Elektrické vozy překonávají většinu nevýhod spalovacích vozidel a lze říci, že jim jednou bude patřit budoucnost. Ovšem zatím stále čekáme na revoluci v ukládání energie. Dlouhé nucené zastávky při dálkových jízdách zkrátka nejsou tak pohodlné, jako rychlé natankování a možnost pokračovat v jízdě. Společnost Electreon se snaží alespoň o drobnou revoluci, než přijde skutečně pravé řešení.
Technologie společnosti spočívá v nabíjecích silnicích. Na svých pozemcích vystavěla dvou set metrovou trasu se zabudovanými bezdrátovými nabíječkami. Ty se navíc nachází na pouhé čtvrtině okruhu. Jako testovací vůz použili hybridní SUV Toyota RAV4 Prime. To dokázalo v elektrickém režimu ujet více než 1930 kilometrů bez nutnosti zastavení pro dobíjení.
Na testu se podílelo 56 řidičů, včetně předního izraelského závodního jezdce Bara Baraucha. Test skončil velmi pozitivně a zapsal se do knihy Guinessových rekordů jako nejdelší trasa vzdáleností i časem ujetá v osobním vozem s elektrickým pohonem. U hybridního vozu se může zdát jako zavádějící termín, ovšem spalovací agregát nebyl po celou dobu testu ani jednou v provozu.
Čtěte také: Češi, pozor! Chorvatsko zdražuje, nabíjení elektromobilu vás může vyjít pěkně draho
Aktuální průměrné dojezdy bateriových elektromobilů se pohybují 400 až 500 kilometrů, u plug-in hybridních modelů jde o pouhé desítky. Tímto testem se Electreonu podařilo dosáhnout milníku, který dokáže eliminovat dva hlavní negativní aspekty elektrických agregátů. Tím je obava z krátkého dojezdu a velikost baterie. Nabízí prakticky nekonečné jízdy a i z vozu s malou kapacitou baterie dokáže udělat schopné vozidlo.
Toyota během testu prováděla jen nezbytné zastávky pro výměnu řidičů. Nikdy nebyl vypnutý pohonný systém a vůz nebyl připojen na nabíjení. Baterie o kapacitě 18 kWh nikdy nedošla na hranici své kapacity a byla průběžně dobíjena ze systému silnice. Společnost nyní pracuje na projektech i mimo domácí Izrael. Pilotní silnice by se měly objevit ve Švédsku, Itálii a Německu.
Elektrické vozy překonávají většinu nevýhod spalovacích vozidel a lze říci, že jim jednou bude patřit budoucnost. Ovšem zatím stále čekáme na revoluci v ukládání energie. Dlouhé nucené zastávky při dálkových jízdách zkrátka nejsou tak pohodlné, jako rychlé natankování a možnost pokračovat v jízdě. Společnost Electreon se snaží alespoň o drobnou revoluci, než přijde skutečně pravé řešení.
Technologie společnosti spočívá v nabíjecích silnicích. Na svých pozemcích vystavěla dvou set metrovou trasu se zabudovanými bezdrátovými nabíječkami. Ty se navíc nachází na pouhé čtvrtině okruhu. Jako testovací vůz použili hybridní SUV Toyota RAV4 Prime. To dokázalo v elektrickém režimu ujet více než 1930 kilometrů bez nutnosti zastavení pro dobíjení.
Na testu se podílelo 56 řidičů, včetně předního izraelského závodního jezdce Bara Baraucha. Test skončil velmi pozitivně a zapsal se do knihy Guinessových rekordů jako nejdelší trasa vzdáleností i časem ujetá v osobním vozem s elektrickým pohonem. U hybridního vozu se může zdát jako zavádějící termín, ovšem spalovací agregát nebyl po celou dobu testu ani jednou v provozu.
Čtěte také: Češi, pozor! Chorvatsko zdražuje, nabíjení elektromobilu vás může vyjít pěkně draho
Aktuální průměrné dojezdy bateriových elektromobilů se pohybují 400 až 500 kilometrů, u plug-in hybridních modelů jde o pouhé desítky. Tímto testem se Electreonu podařilo dosáhnout milníku, který dokáže eliminovat dva hlavní negativní aspekty elektrických agregátů. Tím je obava z krátkého dojezdu a velikost baterie. Nabízí prakticky nekonečné jízdy a i z vozu s malou kapacitou baterie dokáže udělat schopné vozidlo.
Toyota během testu prováděla jen nezbytné zastávky pro výměnu řidičů. Nikdy nebyl vypnutý pohonný systém a vůz nebyl připojen na nabíjení. Baterie o kapacitě 18 kWh nikdy nedošla na hranici své kapacity a byla průběžně dobíjena ze systému silnice. Společnost nyní pracuje na projektech i mimo domácí Izrael. Pilotní silnice by se měly objevit ve Švédsku, Itálii a Německu.