Toto šílené elektrokolo má dojezd větší než řada elektromobilů. Klidně by zdolalo i Mount Everest

  • Nový Optibike překonává běžná elektrokola ve všech směrech
  • Speciální je baterie, výbava a hlavně cena
  • Na jedno nabití byste z Česka dojeli až k moři
Elektrokolo R22-Everest

Elektrokolo Optibike R22 Everest | foto: Optibike

Firma Optibike z amerického Colorada je jednou z nejstarších společností, která se ve Spojených státech zabývá výrobou výkonných elektrokol. Přesto se nový Optibike R22 Everest vymyká všemu, co bylo dosud vyrobeno. Společnost o novém modelu tvrdí, že má dostatek energie na zdolání nejvyšší hory světa na jedno nabití.

Na Everestu nabíječku pro Optibike R22 nepotřebujete

Pokud by někdo vzal reklamní slogan doslova, měl by vědět, že na vrcholu Everestu nenajde nabíječku. To ale nevadí, z tohoto místa vedou všechny cesty dolů. Celoodpružený rám modelu R22 Everest z uhlíkových vláken skrývá baterii o neuvěřitelné kapacitě 3 260 Wh. Lithium-iontová baterie je tvořena dvěma „battery packy“, které je možné z rámu vyjmout.

Jen pro představu, kapacita baterie je přibližně 6× větší než u baterie běžného levného elektrokola. Hovoříme-li o ceně, R22 Everest za 18 900 dolarů (zhruba 456 tisíc korun) stojí přibližně 24krát víc, než je cena zmiňovaného běžného elektrokola, které se v USA prodává za 799 dolarů (zhruba 20 tisíc korun).

Baterie má rekordní kapacitu

Baterie má rekordní kapacitu | foto Optibike


Čtěte také: Požírač štěrku i městský fešák! Vybíráme nejlepší elektrokola do 100 000 Kč (8. díl)


Kolo pro speciální mise

Nutno dodat, že cílem zájemců o tento speciál pravděpodobně nebude zdolání Mount Everestu. R22 Everest je speciálně navržen k objevování vzdálených destinací v místech, kam by se jiná elektrokola nedostala. Výrobce tvrdí, že obrovská baterie dokáže zvládnout převýšení až 24 tisíc stop (víc než 7 300 metrů) na jedno nabití.

Převedeno na vodorovnou vzdálenost, R22 Everest údajně zvládne dojezd 300 mil (510 km) v režimu přípomoci do rychlosti 25 km/h. V takovém případě byste ale měli mít dobré sedlo. Užijete si v něm nepřetržitých 20 hodin jízdy. Pro ty, kteří občas nechají své nohy odpočinout, je k dispozici plynová rukojeť, umožňující elektrokolo ovládat jako motocykl.

Elektrokolo Optibike R22 Everest

Elektrokolo Optibike R22 Everest | foto: Optibike


Čtěte také: Nehod na elektrokolech neúprosně přibývá! Na vině je nezkušenost a vyšší věk cyklistů


V USA mají odlišné zákony

Srdcem pohonu je středový motor PowerStorm o výkonu 1 700 wattů s famózním točivým momentem 190 Nm. O řazení se stará náboj Rohloff Speed 500 se 14 vnitřními převody. Nejrychlejší z nich umožňuje dosažení rychlosti až 58 km/h, což v rámci zákonů USA stále splňuje zařazení stroje do kategorie off-roadových elektrokol.

Díky špičkové přední vidlici a zdvihu zadního odpružení 200 mm bude tenhle speciál pokračovat v jízdě i tam, kde jiná elektrokola ztratí pevnou půdu pod koly. Každý R22 Everest je ručně vyrobeným originálem, postaveným na zakázku. Ostatně, za téměř za půl milionu korun je to asi v pořádku.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toto šílené elektrokolo má dojezd větší než řada elektromobilů. Klidně by zdolalo i Mount Everest

  • Nový Optibike překonává běžná elektrokola ve všech směrech
  • Speciální je baterie, výbava a hlavně cena
  • Na jedno nabití byste z Česka dojeli až k moři
Elektrokolo R22-Everest

Elektrokolo Optibike R22 Everest | foto: Optibike

Firma Optibike z amerického Colorada je jednou z nejstarších společností, která se ve Spojených státech zabývá výrobou výkonných elektrokol. Přesto se nový Optibike R22 Everest vymyká všemu, co bylo dosud vyrobeno. Společnost o novém modelu tvrdí, že má dostatek energie na zdolání nejvyšší hory světa na jedno nabití.

Na Everestu nabíječku pro Optibike R22 nepotřebujete

Pokud by někdo vzal reklamní slogan doslova, měl by vědět, že na vrcholu Everestu nenajde nabíječku. To ale nevadí, z tohoto místa vedou všechny cesty dolů. Celoodpružený rám modelu R22 Everest z uhlíkových vláken skrývá baterii o neuvěřitelné kapacitě 3 260 Wh. Lithium-iontová baterie je tvořena dvěma „battery packy“, které je možné z rámu vyjmout.

Jen pro představu, kapacita baterie je přibližně 6× větší než u baterie běžného levného elektrokola. Hovoříme-li o ceně, R22 Everest za 18 900 dolarů (zhruba 456 tisíc korun) stojí přibližně 24krát víc, než je cena zmiňovaného běžného elektrokola, které se v USA prodává za 799 dolarů (zhruba 20 tisíc korun).

Baterie má rekordní kapacitu

Baterie má rekordní kapacitu | foto Optibike


Čtěte také: Požírač štěrku i městský fešák! Vybíráme nejlepší elektrokola do 100 000 Kč (8. díl)


Kolo pro speciální mise

Nutno dodat, že cílem zájemců o tento speciál pravděpodobně nebude zdolání Mount Everestu. R22 Everest je speciálně navržen k objevování vzdálených destinací v místech, kam by se jiná elektrokola nedostala. Výrobce tvrdí, že obrovská baterie dokáže zvládnout převýšení až 24 tisíc stop (víc než 7 300 metrů) na jedno nabití.

Převedeno na vodorovnou vzdálenost, R22 Everest údajně zvládne dojezd 300 mil (510 km) v režimu přípomoci do rychlosti 25 km/h. V takovém případě byste ale měli mít dobré sedlo. Užijete si v něm nepřetržitých 20 hodin jízdy. Pro ty, kteří občas nechají své nohy odpočinout, je k dispozici plynová rukojeť, umožňující elektrokolo ovládat jako motocykl.

Elektrokolo Optibike R22 Everest

Elektrokolo Optibike R22 Everest | foto: Optibike


Čtěte také: Nehod na elektrokolech neúprosně přibývá! Na vině je nezkušenost a vyšší věk cyklistů


V USA mají odlišné zákony

Srdcem pohonu je středový motor PowerStorm o výkonu 1 700 wattů s famózním točivým momentem 190 Nm. O řazení se stará náboj Rohloff Speed 500 se 14 vnitřními převody. Nejrychlejší z nich umožňuje dosažení rychlosti až 58 km/h, což v rámci zákonů USA stále splňuje zařazení stroje do kategorie off-roadových elektrokol.

Díky špičkové přední vidlici a zdvihu zadního odpružení 200 mm bude tenhle speciál pokračovat v jízdě i tam, kde jiná elektrokola ztratí pevnou půdu pod koly. Každý R22 Everest je ručně vyrobeným originálem, postaveným na zakázku. Ostatně, za téměř za půl milionu korun je to asi v pořádku.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."