4x lepší než nabíječka Tesly. Německý Siemens má „bleskové“ nabíjení
- Společnost Siemens představila megawattovou nabíječku
- Technologie představuje budoucnost rychlého nabíjení pro nákladní dopravu
- Systém Siemens SICHARGE MCS dokáže nabít kamion během 30 minut

Společnost Siemens Smart Infrastructure úspěšně dokončila pilotní projekt megawattového dobíjení elektromobilů a demonstrovala potenciál této nové technologie pro dálkovou, nákladní a kamionovou dopravu. V rámci testu společnost zrealizovala první úspěšné dobití prototypu nákladního elektromobilu výkonem 1 MW pomocí prototypu dobíjecího systému MCS.
Siemens přichází s inovativní technologií nabíjení nákladních vozidel
Pokrok v možnostech dobíjení elektromobilů je důležitý v kontextu rostoucího zájmu o elektrická nákladní vozidla. Megawattové dobíjení (MCS) se stává klíčovým prvkem při elektrifikaci těžkých nákladních vozidel, zejména ve spojení se standardem CCS (Combined Charging System).
Systém MCS je schopen dobít baterie těžkých nákladních vozidel z 20 na 80 procent za přibližně 30 minut na dobíjecí stanici s výkonem kolem 1 MW. To je zásadní zpráva pro segment dálkové dopravy, kde elektrická vozidla potřebují realizovat rychlé dobíjení během zákonných přestávek v jízdě.

Čtěte také:
Nový systém otvírá cestu k bezemisní nákladní dopravě
Siemens prezentoval svůj megawattový nabíjecí systém SICHARGE, který využívá několik dobíjecích jednotek SICHARGE UC150, přepínací matice a speciálně upravený výdejový terminál. Výstupní výkon dobíjecích stanic je sdružován a na základě požadavku směřován do výdejového terminálu. Technologický milník otevírá cestu k udržitelné transformaci dopravy, která v současnosti produkuje vysoké emise. Zástupci společnosti vyjádřili naději, že nový systém přispěje k rozvoji elektrifikace kamionové a autobusové přepravy nejen v Evropě, ale i v České republice.
Těžká nákladní vozidla v silniční dopravě jsou v současnosti zodpovědná za více než čtvrtinu emisí skleníkových plynů v Evropské unii. Snížení emisí má klíčový význam pro dosažení cílů EU v oblasti uhlíkové neutrality do roku 2050 a pro omezení používání fosilních paliv. Evropský parlament nedávno přijal nová opatření, která mají pomoci splnit ambice v oblasti klimatu a zlepšit kvalitu ovzduší v EU. Jedná se zejména o snížení emisí CO2 u nových těžkých nákladních vozidel o 90 % do roku 2040 a o splnění požadavku, aby nové městské autobusy do roku 2030 snížily své emise o 90 % a do roku 2035 dosáhly zcela bezemisního provozu.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".