Ve Vídni bude jezdit první elektrický popelářský vůz

Město Vídeň vozidlo představilo v průběhu klimatické konference, kterou v rakouské metropoli spolupořádal herec a bývalý kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger.

Základ tvoří popelářský automobil MAN, na kterém provedly v průběhu pěti měsíců přestavbu firmy Framo a MUT. Pohon vozidla i provoz nástavby, tedy stlačování odpadu a jeho vyprazdňování, jsou plně elektrické a veškerou energii tak vůz načerpá z rozvodné sítě. Vídeň již testovala i hybridní svozová auta se spalovacím motorem a nástavbou využívající elektřinu, tato vozidla se ale v provozu neosvědčila. Kapacita baterií nevydržela denní provoz a nástavby tak v průběhu dne přecházely na dieselový pohon.

Nové, plně elektrické popelářské auto nyní čekají podobné testy, do kterých se na po dobu jednoho roku zapojí i vídeňská technická univerzita. Vůz se nejprve objeví na trasách pro svoz směsného odpadu v centrální části města, a následovat budou i trasy s tříděnými odpady. Jen tak může Vídeň ověřit, že vůz lze využít univerzálně, a zda splní očekávání.

Jmenovitý výkon vestavěných Li-Ion baterií 230 kWh by měl vystačit na celodenní provoz, dojezd by měl převýšit 100 kilometrů. Nabíjet se může v každé garáži MA 48, stačí zásuvka 400 V. Měnič napětí je totiž součástí palubního systému, a není tak potřeba budovat speciální dobíjecí stanice.

Pokud automobil naplní stávající pozitivní očekávání, využije Vídeň poznatky pro další strategické rozhodování o vozovém parku, a to i s ohledem na směrnici EU o vyšším využití nízkoemisních vozidel ve veřejné sféře (Clean Vehicles Directive).

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Ve Vídni bude jezdit první elektrický popelářský vůz

Město Vídeň vozidlo představilo v průběhu klimatické konference, kterou v rakouské metropoli spolupořádal herec a bývalý kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger.

Základ tvoří popelářský automobil MAN, na kterém provedly v průběhu pěti měsíců přestavbu firmy Framo a MUT. Pohon vozidla i provoz nástavby, tedy stlačování odpadu a jeho vyprazdňování, jsou plně elektrické a veškerou energii tak vůz načerpá z rozvodné sítě. Vídeň již testovala i hybridní svozová auta se spalovacím motorem a nástavbou využívající elektřinu, tato vozidla se ale v provozu neosvědčila. Kapacita baterií nevydržela denní provoz a nástavby tak v průběhu dne přecházely na dieselový pohon.

Nové, plně elektrické popelářské auto nyní čekají podobné testy, do kterých se na po dobu jednoho roku zapojí i vídeňská technická univerzita. Vůz se nejprve objeví na trasách pro svoz směsného odpadu v centrální části města, a následovat budou i trasy s tříděnými odpady. Jen tak může Vídeň ověřit, že vůz lze využít univerzálně, a zda splní očekávání.

Jmenovitý výkon vestavěných Li-Ion baterií 230 kWh by měl vystačit na celodenní provoz, dojezd by měl převýšit 100 kilometrů. Nabíjet se může v každé garáži MA 48, stačí zásuvka 400 V. Měnič napětí je totiž součástí palubního systému, a není tak potřeba budovat speciální dobíjecí stanice.

Pokud automobil naplní stávající pozitivní očekávání, využije Vídeň poznatky pro další strategické rozhodování o vozovém parku, a to i s ohledem na směrnici EU o vyšším využití nízkoemisních vozidel ve veřejné sféře (Clean Vehicles Directive).

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."