Touhle věcičkou se dá snadno uhasit požár elektromobilu. Stojí přes 130 tisíc korun

  • V Česku se prodává vynález, se kterým lze uhasit požár elektromobilu
  • Jedná se o speciální požární deku na lithiové baterie
  • Vyjde na více než 130 tisíc korun
Požární deka na elektromobily

Požární deka na elektromobily, ilustrační | foto: Bridgehill

Požáry elektromobilů jsou poměrně choulostivým tématem, které vyvolává spoustu emocí. Někdo by si mohl při pohledu na zprávy myslet, že hoří častěji elektrické automobily než spalovací vozy, ale opak je pravdou. Ve skutečnosti jsou statisticky častější požáry v případě aut na fosilní paliva, než elektromobilů. Nicméně musí se řešit všechny případy a nemusí jít vždy jen o jednoduchou záležitost.

Jak hoří elektromobily?

U elektromobilů jde o to, že průběh hoření je poněkud jiný. Baterie se skládá z jednotlivých bateriových článků, které když zahoří, následuje často řetězová reakce a tento chemický proces prostě nelze jednoduše zarazit, dokud baterie nedohoří.

Z tohoto důvodu tedy požár elektromobilů trvá mnohem déle, než u spalovacích aut, která shoří rychleji. Hasiči tedy musejí dávat dobrý pozor a požár kontrolovat po delší dobu, například uložením do vodní lázně na několik dnů.

V Česku už se dá koupit speciální požární deka na elektromobily

V Česku už se dá koupit speciální požární deka na elektromobily


Čtěte také: V Česku se testuje monstrum, které si hravě poradí s požáry elektromobilů


Speciální požární deka pomůže uhasit baterie

Někdo chytrý tedy vymyslel, že by se požár elektrických aut mohl hasit i jinak, než jen vodou. Nejnovějším vynálezem je požární deka, tedy jakási plachta, která odolá až 1000 °C a funguje jednoduše tak, že po přikrytí baterie či rovnou celého vozidla znemožní přístupu kyslíku, čímž se hoření dostane pod kontrolu a nedostávají se do okolí nebezpečné látky.

Jednu takovou požární deku (Lith Ex) prodává i česká firma Červinka s.r.o., u které vyjde na více než 130 tisíc korun. Má defaultně rozměry 6 × 8 metrů, ale může být dle požadavků zákazníka vyrobena klidně i větší/menší. Je vyrobena z ohnivzdorných technických tkanin na bázi křemičitých skleněných vláken odolných vůči nejvyšším teplotám.

K těmto vláknům je přidána ochrana proti vychýlení plamene a také odolnost proti oděru pomocí různých patentovaných povrchových povlaků. Nehořlavá skleněná tkanina potažená minerální vermikulitovou disperzí je překryta ochrannou silikonovou vrstvou. Nehořlavá vermikulitová disperze skelná tkanina s minerálním povlakem je překryta obětní ochrannou silikonovou vrstvou.

Specifikace

  • Pracovní teplota: do 1000 °C
  • Materiál: Ohnivzdorná technická tkanina
  • Hmotnost: 43,2 kg (44,2 kg včetně pouzdra)
  • Manipulace se smyčkami ve všech rozích
  • Snadné skladování

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Touhle věcičkou se dá snadno uhasit požár elektromobilu. Stojí přes 130 tisíc korun

  • V Česku se prodává vynález, se kterým lze uhasit požár elektromobilu
  • Jedná se o speciální požární deku na lithiové baterie
  • Vyjde na více než 130 tisíc korun
Požární deka na elektromobily

Požární deka na elektromobily, ilustrační | foto: Bridgehill

Požáry elektromobilů jsou poměrně choulostivým tématem, které vyvolává spoustu emocí. Někdo by si mohl při pohledu na zprávy myslet, že hoří častěji elektrické automobily než spalovací vozy, ale opak je pravdou. Ve skutečnosti jsou statisticky častější požáry v případě aut na fosilní paliva, než elektromobilů. Nicméně musí se řešit všechny případy a nemusí jít vždy jen o jednoduchou záležitost.

Jak hoří elektromobily?

U elektromobilů jde o to, že průběh hoření je poněkud jiný. Baterie se skládá z jednotlivých bateriových článků, které když zahoří, následuje často řetězová reakce a tento chemický proces prostě nelze jednoduše zarazit, dokud baterie nedohoří.

Z tohoto důvodu tedy požár elektromobilů trvá mnohem déle, než u spalovacích aut, která shoří rychleji. Hasiči tedy musejí dávat dobrý pozor a požár kontrolovat po delší dobu, například uložením do vodní lázně na několik dnů.

V Česku už se dá koupit speciální požární deka na elektromobily

V Česku už se dá koupit speciální požární deka na elektromobily


Čtěte také: V Česku se testuje monstrum, které si hravě poradí s požáry elektromobilů


Speciální požární deka pomůže uhasit baterie

Někdo chytrý tedy vymyslel, že by se požár elektrických aut mohl hasit i jinak, než jen vodou. Nejnovějším vynálezem je požární deka, tedy jakási plachta, která odolá až 1000 °C a funguje jednoduše tak, že po přikrytí baterie či rovnou celého vozidla znemožní přístupu kyslíku, čímž se hoření dostane pod kontrolu a nedostávají se do okolí nebezpečné látky.

Jednu takovou požární deku (Lith Ex) prodává i česká firma Červinka s.r.o., u které vyjde na více než 130 tisíc korun. Má defaultně rozměry 6 × 8 metrů, ale může být dle požadavků zákazníka vyrobena klidně i větší/menší. Je vyrobena z ohnivzdorných technických tkanin na bázi křemičitých skleněných vláken odolných vůči nejvyšším teplotám.

K těmto vláknům je přidána ochrana proti vychýlení plamene a také odolnost proti oděru pomocí různých patentovaných povrchových povlaků. Nehořlavá skleněná tkanina potažená minerální vermikulitovou disperzí je překryta ochrannou silikonovou vrstvou. Nehořlavá vermikulitová disperze skelná tkanina s minerálním povlakem je překryta obětní ochrannou silikonovou vrstvou.

Specifikace

  • Pracovní teplota: do 1000 °C
  • Materiál: Ohnivzdorná technická tkanina
  • Hmotnost: 43,2 kg (44,2 kg včetně pouzdra)
  • Manipulace se smyčkami ve všech rozích
  • Snadné skladování

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."