Norové mají nového rekordmana. Náklaďák dostal gigantickou baterii 1 000 kWh

  • Správa silnic v Norsku testuje novinku na odstraňování sněhu
  • Elektrický nákladní automobil pracuje v těžkých podmínkách dálnice E6
  • První výsledky jsou velmi pozitivní

V Norsku odklízí sníh náklaďák s rekordně velkou baterií | foto: Eli Ramstad/Norwegian Public Roads Administration

Norská silniční správa se nebojí inovací. V současné době zkouší na horském úseku dálnice E6 elektrický nákladní automobil. Novinka má baterii s kapacitou 1 000 kWh, což z ní činí první elektrický nákladní automobil s touto kapacitou na světě. Tato kapacita by vydala na zhruba 13 elektromobilů Tesla Model 3 Long Range se 78kWh baterií.

Elektrický náklaďák zvládá norskou zimu na jedničku

Vozidlo je postaveno na podvozku Volvo FH švýcarskou firmou firmou Designwerk Technologies AG. Vůz má dojezd 97 kilometrů s nákladem 50 tun. Po týdenním testování jsou výsledky velmi pozitivní.

Zatímco tradiční nákladní automobily bojují se sněhem, větrem a nízkými teplotami, elektrický nákladní automobil se osvědčil. I přes náročné podmínky se během devíti hodin jízdy snížila kapacita baterie auta z 90 na 28 %, s průměrnou spotřebou 182 kWh na 100 km.

Norská zima je malebná, ale se silničáři nelaškuje | foto: Halgeir Dahle / Statens Vegvesen


Čtěte také: Norové otestovali zimní dojezd elektromobilů. Tesla padla, vítěz je překvapivý


Zkouška odhalí zimní efektivitu elektrického pohonu

Zkouška není jen o testování výdrže automobilu, ale také o zkoumání jeho výkonu v různých povětrnostních podmínkách a optimalizaci nabíjení. Norská správa veřejných silnic a další evropské instituce se snaží najít udržitelné řešení pro zimní údržbu silnic, v němž bude elektromobilita hrát klíčovou roli.

Testování elektrických sněhových fréz na dálnici E6 Dovrefjell je součástí širšího  projektu, který má zjistit jejich efektivitu v zimních podmínkách. Jedná se o druhý pokus. První test se uskutečnil v roce 2021 v Trondheimu, kde byl použit elektrický kolový nakladač k odklízení chodníků a cyklostezek, avšak kapacita baterie nebyla dostatečná.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Norové mají nového rekordmana. Náklaďák dostal gigantickou baterii 1 000 kWh

  • Správa silnic v Norsku testuje novinku na odstraňování sněhu
  • Elektrický nákladní automobil pracuje v těžkých podmínkách dálnice E6
  • První výsledky jsou velmi pozitivní

V Norsku odklízí sníh náklaďák s rekordně velkou baterií | foto: Eli Ramstad/Norwegian Public Roads Administration

Norská silniční správa se nebojí inovací. V současné době zkouší na horském úseku dálnice E6 elektrický nákladní automobil. Novinka má baterii s kapacitou 1 000 kWh, což z ní činí první elektrický nákladní automobil s touto kapacitou na světě. Tato kapacita by vydala na zhruba 13 elektromobilů Tesla Model 3 Long Range se 78kWh baterií.

Elektrický náklaďák zvládá norskou zimu na jedničku

Vozidlo je postaveno na podvozku Volvo FH švýcarskou firmou firmou Designwerk Technologies AG. Vůz má dojezd 97 kilometrů s nákladem 50 tun. Po týdenním testování jsou výsledky velmi pozitivní.

Zatímco tradiční nákladní automobily bojují se sněhem, větrem a nízkými teplotami, elektrický nákladní automobil se osvědčil. I přes náročné podmínky se během devíti hodin jízdy snížila kapacita baterie auta z 90 na 28 %, s průměrnou spotřebou 182 kWh na 100 km.

Norská zima je malebná, ale se silničáři nelaškuje | foto: Halgeir Dahle / Statens Vegvesen


Čtěte také: Norové otestovali zimní dojezd elektromobilů. Tesla padla, vítěz je překvapivý


Zkouška odhalí zimní efektivitu elektrického pohonu

Zkouška není jen o testování výdrže automobilu, ale také o zkoumání jeho výkonu v různých povětrnostních podmínkách a optimalizaci nabíjení. Norská správa veřejných silnic a další evropské instituce se snaží najít udržitelné řešení pro zimní údržbu silnic, v němž bude elektromobilita hrát klíčovou roli.

Testování elektrických sněhových fréz na dálnici E6 Dovrefjell je součástí širšího  projektu, který má zjistit jejich efektivitu v zimních podmínkách. Jedná se o druhý pokus. První test se uskutečnil v roce 2021 v Trondheimu, kde byl použit elektrický kolový nakladač k odklízení chodníků a cyklostezek, avšak kapacita baterie nebyla dostatečná.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."