Toyota chce vyrábět auta, která nebourají. Investuje do umělé inteligence

Toyota Prius (2023) 5. generace test

Logo automobilky Toyota | foto: vlastní

Automobilka Toyota spojila své síly s japonskou telekomunikační společností Nippon Telegraph and Telephone (NTT). Společně investují 500 miliard jenů (76,5 miliard korun) do vývoje systému autonomní jízdy, které budou využívat umělou inteligenci k předvídání nehod. V případě nebezpečí převezme kontrolu nad vozidlem.

Cílem je ustanovení nového standardu

Obě společnosti spolupracují dlouhodobě. Tentokrát chtějí podle agentury Reuters svou spolupráci dále prohlubovat s cílem dosáhnout „společnosti s nulovou nehodovostí“ jako prvního kroku k realizaci prosperující společnosti mobility, kde bezpečnost a svoboda jsou v harmonii. Pro dosažení tohoto cíle je klíčové propojení lidí, dopravních prostředků a infrastruktury. To zahrnuje vývoj technologií asistence řízení, které využívají data k neustálému zlepšování bezpečnosti, a také pokrok v autonomních vozidlech.

Toyota vyvíjí tzv. softwarově definovaná vozidla (SDV) s důrazem na bezpečnost, zatímco NTT poskytuje potřebnou infrastrukturu, jako je vysokorychlostní komunikace, umělá inteligence pro zpracování velkého množství dat a výkonná výpočetní technika. Společně obě společnosti vytvoří „Mobility AI Platform“, která propojí komunikační infrastrukturu s AI a výpočetními platformami, což umožní efektivní spojení lidí, mobility a infrastruktury.

Od své platformy si oba partneři slibují, že bude sloužit jako standard v mobilitě. Plánují ji otevřít dalším partnerům z průmyslu, vlády a akademických institucí, kteří sdílejí společný cíl dosáhnout společnosti s nulovým počtem dopravních nehod. Vývoj platformy by měl být zahájen už v příštím roce s plánovaným dokončením o tři roky později. Následně zahájí v rámci třístupňové infrastruktury sociální implementaci a spolupráci s různými partnery s cílem dosáhnout širokého přijetí v roce 2030.

Toyota bZ4X volant

Hranatý volant v elektrickém SUV Toyota bZ4x | foto: InsideEVs

Toyota cílí i na AI v humanoidních robotech

Zabránění dopravním nehodám není jedinou oblastí, kde chce Toyota využít umělou inteligenci. V polovině října informovala agentura Bloomberg, že japonská automobilka navázala spolupráci se společností Boston Dynamics na vývoji humanoidních robotů s umělou inteligencí, zaměřenou na pokročilé chování a interakci s lidmi.

Toyota Research Institute (TRI) využije svůj pokrok v generativní AI a učení behaviorálních modelů v kombinaci s pokročilou robotikou Atlas od Boston Dynamics. Jejich cílem je vytvořit AI, která umožní robotům učit se a vykonávat různé úkoly s lidskou precizností, což by je mohlo přivést na montážní linky i do domácností.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyota chce vyrábět auta, která nebourají. Investuje do umělé inteligence

Toyota Prius (2023) 5. generace test

Logo automobilky Toyota | foto: vlastní

Automobilka Toyota spojila své síly s japonskou telekomunikační společností Nippon Telegraph and Telephone (NTT). Společně investují 500 miliard jenů (76,5 miliard korun) do vývoje systému autonomní jízdy, které budou využívat umělou inteligenci k předvídání nehod. V případě nebezpečí převezme kontrolu nad vozidlem.

Cílem je ustanovení nového standardu

Obě společnosti spolupracují dlouhodobě. Tentokrát chtějí podle agentury Reuters svou spolupráci dále prohlubovat s cílem dosáhnout „společnosti s nulovou nehodovostí“ jako prvního kroku k realizaci prosperující společnosti mobility, kde bezpečnost a svoboda jsou v harmonii. Pro dosažení tohoto cíle je klíčové propojení lidí, dopravních prostředků a infrastruktury. To zahrnuje vývoj technologií asistence řízení, které využívají data k neustálému zlepšování bezpečnosti, a také pokrok v autonomních vozidlech.

Toyota vyvíjí tzv. softwarově definovaná vozidla (SDV) s důrazem na bezpečnost, zatímco NTT poskytuje potřebnou infrastrukturu, jako je vysokorychlostní komunikace, umělá inteligence pro zpracování velkého množství dat a výkonná výpočetní technika. Společně obě společnosti vytvoří „Mobility AI Platform“, která propojí komunikační infrastrukturu s AI a výpočetními platformami, což umožní efektivní spojení lidí, mobility a infrastruktury.

Od své platformy si oba partneři slibují, že bude sloužit jako standard v mobilitě. Plánují ji otevřít dalším partnerům z průmyslu, vlády a akademických institucí, kteří sdílejí společný cíl dosáhnout společnosti s nulovým počtem dopravních nehod. Vývoj platformy by měl být zahájen už v příštím roce s plánovaným dokončením o tři roky později. Následně zahájí v rámci třístupňové infrastruktury sociální implementaci a spolupráci s různými partnery s cílem dosáhnout širokého přijetí v roce 2030.

Toyota bZ4X volant

Hranatý volant v elektrickém SUV Toyota bZ4x | foto: InsideEVs

Toyota cílí i na AI v humanoidních robotech

Zabránění dopravním nehodám není jedinou oblastí, kde chce Toyota využít umělou inteligenci. V polovině října informovala agentura Bloomberg, že japonská automobilka navázala spolupráci se společností Boston Dynamics na vývoji humanoidních robotů s umělou inteligencí, zaměřenou na pokročilé chování a interakci s lidmi.

Toyota Research Institute (TRI) využije svůj pokrok v generativní AI a učení behaviorálních modelů v kombinaci s pokročilou robotikou Atlas od Boston Dynamics. Jejich cílem je vytvořit AI, která umožní robotům učit se a vykonávat různé úkoly s lidskou precizností, což by je mohlo přivést na montážní linky i do domácností.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."