V BMW se hádají kvůli elektromobilům. Jak to zatím vypadá?

Vedení BMW je ve sporu. Zatímco jedna část managementu chce automobilku posunout stejným směrem, kterým se vydala konkurence a snaží se dokonce prosadit vývoj vlastní platformy pro elektromobily, tak druhá část tuto cestu odmítá.

Městský elektromobil BMW i3 | foto: BMW

TIP: Plně elektrické BMW řady 3 spatřeno na prvních fotkách

Pokud řeknete před fanouškem elektromobilů název společnosti BMW, tak se mu určitě vybaví legendární modely BMW i3 (test) a BMW i8, které byly ve své době největšími průkopníky v oboru elektrických vozidel. Ale to už je minulost, BMW po éře modelu i3 usnulo na vavřínech. Elektromobil BMW i3 byl založen na vlastní elektrické platformě, ovšem snad všechny nynější modely mají stát na univerzální platformě, což znamená možnost použití jedné platformy jak pro elektromobily, tak i pro hybridy či spalovací vozy.

Univerzální či dedikovaná platforma? To je to, oč tu běží…

Univerzální platforma má spoustu výhod jako například to, že díky ní lze na jedné výrobní lince produkovat model s různými pohony. Díky tomu by mohla automobilka upravovat produkci dle současného trendu a dle poptávky trhu. Další výhodou jsou náklady, které jsou u výroby univerzální platformy nižší, než u výroby dvou odlišných platforem.

Uvnitř společnosti BMW se ale začínají množit námitky a různé nesouhlasy s touto strategií. Dost lidí začíná požadovat vývoj vlastní platformy, která by sloužila pouze pro elektromobily. K této situaci se veřejně v rozhovoru pro magazín Der Spiegel vyjádřil i Manfred Schoh, který je předsedou BMW Group Works Council. „Pouze s vlastní elektrickou platformou můžeme plně využívat výhody elektrického vozu,“ prohlásil Schoch.

Není už trochu pozdě?

Manfred Schoch prý není jediný, kdo požaduje vývoj vlastní platformy pro elektromobily. Ve vlastní čistě elektrické platformě vidí výhody více představitelů z BMW. Vývoj čistě elektrické platformy by samozřejmě nebyl nic špatného, ale není na to už trochu pozdě? Společnost BMW má již na několik let dopředu naplánované množství projektů, které počítají právě s univerzální platformou.

Kterým směrem se vedení BMW vydá? Jak na situaci nahlížíte vy? Která strategie platforem je podle vás smysluplnější? Napište nám svůj názor do diskuze pod článek. Čteme každý komentář.

zdroj: Reuters

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

V BMW se hádají kvůli elektromobilům. Jak to zatím vypadá?

Vedení BMW je ve sporu. Zatímco jedna část managementu chce automobilku posunout stejným směrem, kterým se vydala konkurence a snaží se dokonce prosadit vývoj vlastní platformy pro elektromobily, tak druhá část tuto cestu odmítá.

Městský elektromobil BMW i3 | foto: BMW

TIP: Plně elektrické BMW řady 3 spatřeno na prvních fotkách

Pokud řeknete před fanouškem elektromobilů název společnosti BMW, tak se mu určitě vybaví legendární modely BMW i3 (test) a BMW i8, které byly ve své době největšími průkopníky v oboru elektrických vozidel. Ale to už je minulost, BMW po éře modelu i3 usnulo na vavřínech. Elektromobil BMW i3 byl založen na vlastní elektrické platformě, ovšem snad všechny nynější modely mají stát na univerzální platformě, což znamená možnost použití jedné platformy jak pro elektromobily, tak i pro hybridy či spalovací vozy.

Univerzální či dedikovaná platforma? To je to, oč tu běží…

Univerzální platforma má spoustu výhod jako například to, že díky ní lze na jedné výrobní lince produkovat model s různými pohony. Díky tomu by mohla automobilka upravovat produkci dle současného trendu a dle poptávky trhu. Další výhodou jsou náklady, které jsou u výroby univerzální platformy nižší, než u výroby dvou odlišných platforem.

Uvnitř společnosti BMW se ale začínají množit námitky a různé nesouhlasy s touto strategií. Dost lidí začíná požadovat vývoj vlastní platformy, která by sloužila pouze pro elektromobily. K této situaci se veřejně v rozhovoru pro magazín Der Spiegel vyjádřil i Manfred Schoh, který je předsedou BMW Group Works Council. „Pouze s vlastní elektrickou platformou můžeme plně využívat výhody elektrického vozu,“ prohlásil Schoch.

Není už trochu pozdě?

Manfred Schoch prý není jediný, kdo požaduje vývoj vlastní platformy pro elektromobily. Ve vlastní čistě elektrické platformě vidí výhody více představitelů z BMW. Vývoj čistě elektrické platformy by samozřejmě nebyl nic špatného, ale není na to už trochu pozdě? Společnost BMW má již na několik let dopředu naplánované množství projektů, které počítají právě s univerzální platformou.

Kterým směrem se vedení BMW vydá? Jak na situaci nahlížíte vy? Která strategie platforem je podle vás smysluplnější? Napište nám svůj názor do diskuze pod článek. Čteme každý komentář.

zdroj: Reuters

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."