Dodavatel elektřiny Delta Green spustil službu, díky které mohou jeho zákazníci dostat zaplaceno za odběr elektřiny. Pochopitelně v konkrétním časovém rozmezí. Zákazníci se nemusí o nic starat, vše se děje automaticky pomocí technologií.
Do budoucna nebude problém jen s dostatečnou výrobou elektřiny, ale také s tím, jak ji v určitých období spotřebovat. Výroba pomocí obnovitelných zdrojů je totiž značně nerovnoměrná a ukládat elektřinu v obrovských objemech ještě neumíme. Proto nastupuje tzv. flexibilita spotřeby. Zákazníci se v určitých obdobích motivují ke spotřebě elektřiny, tedy tehdy, když fotovoltaiky vyrábějí elektřinu o sto šest a posílají ji do sítě.
Takovou službu jako první u nás spustila Delta Green: „Funguje to jednoduše. V naší aplikaci jen označíte, že chcete začít poskytovat svou flexibilitu. A my pak ve správný moment na dálku aktivujeme například vybíjení vaší baterie,” vysvětluje princip služby spolumajitel Delta Green, Jan Hicl. „K výkupní ceně elektřiny dostane zákazník vyplacenou i odměnu za flexibilitu, tedy schopnost přesunout svou spotřebu nebo výrobu elektřiny v čase,” přibližuje Jan Hicl, jak funguje odměňování.
Delta Green začala službu alfa testingem, zákazníky tak vpouští postupně. Od 18. října došlo u jedné domácnosti až ke 100 aktivacím, nejčastěji ve službě dodávky elektřiny do sítě. Průměrná odměna za aktivovanou flexibilitu se měsíčně pohybovala od 100 do 400 korun, podle velikosti fotovoltaiky a baterie. U průměrné domácnosti Delta Green to může znamenat až o čtvrtinu nižší fakturu za elektřinu.
V domácnostech zákazníků Delta Green se zatím pro flexibilitu využívají baterie a fotovoltaiky. Připravují ale i ovládání nabíjení elektromobilů nebo chytrých domácností, využívající systém Loxone nebo Home Assistant. S rostoucím počtem chytrých zařízení poroste také objem flexibility, který mohou domácnosti nabídnout. S ní bude stoupat i odměna, kterou mohou dostat.
Dodavatel elektřiny Delta Green spustil službu, díky které mohou jeho zákazníci dostat zaplaceno za odběr elektřiny. Pochopitelně v konkrétním časovém rozmezí. Zákazníci se nemusí o nic starat, vše se děje automaticky pomocí technologií.
Do budoucna nebude problém jen s dostatečnou výrobou elektřiny, ale také s tím, jak ji v určitých období spotřebovat. Výroba pomocí obnovitelných zdrojů je totiž značně nerovnoměrná a ukládat elektřinu v obrovských objemech ještě neumíme. Proto nastupuje tzv. flexibilita spotřeby. Zákazníci se v určitých obdobích motivují ke spotřebě elektřiny, tedy tehdy, když fotovoltaiky vyrábějí elektřinu o sto šest a posílají ji do sítě.
Takovou službu jako první u nás spustila Delta Green: „Funguje to jednoduše. V naší aplikaci jen označíte, že chcete začít poskytovat svou flexibilitu. A my pak ve správný moment na dálku aktivujeme například vybíjení vaší baterie,” vysvětluje princip služby spolumajitel Delta Green, Jan Hicl. „K výkupní ceně elektřiny dostane zákazník vyplacenou i odměnu za flexibilitu, tedy schopnost přesunout svou spotřebu nebo výrobu elektřiny v čase,” přibližuje Jan Hicl, jak funguje odměňování.
Delta Green začala službu alfa testingem, zákazníky tak vpouští postupně. Od 18. října došlo u jedné domácnosti až ke 100 aktivacím, nejčastěji ve službě dodávky elektřiny do sítě. Průměrná odměna za aktivovanou flexibilitu se měsíčně pohybovala od 100 do 400 korun, podle velikosti fotovoltaiky a baterie. U průměrné domácnosti Delta Green to může znamenat až o čtvrtinu nižší fakturu za elektřinu.
V domácnostech zákazníků Delta Green se zatím pro flexibilitu využívají baterie a fotovoltaiky. Připravují ale i ovládání nabíjení elektromobilů nebo chytrých domácností, využívající systém Loxone nebo Home Assistant. S rostoucím počtem chytrých zařízení poroste také objem flexibility, který mohou domácnosti nabídnout. S ní bude stoupat i odměna, kterou mohou dostat.