Historický okamžik. Vybrané Mercedesy smí jezdit bez řidiče, ale má to háček

  • Mercedes-Benz posouvá limity autonomního řízení
  • Některé modely parkují na parkovišti zcela samy
  • V tento okamžik to má však jedno velmi zásadní „ale“
Interiér Mercedes Benz EQE SUV

Interiér vozu Mercedes-Benz EQE SUV | foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz posouvá limity autonomního řízení. A i když aktuální novinka možná působí až úsměvně, faktem zůstává, že jde o další důležitý krok. Bavit se však v tuto chvíli o sofistikovaném bezpilotním řízení by bylo samozřejmě příliš přitažené za vlasy.

Mercedes, co jezdí sám

Automobilka momentálně dává světu na odiv svůj nejnovější počin. Německá značka Mercedes-Benz totiž jako první na světě ve vybraných modelech nabízí řízení úrovně SAE4, což v kostce znamená, že vozidlo je „schopné řídit samo“.

To zní samozřejmě skvěle až do té doby, než se na to podíváte malinko zblízka a narazíte na několik „ale“. Zaprvé, tento – řekněme – asistent funguje na předem definovaném a nutno dodat v současnosti jediném prostoru; v tomto případě parkovišti P6 na letišti ve Stuttgartu.

Mercedes EQS

Ilustrační| foto: Mercedes-Benz


Čtěte také: Autopilota Tesly už neobelstíte. Jak nově sleduje vaší pozornost a věnování se řízení?


Zadruhé je to omezení v rámci portfolia. Tato technologie je totiž k dispozici pouze u Mercedesů třídy S a EQS, které byly vyrobeny letos v červenci nebo později a disponují systémem Intelligent Park Pilot2 (službu aktivujete přes Mercedes me connect – pozn. redakce).

Komfort, avšak s limity

Přesunu z fáze testování do běžného provozu bránila chybějící legislativa. To se změnilo v červenci loňského roku, kdy díky součinnosti Ministerstva pro digitalizaci a dopravu a Úřadu pro automobilovou dopravu došlo v Německu ke chválení zákona pro automobily s autonomní jízdou čtvrté úrovně.

A jak vlastně toto parkování funguje v praxi? Vcelku jednoduše, lapidárně řečeno. Řidič přijede na určené místo výjezdu, vozidlo zkontroluje, že mu v cestě nestojí žádné překážky a je k dispozici parkovací místo.

Jakmile jsou tyto podmínky splněny, šofér vystoupí, v aplikaci obdrží notifikaci, že byl zahájen parkovací manévr a že kontrolu nad autem přebírá infrastruktura parkoviště. Poté může odejít; ať už na meeting, nebo jen pokec s přáteli, dát si kávu či pivo a nemusí se o nic starat. Poté si přes aplikaci může svůj vůz opět přivolat, přičemž ten dorazí na určené místo.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Historický okamžik. Vybrané Mercedesy smí jezdit bez řidiče, ale má to háček

  • Mercedes-Benz posouvá limity autonomního řízení
  • Některé modely parkují na parkovišti zcela samy
  • V tento okamžik to má však jedno velmi zásadní „ale“
Interiér Mercedes Benz EQE SUV

Interiér vozu Mercedes-Benz EQE SUV | foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz posouvá limity autonomního řízení. A i když aktuální novinka možná působí až úsměvně, faktem zůstává, že jde o další důležitý krok. Bavit se však v tuto chvíli o sofistikovaném bezpilotním řízení by bylo samozřejmě příliš přitažené za vlasy.

Mercedes, co jezdí sám

Automobilka momentálně dává světu na odiv svůj nejnovější počin. Německá značka Mercedes-Benz totiž jako první na světě ve vybraných modelech nabízí řízení úrovně SAE4, což v kostce znamená, že vozidlo je „schopné řídit samo“.

To zní samozřejmě skvěle až do té doby, než se na to podíváte malinko zblízka a narazíte na několik „ale“. Zaprvé, tento – řekněme – asistent funguje na předem definovaném a nutno dodat v současnosti jediném prostoru; v tomto případě parkovišti P6 na letišti ve Stuttgartu.

Mercedes EQS

Ilustrační| foto: Mercedes-Benz


Čtěte také: Autopilota Tesly už neobelstíte. Jak nově sleduje vaší pozornost a věnování se řízení?


Zadruhé je to omezení v rámci portfolia. Tato technologie je totiž k dispozici pouze u Mercedesů třídy S a EQS, které byly vyrobeny letos v červenci nebo později a disponují systémem Intelligent Park Pilot2 (službu aktivujete přes Mercedes me connect – pozn. redakce).

Komfort, avšak s limity

Přesunu z fáze testování do běžného provozu bránila chybějící legislativa. To se změnilo v červenci loňského roku, kdy díky součinnosti Ministerstva pro digitalizaci a dopravu a Úřadu pro automobilovou dopravu došlo v Německu ke chválení zákona pro automobily s autonomní jízdou čtvrté úrovně.

A jak vlastně toto parkování funguje v praxi? Vcelku jednoduše, lapidárně řečeno. Řidič přijede na určené místo výjezdu, vozidlo zkontroluje, že mu v cestě nestojí žádné překážky a je k dispozici parkovací místo.

Jakmile jsou tyto podmínky splněny, šofér vystoupí, v aplikaci obdrží notifikaci, že byl zahájen parkovací manévr a že kontrolu nad autem přebírá infrastruktura parkoviště. Poté může odejít; ať už na meeting, nebo jen pokec s přáteli, dát si kávu či pivo a nemusí se o nic starat. Poté si přes aplikaci může svůj vůz opět přivolat, přičemž ten dorazí na určené místo.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."