší účinností než konvenční technologie a dokáže zvýšit stav nabití baterie o 50 % za méně než 20 minut.“
Čtěte také: Ford žádá o patent na bezdrátové nabíjení elektromobilů během jízdy
Výzkumníci nejdříve dosáhli v rámci laboratorních testů nabití vozu výkonem 120 kW pomocí konvenční bezdrátové technologie. Tato hodnota je nyní novým milníkem bezdrátového nabíjení vozidel.
Lehká konstrukce nabíjecího systému nového typu umožňuje využít nejvyšší energetickou hustotu v rámci použití nejmenších možných cívek, které mají průměr jen o málo větší než 14 palců (35,5 cm). Rotující magnetická pole generovaná fázovými vinutími cívek zvyšují nabíjecí výkon.
Vědci se shodují, že dosažený úspěch je průlomem k rychlému a efektivnímu bezdrátovému nabíjení osobních elektromobilů.