Toyotě už nepomáhají ani hybridy. Je na seznamu největších znečišťovatelů planety!

Matouš Vrchota
  • Toyota figuruje v žebříčku firem, které nejvíce zbrojí proti klimatické politice
  • Horší jsou už jen producenti fosilních paliv
  • Neměla by japonská automobilka změnit názor na elektromobilitu?
Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, logo automobilky
Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, logo automobilky

Toyota má za sebou dlouhé a velmi úspěšné dvě dekády s pokročilými hybridními vozidly. Její přechod k elektrickým modelům je ale trnitý a tak nějak lze z automobilky cítit, že se necítí být u bateriových vozidel ve své kůži. Není to jen dojem, Toyota otevřeně o elektromobilitě hovoří nepříliš pozitivně.

Hybridy od Toyoty nejsou všespásné

Dalším potvrzení tohoto tvrzení je i umístění na nechvalně vysokých pozicích v nejnovějším žebříčku od uznávané neziskovky InfluenceMap, která dala dohromady velký přehled firem, které jdou proti současné klimatické politice, jenž se snaží o záchranu planety. A to by od Toyoty nejspíše nikdo nečekal.

V žebříčku největších znečišťovatelů naší planety můžete vcelku logicky najít na předních místech výrobce paliv, jako jsou Exxon Mobile, Chevron nebo největší společnosti stejného zameření z Ruska. Ruku v ruce by tak velkými přispěvateli měly být i automobilky, jako primární odběratelé pohonných surovin. Málokdo by ale v první desítce čekal japonskou automobilku s doložitelnou historií ekologických hybridních vozidel.

Elektrifikované portfolio vozů automobilky Toyota
Elektrifikované portfolio vozů automobilky Toyota

Bude se muset Toyota přizpůsobit?

Strategií a filosofií Toyoty stále zůstává, že tento největší producent aut na světě vyrábí drtivou většinu vozů hybridních a tím pádem má elektrifikovanou větší část svých vozů, než konkurenti. A pomáhá tak snižovat emise napříč celým portfoliem, nejen tam, kde jsou čisté bateriové či vodíkové elektromobily. Ano, zdroje například vzácných materiálů pro tvorbu baterií jsou omezené, ale není lepší nabídnout zákazníkovi v různých segmentech různé pohony a nechat jej, aby se sám rozhodl? Aktuální nabídka na poli elektromobilů je u Toyoty stále tristní.

Tomuto postoji navíc nepřidá prozatimní neúspěch s prvními elektrickými modely. I přes trvající negativní postoj musela automobilka přiznat, že jí čeká velké jednání o vlastní elektrické budoucnosti. Aktuální strategie i plánované koncepty se tak musí téměř od nuly přepracovat. Aby v této statistice nebyla Toyota až tak osamocená, pouhých šest příček níže (na 16. místě) se umístilo BMW. To otevřeně bojovalo proti evropskému zákazu prodejů spalovacích aut. Po neúspěšném protestu se snaží mnohem více zaměřovat na nové generace lokálně bezemisních vozidel.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články