Obří tahač Tesla Semi míří do Evropy. Na jedno nabití ujede 800 km

  • Elektrické tahače Tesly zažívají v Americe velký úspěch
  • Firma hledá vedoucího rozvoje pro evropský trh
  • Již brzy se tak dočkáme tahačů Tesly i na evropských silnicích
Tesla Semi ve stříbrné barvě

Tesla Semi ve stříbrné barvě

Americká Tesla se postupně snaží elektrifikovat většinu segmentů osobní i nákladní dopravy. Velmi důležitým pilířem právě té nákladní je elektrický tahač Tesla Semi. Ve Spojených státech se o něj společnosti doslova perou, v blízké době by mohla stejná situace nastat i v Evropě. Dle nejnovějších informací se totiž zdá, že Semi konečně míří i do našich končin.

Tesla prozradila, co chystá

Výrobce elektrických tahačů na svůj web přidal otevření nové pracovní nabídky. Pozice nese název Vedoucí obchodního rozvoje – Semi Truck EMEA (Amsterdam nebo Berlín). Zkratka EMEA značí Evropu, Afriku a Střední východ, z čehož vyplývá, že Tesla shání experta na elektrické tahače Semi v Evropě a přilehlém regionu.

V podmínkách a předpokladech pozice se pak píše, že vedoucí rozvoje bude mít na starosti například sdělování specifikací a nabíjení vozidel zákazníkům. Místo toho půjde také o spolupráci se zákazníky na průzkumu, zda jsou tahače Tesla Semi pro danou firmu vhodné. Zkrátka vše jasně naznačuje, že již brzy budeme tato nevšední vozidla vídat i na evropských silnicích.

Tesla Semi interiér

Pohled do interiéru tahače Tesla Semi


Čtěte také: Tesla má eso v rukávu. Neexistuje spolehlivější ani levnější auto na údržbu


Tahače Tesly jsou pro Evropu jako dělané

Okolo elektromobilů obecně stále panuje dost skepticismu ohledně dojezdu, to pak platí dvojnásobně u elektrických tahačů. Tesla Semi má však dojezd okolo 800 km na jedno nabití. Na nabíječce Tesla Megacharger se dokáže z 0 na 80 %, což je asi 640 km dojezdu, nabít do 30 minut. Dle průzkumu Evropské komise je průměrná délka jedné trasy tahače po Evropské unii asi 141 km. Tesla Semi by tak zvládla takových cest na jeden zátah několik.

Další důvody, proč jsou elektrické tahače Tesla Semi pro Evropu jako dělané, zahrnují například mnohem nižší náklady na provoz a údržbu oproti tradičním tahačům. Rychlá akcelerace, efektivní nabíjení a nižší náklady jsou pro firmy zkrátka atraktivní. Jako třešnička na dortu by v budoucnu také měla přibýt podpora autonomního řízení, respektive systému Full Self-Driving.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Obří tahač Tesla Semi míří do Evropy. Na jedno nabití ujede 800 km

  • Elektrické tahače Tesly zažívají v Americe velký úspěch
  • Firma hledá vedoucího rozvoje pro evropský trh
  • Již brzy se tak dočkáme tahačů Tesly i na evropských silnicích
Tesla Semi ve stříbrné barvě

Tesla Semi ve stříbrné barvě

Americká Tesla se postupně snaží elektrifikovat většinu segmentů osobní i nákladní dopravy. Velmi důležitým pilířem právě té nákladní je elektrický tahač Tesla Semi. Ve Spojených státech se o něj společnosti doslova perou, v blízké době by mohla stejná situace nastat i v Evropě. Dle nejnovějších informací se totiž zdá, že Semi konečně míří i do našich končin.

Tesla prozradila, co chystá

Výrobce elektrických tahačů na svůj web přidal otevření nové pracovní nabídky. Pozice nese název Vedoucí obchodního rozvoje – Semi Truck EMEA (Amsterdam nebo Berlín). Zkratka EMEA značí Evropu, Afriku a Střední východ, z čehož vyplývá, že Tesla shání experta na elektrické tahače Semi v Evropě a přilehlém regionu.

V podmínkách a předpokladech pozice se pak píše, že vedoucí rozvoje bude mít na starosti například sdělování specifikací a nabíjení vozidel zákazníkům. Místo toho půjde také o spolupráci se zákazníky na průzkumu, zda jsou tahače Tesla Semi pro danou firmu vhodné. Zkrátka vše jasně naznačuje, že již brzy budeme tato nevšední vozidla vídat i na evropských silnicích.

Tesla Semi interiér

Pohled do interiéru tahače Tesla Semi


Čtěte také: Tesla má eso v rukávu. Neexistuje spolehlivější ani levnější auto na údržbu


Tahače Tesly jsou pro Evropu jako dělané

Okolo elektromobilů obecně stále panuje dost skepticismu ohledně dojezdu, to pak platí dvojnásobně u elektrických tahačů. Tesla Semi má však dojezd okolo 800 km na jedno nabití. Na nabíječce Tesla Megacharger se dokáže z 0 na 80 %, což je asi 640 km dojezdu, nabít do 30 minut. Dle průzkumu Evropské komise je průměrná délka jedné trasy tahače po Evropské unii asi 141 km. Tesla Semi by tak zvládla takových cest na jeden zátah několik.

Další důvody, proč jsou elektrické tahače Tesla Semi pro Evropu jako dělané, zahrnují například mnohem nižší náklady na provoz a údržbu oproti tradičním tahačům. Rychlá akcelerace, efektivní nabíjení a nižší náklady jsou pro firmy zkrátka atraktivní. Jako třešnička na dortu by v budoucnu také měla přibýt podpora autonomního řízení, respektive systému Full Self-Driving.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."