U Mercedesu EQS hrozí upadnutí zpětných zrcátek, může to mít fatální následky
- I mistr tesař se někdy utne
- Mercedes EQS má novou svolávací akci kvůli riziku upadnutí zpětných zrcátek
- Problém se naštěstí týká pouze 3 vyrobených kusů

Plně elektrický Mercedes EQS je výkladní skříní těch nejlepších a nejpokročilejších technologií, jenže co naplat, když dojde k lidskému pochybení. V továrně Daimleru se přihodilo něco, na co nejsme u této prémiové automobilky zvyklí. Dělník nedal na zpětná zrcátka dost lepidla, a tak hrozí jejich upadnutí.
Svolávací akce na Mercedes EQS
Problém, který může na první pohled vypadat celkem neškodně, je nakonec poměrně velký. Nejde totiž „jen“ o riziko upadnutí zpětných zrcátek, ale s tím související ztráty bezpečnostních systémů Mercedesu, které mohou mít naprosto fatální následky. I proto, že se tím může zhoršit funkčnost (rozvinutí) airbagů.
Pokud jde o pokročilé asistenční systémy pro řidiče (ADAS) od Mercedesu, v případě upadnutí zpětných zrcátek může přestat fungovat adaptivní tempomat, aktivní asistent řízení, brzdový asistent s detekcí chodců, asistent udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, dešťové a světelné senzory a také funkce rozšířené reality.
Svolávací akce se naštěstí netýká velkého počtu vozů, ale „jen“ 3 kusů, a sice vyššího modelu EQS 580, který vyjde na českém trhu na cenu kolem 4 milionů korun v základu. Pro postižené majitele automobilka samozřejmě zajistí bezplatnou opravu a vyřešení situace, 11. dubna by je údajně měla začít kontaktovat.

Čtěte také: Historický okamžik. Vybrané Mercedesy smí jezdit bez řidiče, ale má to háček
Oprava nebude jednoduchá
Ačkoliv se svolávací akce týká pouze 3 vyrobených kusů a jen zpětných zrcátek, bohužel si to vyžádá poměrně komplikované opravy a servis. Mercedes totiž kvůli návaznosti na bezpečnostní systémy musí vyměnit rovnou celé čelní sklo a znovu nainstalovat sestavu kamer včetně rizikových zrcátek.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.