Izraelská firma Urban Aeronautics zabývající se vývojem vzdušného taxi chce k jeho pohonu využít vodíkové články.
TIP: Uber se chce v roce 2020 pustit do letecké “taxi” přepravy
Spojil se tak s kalifornským startupem HyPoint, který má poskytnout vodíkové články po jejich vozidlo CityHawk. Vozidlo využívá technologie VTOL, umožňující vertikální vzlet a přistání kombinovaný s prvky klasického letu.
Vozidlo je navrženo tak, že nevyužívá křídel a rotory jsou ukryty v karoserii. CityHawk tak pojme až 6 pasažérů a velikostí se vyrovná klasickému SUV. Díky absenci křídel a externě umístěných vrtulí musí mít motory vetší výkon, jelikož design vozidla neposkytuje tolik vztlaku jako v případě externích křídel a rotorů.
To donutilo společnost využít vodíkové články místo baterií. Články by měly vydržet 20 tisíc hodin provozu než budou muset být vyměněny.
zdroj: electrive
Izraelská firma Urban Aeronautics zabývající se vývojem vzdušného taxi chce k jeho pohonu využít vodíkové články.
TIP: Uber se chce v roce 2020 pustit do letecké “taxi” přepravy
Spojil se tak s kalifornským startupem HyPoint, který má poskytnout vodíkové články po jejich vozidlo CityHawk. Vozidlo využívá technologie VTOL, umožňující vertikální vzlet a přistání kombinovaný s prvky klasického letu.
Vozidlo je navrženo tak, že nevyužívá křídel a rotory jsou ukryty v karoserii. CityHawk tak pojme až 6 pasažérů a velikostí se vyrovná klasickému SUV. Díky absenci křídel a externě umístěných vrtulí musí mít motory vetší výkon, jelikož design vozidla neposkytuje tolik vztlaku jako v případě externích křídel a rotorů.
To donutilo společnost využít vodíkové články místo baterií. Články by měly vydržet 20 tisíc hodin provozu než budou muset být vyměněny.
zdroj: electrive