Norská silniční správa se nebojí inovací. V současné době zkouší na horském úseku dálnice E6 elektrický nákladní automobil. Novinka má baterii s kapacitou 1 000 kWh, což z ní činí první elektrický nákladní automobil s touto kapacitou na světě. Tato kapacita by vydala na zhruba 13 elektromobilů Tesla Model 3 Long Range se 78kWh baterií.
Vozidlo je postaveno na podvozku Volvo FH švýcarskou firmou firmou Designwerk Technologies AG. Vůz má dojezd 97 kilometrů s nákladem 50 tun. Po týdenním testování jsou výsledky velmi pozitivní.
Zatímco tradiční nákladní automobily bojují se sněhem, větrem a nízkými teplotami, elektrický nákladní automobil se osvědčil. I přes náročné podmínky se během devíti hodin jízdy snížila kapacita baterie auta z 90 na 28 %, s průměrnou spotřebou 182 kWh na 100 km.
Čtěte také: Norové otestovali zimní dojezd elektromobilů. Tesla padla, vítěz je překvapivý
Zkouška není jen o testování výdrže automobilu, ale také o zkoumání jeho výkonu v různých povětrnostních podmínkách a optimalizaci nabíjení. Norská správa veřejných silnic a další evropské instituce se snaží najít udržitelné řešení pro zimní údržbu silnic, v němž bude elektromobilita hrát klíčovou roli.
Testování elektrických sněhových fréz na dálnici E6 Dovrefjell je součástí širšího projektu, který má zjistit jejich efektivitu v zimních podmínkách. Jedná se o druhý pokus. První test se uskutečnil v roce 2021 v Trondheimu, kde byl použit elektrický kolový nakladač k odklízení chodníků a cyklostezek, avšak kapacita baterie nebyla dostatečná.
Norská silniční správa se nebojí inovací. V současné době zkouší na horském úseku dálnice E6 elektrický nákladní automobil. Novinka má baterii s kapacitou 1 000 kWh, což z ní činí první elektrický nákladní automobil s touto kapacitou na světě. Tato kapacita by vydala na zhruba 13 elektromobilů Tesla Model 3 Long Range se 78kWh baterií.
Vozidlo je postaveno na podvozku Volvo FH švýcarskou firmou firmou Designwerk Technologies AG. Vůz má dojezd 97 kilometrů s nákladem 50 tun. Po týdenním testování jsou výsledky velmi pozitivní.
Zatímco tradiční nákladní automobily bojují se sněhem, větrem a nízkými teplotami, elektrický nákladní automobil se osvědčil. I přes náročné podmínky se během devíti hodin jízdy snížila kapacita baterie auta z 90 na 28 %, s průměrnou spotřebou 182 kWh na 100 km.
Čtěte také: Norové otestovali zimní dojezd elektromobilů. Tesla padla, vítěz je překvapivý
Zkouška není jen o testování výdrže automobilu, ale také o zkoumání jeho výkonu v různých povětrnostních podmínkách a optimalizaci nabíjení. Norská správa veřejných silnic a další evropské instituce se snaží najít udržitelné řešení pro zimní údržbu silnic, v němž bude elektromobilita hrát klíčovou roli.
Testování elektrických sněhových fréz na dálnici E6 Dovrefjell je součástí širšího projektu, který má zjistit jejich efektivitu v zimních podmínkách. Jedná se o druhý pokus. První test se uskutečnil v roce 2021 v Trondheimu, kde byl použit elektrický kolový nakladač k odklízení chodníků a cyklostezek, avšak kapacita baterie nebyla dostatečná.