Společnost Volvo Trucks představila novou verzi svého elektrického tahače určenou pro dlouhé trasy. I když švédská značka dosud nepředstavila přesné technické specifikace nového FH Electric, hovoří o jeho uvedení na trh jako o „průlomu“.
Za prodlouženým dojezdem inovovaného trucku stojí nová technologie pohonu e-axle, která vytváří prostor pro mnohem větší množství baterií na palubě. Nové Volvo FH Electric je současně vybaveno účinnějšími bateriemi, vylepšeným systémem jejich správy a účinnou hnací jednotkou.
Pro srovnání, předchozí verze Volvo Truck FH Electric může nést na palubě až šest bateriových sad s kapacitou až 540 kWh. S nimi dokáže vozidlo ujet vzdálenost až 300 km na jedno nabití. U nového modelu tak dochází k působivému zdvojnásobení dojezdu.
Čtěte také: Konečně! Česko má zavést pokuty za nedodržení bezpečné vzdálenosti
Automobilka hovoří o tom, že inovovaný elektrický tahač s dlouhým dojezdem by mohl změnit pohled dopravních společností, které budou moci provozovat elektrická nákladní vozidla na dálkových trasách celý pracovní den bez nutnosti dobíjení. Volvo počítá s tím, že se FH Electric bude dobíjet přes noc a ráno bude připraven znovu vyrazit na trasu.
Nutno dodat, že nezbytnou součástí tohoto plánu musí být dostatek parkovišť pro noční stání, vybavených odpovídajícím počtem nabíječek. Zajištění dostatečného množství energie pro současné nabíjení desítek či stovek kamionů ale nebude jednoduchým úkolem.
Nové Volvo FH Electric bude uvedeno do prodeje během druhé poloviny příštího roku. Automobilka dosud dodala zákazníkům ve 46 zemích po celém světě víc než 3800 elektrických nákladních vozidel.
Mezi největší odběratele nákladních vozidel švédského výrobce patří logistická firma DSV, která nedávno zadala společnosti Volvo Trucks objednávku na 300 plně elektrických tahačů. Tato dohoda je jednou z největších dosud uzavřených objednávek a po její realizaci bude mít DSV jednu z největších elektrických nákladních flotil v Evropě.
Jedním z konkurentů nového nákladního Volva (zatím pouze na americkém trhu) je například Tesla Semi. Tento tahač je vyráběn v několika verzích a jeho provedení pro dlouhé trasy dosahuje dojezdu asi 500 mil (přibližně 800 km) na jedno nabití.
Společnost Volvo Trucks představila novou verzi svého elektrického tahače určenou pro dlouhé trasy. I když švédská značka dosud nepředstavila přesné technické specifikace nového FH Electric, hovoří o jeho uvedení na trh jako o „průlomu“.
Za prodlouženým dojezdem inovovaného trucku stojí nová technologie pohonu e-axle, která vytváří prostor pro mnohem větší množství baterií na palubě. Nové Volvo FH Electric je současně vybaveno účinnějšími bateriemi, vylepšeným systémem jejich správy a účinnou hnací jednotkou.
Pro srovnání, předchozí verze Volvo Truck FH Electric může nést na palubě až šest bateriových sad s kapacitou až 540 kWh. S nimi dokáže vozidlo ujet vzdálenost až 300 km na jedno nabití. U nového modelu tak dochází k působivému zdvojnásobení dojezdu.
Čtěte také: Konečně! Česko má zavést pokuty za nedodržení bezpečné vzdálenosti
Automobilka hovoří o tom, že inovovaný elektrický tahač s dlouhým dojezdem by mohl změnit pohled dopravních společností, které budou moci provozovat elektrická nákladní vozidla na dálkových trasách celý pracovní den bez nutnosti dobíjení. Volvo počítá s tím, že se FH Electric bude dobíjet přes noc a ráno bude připraven znovu vyrazit na trasu.
Nutno dodat, že nezbytnou součástí tohoto plánu musí být dostatek parkovišť pro noční stání, vybavených odpovídajícím počtem nabíječek. Zajištění dostatečného množství energie pro současné nabíjení desítek či stovek kamionů ale nebude jednoduchým úkolem.
Nové Volvo FH Electric bude uvedeno do prodeje během druhé poloviny příštího roku. Automobilka dosud dodala zákazníkům ve 46 zemích po celém světě víc než 3800 elektrických nákladních vozidel.
Mezi největší odběratele nákladních vozidel švédského výrobce patří logistická firma DSV, která nedávno zadala společnosti Volvo Trucks objednávku na 300 plně elektrických tahačů. Tato dohoda je jednou z největších dosud uzavřených objednávek a po její realizaci bude mít DSV jednu z největších elektrických nákladních flotil v Evropě.
Jedním z konkurentů nového nákladního Volva (zatím pouze na americkém trhu) je například Tesla Semi. Tento tahač je vyráběn v několika verzích a jeho provedení pro dlouhé trasy dosahuje dojezdu asi 500 mil (přibližně 800 km) na jedno nabití.