Mercedes-Benz posouvá limity autonomního řízení. A i když aktuální novinka možná působí až úsměvně, faktem zůstává, že jde o další důležitý krok. Bavit se však v tuto chvíli o sofistikovaném bezpilotním řízení by bylo samozřejmě příliš přitažené za vlasy.
Automobilka momentálně dává světu na odiv svůj nejnovější počin. Německá značka Mercedes-Benz totiž jako první na světě ve vybraných modelech nabízí řízení úrovně SAE4, což v kostce znamená, že vozidlo je „schopné řídit samo“.
To zní samozřejmě skvěle až do té doby, než se na to podíváte malinko zblízka a narazíte na několik „ale“. Zaprvé, tento – řekněme – asistent funguje na předem definovaném a nutno dodat v současnosti jediném prostoru; v tomto případě parkovišti P6 na letišti ve Stuttgartu.
Čtěte také: Autopilota Tesly už neobelstíte. Jak nově sleduje vaší pozornost a věnování se řízení?
Zadruhé je to omezení v rámci portfolia. Tato technologie je totiž k dispozici pouze u Mercedesů třídy S a EQS, které byly vyrobeny letos v červenci nebo později a disponují systémem Intelligent Park Pilot2 (službu aktivujete přes Mercedes me connect – pozn. redakce).
Přesunu z fáze testování do běžného provozu bránila chybějící legislativa. To se změnilo v červenci loňského roku, kdy díky součinnosti Ministerstva pro digitalizaci a dopravu a Úřadu pro automobilovou dopravu došlo v Německu ke chválení zákona pro automobily s autonomní jízdou čtvrté úrovně.
A jak vlastně toto parkování funguje v praxi? Vcelku jednoduše, lapidárně řečeno. Řidič přijede na určené místo výjezdu, vozidlo zkontroluje, že mu v cestě nestojí žádné překážky a je k dispozici parkovací místo.
Jakmile jsou tyto podmínky splněny, šofér vystoupí, v aplikaci obdrží notifikaci, že byl zahájen parkovací manévr a že kontrolu nad autem přebírá infrastruktura parkoviště. Poté může odejít; ať už na meeting, nebo jen pokec s přáteli, dát si kávu či pivo a nemusí se o nic starat. Poté si přes aplikaci může svůj vůz opět přivolat, přičemž ten dorazí na určené místo.
Mercedes-Benz posouvá limity autonomního řízení. A i když aktuální novinka možná působí až úsměvně, faktem zůstává, že jde o další důležitý krok. Bavit se však v tuto chvíli o sofistikovaném bezpilotním řízení by bylo samozřejmě příliš přitažené za vlasy.
Automobilka momentálně dává světu na odiv svůj nejnovější počin. Německá značka Mercedes-Benz totiž jako první na světě ve vybraných modelech nabízí řízení úrovně SAE4, což v kostce znamená, že vozidlo je „schopné řídit samo“.
To zní samozřejmě skvěle až do té doby, než se na to podíváte malinko zblízka a narazíte na několik „ale“. Zaprvé, tento – řekněme – asistent funguje na předem definovaném a nutno dodat v současnosti jediném prostoru; v tomto případě parkovišti P6 na letišti ve Stuttgartu.
Čtěte také: Autopilota Tesly už neobelstíte. Jak nově sleduje vaší pozornost a věnování se řízení?
Zadruhé je to omezení v rámci portfolia. Tato technologie je totiž k dispozici pouze u Mercedesů třídy S a EQS, které byly vyrobeny letos v červenci nebo později a disponují systémem Intelligent Park Pilot2 (službu aktivujete přes Mercedes me connect – pozn. redakce).
Přesunu z fáze testování do běžného provozu bránila chybějící legislativa. To se změnilo v červenci loňského roku, kdy díky součinnosti Ministerstva pro digitalizaci a dopravu a Úřadu pro automobilovou dopravu došlo v Německu ke chválení zákona pro automobily s autonomní jízdou čtvrté úrovně.
A jak vlastně toto parkování funguje v praxi? Vcelku jednoduše, lapidárně řečeno. Řidič přijede na určené místo výjezdu, vozidlo zkontroluje, že mu v cestě nestojí žádné překážky a je k dispozici parkovací místo.
Jakmile jsou tyto podmínky splněny, šofér vystoupí, v aplikaci obdrží notifikaci, že byl zahájen parkovací manévr a že kontrolu nad autem přebírá infrastruktura parkoviště. Poté může odejít; ať už na meeting, nebo jen pokec s přáteli, dát si kávu či pivo a nemusí se o nic starat. Poté si přes aplikaci může svůj vůz opět přivolat, přičemž ten dorazí na určené místo.