Cílem čínského startupu bylo vyrábět technologicky pokročilé elektromobily a konkurovat těm největším hráčům, jenže koronavirus přišel v nepravou chvíli a vypadá to, že teď firma bojuje doslova o přežití.
TIP: Byton odhaluje futuristický interiér svého elektrického SUV
Před dvěma měsíci jsme psali o tom, že Byton posílá zhruba polovinu svých zaměstnanců pracujících ve Spojených státech na dovolenou a měli se v květnu vrátit zpátky do práce. Jenže to se nestalo a naopak teď od 1. července pošle většinu svých zaměstnanců v domovské Číně na rovnou půlroční dovolenou.
Byton musel kvůli následkům koronavirové krize pozastavit provoz a finančně si odlehčit tím, že se na nějakou dobu zbaví většiny svých zaměstnanců. Pouze malý tým lidí bude pokračovat. To rozhodně není dobré znamení. Navíc se objevují informace, že čínská firma prý dluží svým zaměstnancům hned několik platů.
Samozřejmě stát se může cokoliv, ale vypadá to, že bez investice bude celý vývoj nových elektromobilů u této čínské firmy minimálně odložen, v horším případě to bude pro automobilku konec. Startupy bez příjmů jsou totiž extrémně náchylné na podobné krize, které je často přivedou do takové situace, ze které už není cesty ven, tedy pokud se například nenajde nějaký nový investor.
Elektromobil Byton M-Byte byl původně pro Evropu plánován na konec roku 2021. Jenže teď nemůžeme počítat s ničím. Aktuálně víme, že evropské předobjednávky měly začít ve druhé polovině letošního roku. Je tedy otázkou, co bude s Bytonem dál. Dokáže krizi ustát nebo padne a přidá se k Dysonu, který měl sice taktéž skvělý elektrický a technologicky vyspělý vůz, ale neustál situaci kvůli špatné finanční rozvaze?
zdroj: insideEVs
Cílem čínského startupu bylo vyrábět technologicky pokročilé elektromobily a konkurovat těm největším hráčům, jenže koronavirus přišel v nepravou chvíli a vypadá to, že teď firma bojuje doslova o přežití.
TIP: Byton odhaluje futuristický interiér svého elektrického SUV
Před dvěma měsíci jsme psali o tom, že Byton posílá zhruba polovinu svých zaměstnanců pracujících ve Spojených státech na dovolenou a měli se v květnu vrátit zpátky do práce. Jenže to se nestalo a naopak teď od 1. července pošle většinu svých zaměstnanců v domovské Číně na rovnou půlroční dovolenou.
Byton musel kvůli následkům koronavirové krize pozastavit provoz a finančně si odlehčit tím, že se na nějakou dobu zbaví většiny svých zaměstnanců. Pouze malý tým lidí bude pokračovat. To rozhodně není dobré znamení. Navíc se objevují informace, že čínská firma prý dluží svým zaměstnancům hned několik platů.
Samozřejmě stát se může cokoliv, ale vypadá to, že bez investice bude celý vývoj nových elektromobilů u této čínské firmy minimálně odložen, v horším případě to bude pro automobilku konec. Startupy bez příjmů jsou totiž extrémně náchylné na podobné krize, které je často přivedou do takové situace, ze které už není cesty ven, tedy pokud se například nenajde nějaký nový investor.
Elektromobil Byton M-Byte byl původně pro Evropu plánován na konec roku 2021. Jenže teď nemůžeme počítat s ničím. Aktuálně víme, že evropské předobjednávky měly začít ve druhé polovině letošního roku. Je tedy otázkou, co bude s Bytonem dál. Dokáže krizi ustát nebo padne a přidá se k Dysonu, který měl sice taktéž skvělý elektrický a technologicky vyspělý vůz, ale neustál situaci kvůli špatné finanční rozvaze?
zdroj: insideEVs