Zatímco celý svět pomalu ale jistě přechází na čistější energii z obnovitelných zdrojů, tak ne všude je její výroba plně možná či efektivní. Zde přichází na scénu japonský startup PowerX, který chce zelenou elektřinu rozvážet po mořích a oceánech.
Docílit toho hodlá skrze využití plně elektrického tankeru, jehož paluba bude osázená bateriemi. Díky tomu se čistá energie dostane i do částí světa, kde by její výroba nebyla kvůli geografickým podmínkám tak jednoduchá.
Firma na akci Bariship International Maritime Exhibition představila detailní návrh designu svého chystaného tankeru X. Jde o 140 metrů dlouhou plně elektrickou loď, která má mít dojezd asi 300 km na jedno nabití. Přestože je tak zatím určena na kratší plavby, v budoucnu se to dle šéfa firmy, kterým je Masahiro Ito, změní. Díky zvýšení hustoty energie v bateriích a snížení jejich ceny loď přepraví více baterií na delší vzdálenost.
Paluba elektrického tankeru má být osázena celkem 96 LFP bateriemi s kapacitou 2,5 MWh. Celkem tak bude převozník čisté energie schopen pojmout až 241 MWh elektřiny z obnovitelných zdrojů. Design baterií je pak dle společnosti PowerX velmi snadno škálovatelný, díky čemuž lze v budoucnu kapacitu navýšit. Bezpečnost má zajistit řada opatření a systémů, které budou neustále monitorovat aktuální kapacitu a stav. První prototyp má být hotový do roku 2025, testovací plavby budou zahájeny hned následující rok.
Čtěte také: V Česku vyrostla první plovoucí fotovoltaická elektrárna. Stojí za ní ČEZ
Startup odhalil své ambiciózní plány již v létě minulého roku, kdy bylo hlavním bodem vytvoření továrny na výrobu bateriových úložišť a Hyperchargeru, což je nabíječka pro elektromobily poháněná obnovitelnými zdroji, jejíž výkon dosahuje až 240 kW. Co se týče baterií, tak má startup v plánu vyrábět domácí baterie pro skladování elektřiny, baterie pro lodě, ale také velká bateriová úložiště pro celé sítě.
Továrna se má nacházet v Japonsku, přičemž nese název Power Base. Její výrobní kapacita má činit 5 GWh za rok, což v praxi znamená asi 10 000 jednotek bateriových úložišť. Testovací výroba má být zahájena během letošního roku, přičemž hned začátkem roku 2024 mají navázat vůbec první dodávky produktů startupu z této továrny.
Zatímco celý svět pomalu ale jistě přechází na čistější energii z obnovitelných zdrojů, tak ne všude je její výroba plně možná či efektivní. Zde přichází na scénu japonský startup PowerX, který chce zelenou elektřinu rozvážet po mořích a oceánech.
Docílit toho hodlá skrze využití plně elektrického tankeru, jehož paluba bude osázená bateriemi. Díky tomu se čistá energie dostane i do částí světa, kde by její výroba nebyla kvůli geografickým podmínkám tak jednoduchá.
Firma na akci Bariship International Maritime Exhibition představila detailní návrh designu svého chystaného tankeru X. Jde o 140 metrů dlouhou plně elektrickou loď, která má mít dojezd asi 300 km na jedno nabití. Přestože je tak zatím určena na kratší plavby, v budoucnu se to dle šéfa firmy, kterým je Masahiro Ito, změní. Díky zvýšení hustoty energie v bateriích a snížení jejich ceny loď přepraví více baterií na delší vzdálenost.
Paluba elektrického tankeru má být osázena celkem 96 LFP bateriemi s kapacitou 2,5 MWh. Celkem tak bude převozník čisté energie schopen pojmout až 241 MWh elektřiny z obnovitelných zdrojů. Design baterií je pak dle společnosti PowerX velmi snadno škálovatelný, díky čemuž lze v budoucnu kapacitu navýšit. Bezpečnost má zajistit řada opatření a systémů, které budou neustále monitorovat aktuální kapacitu a stav. První prototyp má být hotový do roku 2025, testovací plavby budou zahájeny hned následující rok.
Čtěte také: V Česku vyrostla první plovoucí fotovoltaická elektrárna. Stojí za ní ČEZ
Startup odhalil své ambiciózní plány již v létě minulého roku, kdy bylo hlavním bodem vytvoření továrny na výrobu bateriových úložišť a Hyperchargeru, což je nabíječka pro elektromobily poháněná obnovitelnými zdroji, jejíž výkon dosahuje až 240 kW. Co se týče baterií, tak má startup v plánu vyrábět domácí baterie pro skladování elektřiny, baterie pro lodě, ale také velká bateriová úložiště pro celé sítě.
Továrna se má nacházet v Japonsku, přičemž nese název Power Base. Její výrobní kapacita má činit 5 GWh za rok, což v praxi znamená asi 10 000 jednotek bateriových úložišť. Testovací výroba má být zahájena během letošního roku, přičemž hned začátkem roku 2024 mají navázat vůbec první dodávky produktů startupu z této továrny.