Vědci hlásí průlom. Výrazným způsobem vylepšili bezdrátové nabíjení elektroaut

  • Výzkumníci dosáhli nového milníku v bezdrátovém nabíjení elektromobilů
  • Technologie využívá efekt rotujících magnetických polí 
  • Nový systém bezdrátového nabíjení má opravdu skvělou účinnost
Laboratorní test bezdrátového nabíjení elektromobilu

Laboratorní test bezdrátového nabíjení elektromobilu | foto: Genevieve Martin / ORNL

Výzkumníci z americké Oak Ridge National Laboratory (ORNL) dosáhli nového milníku při bezdrátovém nabíjení lehkého osobního elektromobilu. Stalo se tak při nabíjení výkonem 100 kW, které proběhlo s 96% účinností.

Benefitem systému je vynikající účinnost

Z laboratoře financované ministerstvem energetiky Spojených států amerických bezdrátově nabíjeli elektromobil pomocí vícefázových elektromagnetických cívek s rotujícími magnetickými poli. Patentovaný systém přenášel energii do vozu Hyundai Kona Electric přes vzduchovou mezeru o síle 5 palců (cca 13 cm) pomocí elektromagnetických polí, podobně jako při procesu bezdrátového nabíjení malých zařízení.

Omer Onar z ORNL řekl: „Dosáhli jsme největší účinnosti při použití systému bezdrátového nabíjení u této třídy vozidel. Naše technologie dosahuje 8x až 10x vyšší účinností než konvenční technologie a dokáže zvýšit stav nabití baterie o 50 % za méně než 20 minut.“

Bezdrátové nabíjení elektromobilu

Bezdrátové nabíjení elektromobilu | foto: Genevieve Martin / ORNL


Čtěte také: Ford žádá o patent na bezdrátové nabíjení elektromobilů během jízdy


Nový způsob nabíjení může být průlomem

Výzkumníci nejdříve dosáhli v rámci laboratorních testů nabití vozu výkonem 120 kW pomocí konvenční bezdrátové technologie. Tato hodnota je nyní novým milníkem bezdrátového nabíjení vozidel.

Lehká konstrukce nabíjecího systému nového typu umožňuje využít nejvyšší energetickou hustotu v rámci použití nejmenších možných cívek, které mají průměr jen o málo větší než 14 palců (35,5 cm). Rotující magnetická pole generovaná fázovými vinutími cívek zvyšují nabíjecí výkon.

Vědci se shodují, že dosažený úspěch je průlomem k rychlému a efektivnímu bezdrátovému nabíjení osobních elektromobilů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Vědci hlásí průlom. Výrazným způsobem vylepšili bezdrátové nabíjení elektroaut

  • Výzkumníci dosáhli nového milníku v bezdrátovém nabíjení elektromobilů
  • Technologie využívá efekt rotujících magnetických polí 
  • Nový systém bezdrátového nabíjení má opravdu skvělou účinnost
Laboratorní test bezdrátového nabíjení elektromobilu

Laboratorní test bezdrátového nabíjení elektromobilu | foto: Genevieve Martin / ORNL

Výzkumníci z americké Oak Ridge National Laboratory (ORNL) dosáhli nového milníku při bezdrátovém nabíjení lehkého osobního elektromobilu. Stalo se tak při nabíjení výkonem 100 kW, které proběhlo s 96% účinností.

Benefitem systému je vynikající účinnost

Z laboratoře financované ministerstvem energetiky Spojených států amerických bezdrátově nabíjeli elektromobil pomocí vícefázových elektromagnetických cívek s rotujícími magnetickými poli. Patentovaný systém přenášel energii do vozu Hyundai Kona Electric přes vzduchovou mezeru o síle 5 palců (cca 13 cm) pomocí elektromagnetických polí, podobně jako při procesu bezdrátového nabíjení malých zařízení.

Omer Onar z ORNL řekl: „Dosáhli jsme největší účinnosti při použití systému bezdrátového nabíjení u této třídy vozidel. Naše technologie dosahuje 8x až 10x vyšší účinností než konvenční technologie a dokáže zvýšit stav nabití baterie o 50 % za méně než 20 minut.“

Bezdrátové nabíjení elektromobilu

Bezdrátové nabíjení elektromobilu | foto: Genevieve Martin / ORNL


Čtěte také: Ford žádá o patent na bezdrátové nabíjení elektromobilů během jízdy


Nový způsob nabíjení může být průlomem

Výzkumníci nejdříve dosáhli v rámci laboratorních testů nabití vozu výkonem 120 kW pomocí konvenční bezdrátové technologie. Tato hodnota je nyní novým milníkem bezdrátového nabíjení vozidel.

Lehká konstrukce nabíjecího systému nového typu umožňuje využít nejvyšší energetickou hustotu v rámci použití nejmenších možných cívek, které mají průměr jen o málo větší než 14 palců (35,5 cm). Rotující magnetická pole generovaná fázovými vinutími cívek zvyšují nabíjecí výkon.

Vědci se shodují, že dosažený úspěch je průlomem k rychlému a efektivnímu bezdrátovému nabíjení osobních elektromobilů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."