V Česku se budou vyrábět elektromobily Toyota. Začít se má v roce 2028

Toyota má údajně od roku 2028 vyrábět elektromobily v Evropě a volba padla na český závod v Kolíně. Roční produkce má být 100 000 plně elektrických aut.
Významné prvenství pro Česko
Toyota rozšíří své výrobní kapacity v českém závodě. V kolínské továrně se začnou po boku hybridních modelů vyrábět i plně elektrické varianty. Půjde o první rozšíření elektrické výroby z Číny a Japonska. Česká republika si tak v roce 2028 připíše důležité prvenství.
Japonská automobilka reaguje na požadavky uhlíkové dohody i přísnější emisní pravidla vstupující v platnost od roku 2035. Omezení importu i celkové produkce skleníkových plynů tak pomůže Česku v zajištění dlouholeté spolupráce s tímto významným partnerem.
Plány počítají s ročním objemem výroby kolem 100 000 kusů elektromobilů. Toyota se tímto krokem chystá i na případný zákaz spalovacích vozidel. Zájemcům bude schopná okamžitě nabídnout náhradu a v dostatečném množství. Modelů se zde může časem vyrábět více, prvním v řadě bude elektrické SUV.

Čtěte také: Šéf Toyoty zpochybňuje vědecké studie. Jsou elektromobily špinavější než hybridy?
Které elektrické SUV dostane přednost?
Je pravděpodobné, že půjde o elektrickou variantu Toyoty C-HR+. Ve hře je ale i druhá generace modelu bZ4X. S těmito i dalšími více než deseti modely chce automobilka dosáhnout v Evropě uhlíkové neutrality nejpozději v roce 2035. V současné době se prodej elektromobilů nedá s hybridními modely srovnávat, celosvětově jde o pouhá dvě procenta.
Do roku 2027 chce ale Toyota prodeje bateriových elektromobilů ztrojnásobit. Spolu s tím chce navýšit výrobu na 1 milion elektromobilů ročně. Kvůli nižší poptávce ale vedení upravilo své dlouhodobé plány. Americký tahák s třemi řadami sedadel se tak na trh bude pravděpodobně chystat nejdříve příští rok. Toyota odhaduje, že jen u tohoto modelu prodá ročně více než 800 tisíc kusů.
Jelikož lidé ale nákupy elektromobilů odkládají, rozhodla se i Toyota pro opatrnější rozvoj. V zájmu rozložení dodavatelského řetězce a snížení nákladů bude nyní investovat do rozšíření stávajících výrobních závodů a připraví se na místní poptávku a požadavky jednotlivých trhů. Česko je navíc pro Toyotu strategickým místem pro celou EU.
Zdroj: Nikkei
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.