V Česku letos rostou prodeje elektromobilů v EU nejrychleji. Meziročně o 88 %

Cenově dostupnější elektromobily táhnou prodeje vzhůru. Česko letos hlásí rekordní růst (+88,6 %), vedou modely Enyaq a nový Elroq od Škoda Auto.
Cena je klíčem ke zvýšení prodejů
S přibývajícími menšími elektromobily dochází opět ke zvýšení zájmu o tento alternativní pohon. Velkou mírou tomu pomáhají i samotné automobilky, které se snaží cenu stlačit níže, aby adekvátně rozšířily klientelu. Česká republika od počátku letošního roku nastartovala nákupní motory a citelně zvýšila poptávku.
Obecná poptávka po osobních vozidlech je dlouhodobě v klesajících číslech a dokazují to i první dva uzavřené měsíce letošního roku. Většina zemí Evropy hlásí úbytky v jednotkách procent. I tak bylo za leden a únor přihlášeno téměř 1,7 milionu nových vozidel. Trendu se vymyká snad jen Španělsko s drobným nárůstem osmi procent.
Spalovací agregáty stále hrají prim, elektrické vozy nicméně navyšují svůj podíl na 15 procent. Nejoblíbenější jsou plně automatické hybridy s 35 procenty podílu. Od minulého roku si polepšily o slušných 18 procent. Ze všech vozidel bylo registrováno cca 56 500 elektromobilů. Hodnoty již tradičně sbírá Centrum dopravního výzkumu pod záštitou Ministerstva dopravy.

Česko v čele současného žebříčku
Na předních příčkách se již tradičně umisťuje Německo, po boku Belgie a Nizozemí. Nejvyšší meziroční nárůst ale přichází z malé země uprostřed Evropy. Ano, rekordní meziroční nárůst o 88,6 procenta zaznamenalo od počátku roku Česko. Na silnicích tak přibylo 1 718 nových elektrických vozidel.
Ve svém vedení žebříčku stále dominuje u Čechů Škoda Enyaq, která i přes nedávné představení faceliftu zaregistrovala od počátku roku 355 nových registrací. Na druhé příčce se objevila menší Škoda Elroq s 240 kusy. Volkswagenu se daří s elektrickým sourozencem Passatu, model ID.7 obsadil třetí příčku s 94 registracemi.
Česká republika aktuálně čítá přes 40 tisíc elektrických osobních vozidel v oběhu. Těm slouží více než 6 300 veřejných nabíječek. Většina z nich pokryje nižší výkon, více než 580 bodů je pak připraveno dodávat 150 kW výkonu a více.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.