Toyota bZ4X (2026) už vypadá trochu použitelně. Zlepšil se dojezd i nabíjení

Matouš Vrchota
Toyota bZ4X (2026) | foto: Toyota
Toyota bZ4X (2026) | foto: Toyota

Toyota představila modernizovaný model bZ4X (2026). Po vlažném startu dostal vylepšený dojezd, či rychlejší nabíjení. Dorazí ve druhé polovině roku.

Elektrické SUV od Toyoty není mrtvé

Povedlo se Toyotě oživit téměř mrtvý model bZ4X? Tento elektrický model v době uvedení bohužel nezaznamenal příliš vřelé přijetí. Postupně ale došlo k několika vylepšením a v posledních měsících se vůz šplhá žebříčkem prodejnosti podobně jako jeho hybridní kolegové. Co Toyota změnila a proč je jejich elektrická prvotina najednou tak populární?

Už modelový rok 2024 dostal zajímavá vylepšení, která pomohla delšímu dojezdu i lepšímu termálnímu managementu. V Severní Americe se stal model oblíbeným díky velkým slevám i podpoře vlády. Podobná růst nyní pozorujeme i v Evropě.

V Norsku se bZ4X v minulém měsíci dokonce umístilo na samotné první příčce. I když byl start modelu velmi kostrbatý, Toyota se jej nechce jen tak lehce vzdát a vylepšuje i rychlost nabíjení, navýšila výkon pohonu i digitální pomocníky v infotainmentu.

Toyota bZ4X (2026) | foto: Toyota
Toyota bZ4X (2026) | foto: Toyota

Nová Toyota bZ4X pro rok 2026

Po prvních dvou letech to vypadalo, že lidé nad čistě elektrickou Toyotou zlomili hůl. Připomínky se na vedení chrlily ze všech stran. Místo kapitulace ale inženýři připomínky zpracovali a postupně jej do vozu přinášely ve formě oprav a revidovaných modelových roků. Podle požadavků zákazníků může výkon narůst i o polovinu původní hodnoty až ke 255 kW.

I když hodnota DC nabíjení zůstala na 150 kW, vylepšila se nabíjecí křivka a vůz je schopný dobíjet vysokým výkonem delší dobu. Palubní nabíječka dostala zvýšený výkon (22 kW). Milovníky chatařiny a cestování potěší zvýšená tažná hmotnost (až 1500 kg). Větší smysl dává i nová dvojice baterií. Na výběr u nového modelu Toyota bZ4X (2026) bude mezi kapacitou 57,7 kWh a 73,1 kWh. Druhá zmíněná má nabídnout dojezd až 573 km.

Malá baterie bude vázaná jen k pohonu přední nápravy, vyšší bude možné objednat i pohonu všech kol. Nezměnila se pouze kapacita, odlišná je i energetická hustota a počet článků v modulu. Ta se navýšila z 96 na 104 článků. Nově je vůz vybaven tepelnou přípravou baterie k nabíjení a to ve všech stupních výbavy. Spustit ji půjde manuálně nebo automaticky s nastavenou navigací.

Od pilotování zpět k řízení

Dlouhé cesty včetně nabíjecích zastávek již nemusíte plánovat jen z mobilní aplikace, nově si trasu naplánujete přímo z infotainmentu. Funkci dostanou i starší vozy prostřednictvím online aktualizace. Zevnějšek prošel velmi drobnými úpravami zlepšující aerodynamiku.

Uvnitř Toyota odstranila pár nadbytečných plastových dílů a vůz nyní více připomíná osobní vozidlo místo bojového letounu. Zpracování obložení je také o něco kvalitnější. Drobného přepracování se dostalo i středové konzole. Přihrádka pro mobilní telefony si prohodila pozici s voličem převodovky. Tyto změny přispěly i ke zlepšení komfortu posádky a zvětšení prostoru i odkládacích ploch. Lepší je i odhlučnění kabiny a pohlcování nerovností a vibrací.

Nová Toyota bZ4X (2026) by měla být dostupná v Evropě od druhé poloviny letošního roku. Cena zatím nebyla zmíněná. Verze s menší baterií by ale mohla být levnější než základ dosavadní nabídky. Toyotě se podařilo výrazně snížit počet nepříjemností a bZ4x může zůstat naživu o mnohem delší dobu, než by doposud kdokoliv očekával.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články