Zatímco v posledních čtyřech letech dominovala Tesla, zimní edici El Prix opanoval nováček. Stalo se tak nejen díky největšímu dojezdu v chladném počasí, ale také proto, že se nejvíce přiblížil oficiálně udávanému dojezdu.
Norská automobilová federace (NAF) je největší organizací v severských zemích s více než 500 000 členy, což odpovídá přibližně 25 % majitelů všech vozidel v zemi. Společně s norským automobilovým serverem Motor.no pořádá NAF testy dojezdu nazvané El Prix, které jsou nejrozsáhlejšími testy na světě a pořádají se jednou v zimě a následně znovu v létě.
Testům dojezdu od roku 2020 dominovaly elektromobily Tesla a také letošní zimní El Prix pasoval do role jasného favorita Model 3, protože na papíře nabízel největší dojezd. Akce se zúčastnilo 23 různých elektromobilů z celého světa a jejich posádky byly svědky, že vítězství pro sebe získal nováček, jehož dojezd byl ovlivněn chladnými podmínkami mnohem méně, než tomu bylo u jiných elektromobilů.
Čtěte také: Jak správně nabíjet elektromobil v zimě?
Pro zimní El Prix 2024 shromáždili organizátoři NAF a Motor skupinu 23 různých elektromobilů, aby otestovali jejich dojezd v norských podmínkách při teplotách mezi -2° až -10° Celsia. Elektromobily byly každé ráno plně nabité a společně celý den absolvovaly stovky kilometrů na společné trase za zcela identických podmínek.
Zatímco řada elektromobilů dokázala vítězit v dojezdu a spotřebě WLTP pouze na papíře, čínský HiPhi Z během zimního testu v dojezdu na jednu nabití zazářil a v porovnání s papírovými hodnotami zaznamenal nejnižší rozdíl v dojezdu. Navzdory tomu, že vůz má mít o 74 km nižší dojezd než oblíbená Tesla Model 3 (ovšem baterii má naopak výrazně větší, a sice 120 kWh vs 75 kWh – pozn. redakce), porazil HiPhi Z v reálném zimním testu nejprodávanější elektrický sedan o 81 km.
Navzdory drsným severským podmínkám, které jsou jednou z největších překážek pro přijímání elektromobilů, se HiPhi Z nejvíce přiblížil dosažení uváděnému dojezdu, když zaznamenal rozdíl pouhých 6 procent. Dalším vozidlem, které dosáhlo výborného výsledku, bylo nové BMW i5, které skončilo s o 12,2 % nižším dojezdem, než je uváděná hodnota podle WLTP.
Těsně za i5, na třetí pozici, skončil Lotus Electre a doplnil tak trojici nejúspěšnějších vozidel na pódiu. Model 3 zaznamenal o téměř 30 % nižší dojezd, než uvádí oficiální data. Ze zimního testování existuje řada dalších informací, které je možné prohlédnout na oficiálním webu. Už se těšíme na letní část El Prix, abychom zjistili, jak se bude všem elektromobilům a možná i některým nováčkům dařit v teplejších podmínkách.
Zatímco v posledních čtyřech letech dominovala Tesla, zimní edici El Prix opanoval nováček. Stalo se tak nejen díky největšímu dojezdu v chladném počasí, ale také proto, že se nejvíce přiblížil oficiálně udávanému dojezdu.
Norská automobilová federace (NAF) je největší organizací v severských zemích s více než 500 000 členy, což odpovídá přibližně 25 % majitelů všech vozidel v zemi. Společně s norským automobilovým serverem Motor.no pořádá NAF testy dojezdu nazvané El Prix, které jsou nejrozsáhlejšími testy na světě a pořádají se jednou v zimě a následně znovu v létě.
Testům dojezdu od roku 2020 dominovaly elektromobily Tesla a také letošní zimní El Prix pasoval do role jasného favorita Model 3, protože na papíře nabízel největší dojezd. Akce se zúčastnilo 23 různých elektromobilů z celého světa a jejich posádky byly svědky, že vítězství pro sebe získal nováček, jehož dojezd byl ovlivněn chladnými podmínkami mnohem méně, než tomu bylo u jiných elektromobilů.
Čtěte také: Jak správně nabíjet elektromobil v zimě?
Pro zimní El Prix 2024 shromáždili organizátoři NAF a Motor skupinu 23 různých elektromobilů, aby otestovali jejich dojezd v norských podmínkách při teplotách mezi -2° až -10° Celsia. Elektromobily byly každé ráno plně nabité a společně celý den absolvovaly stovky kilometrů na společné trase za zcela identických podmínek.
Zatímco řada elektromobilů dokázala vítězit v dojezdu a spotřebě WLTP pouze na papíře, čínský HiPhi Z během zimního testu v dojezdu na jednu nabití zazářil a v porovnání s papírovými hodnotami zaznamenal nejnižší rozdíl v dojezdu. Navzdory tomu, že vůz má mít o 74 km nižší dojezd než oblíbená Tesla Model 3 (ovšem baterii má naopak výrazně větší, a sice 120 kWh vs 75 kWh – pozn. redakce), porazil HiPhi Z v reálném zimním testu nejprodávanější elektrický sedan o 81 km.
Navzdory drsným severským podmínkám, které jsou jednou z největších překážek pro přijímání elektromobilů, se HiPhi Z nejvíce přiblížil dosažení uváděnému dojezdu, když zaznamenal rozdíl pouhých 6 procent. Dalším vozidlem, které dosáhlo výborného výsledku, bylo nové BMW i5, které skončilo s o 12,2 % nižším dojezdem, než je uváděná hodnota podle WLTP.
Těsně za i5, na třetí pozici, skončil Lotus Electre a doplnil tak trojici nejúspěšnějších vozidel na pódiu. Model 3 zaznamenal o téměř 30 % nižší dojezd, než uvádí oficiální data. Ze zimního testování existuje řada dalších informací, které je možné prohlédnout na oficiálním webu. Už se těšíme na letní část El Prix, abychom zjistili, jak se bude všem elektromobilům a možná i některým nováčkům dařit v teplejších podmínkách.